אתרניטי מלוד גייסה 19.4 מיליון דולר בבורסת לונדון

3 יולי, 2017

החברה הוקמה בשנת 2004 על-ידי מנהלים בכירים יוצאי תעשיית התקשורת הישראלית, ומפתחת כרטיסי האצת תקשורת ויישומי NFV/SDN מבוססי FPGA עבור רשתות איתרנט מהירות ברמת הטלקום

Ethernity Networks in London AIM

חברת אתרניטי נטוורקס (Ethernity Networks) החלה להיסחר בבורסת AIM בלונדון תחת הסימול AIM: ENET.L. במהלך המסחר ביום הראשון החברה מכרה כ-32 מיליון מניות וגייסה סכום של כ-19.4 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-58.3 מיליון דולר.

מייסד משותף ומנכ"ל החברה, דוד לוי, אמר שהכניסה לבורסת AIM היא צעד משמעותי עבור אתרניטי ותאיץ את הצמיחה העסקית של החברה. "יש לנו טכנולוגיה מהפכנית שמפעילי הרשתות הגלובליות דורשים אותה. ההנפקה תגדיל את הפרופיל של החברה ושתשפר את המאזן הכספי, מהלך שהוא חיוני כדי לעמוד בדרישות האספקה של הלקוחות מהדרג הראשון (Tier one)".

חברת אתרניטי החברה הוקמה בשנת 2004 על-ידי מנהלים בכירים יוצאי תעשיית התקשורת הישראלית. המנכ"ל דוד לוי ייסד בעבר את חברת ברודלייט שנימכרה לברודקום תמורת כ-230 מיליון דולר. סמנכ"ל המחקר והפיתוח הוא ברוך שביט היה ממייסדי קרשצ'נדו ולפני-כן שימש כסמנכ"ל המו"פ של אי.סי.איי טלקום.

החברה פעילה בתחום הנקרא Access Flow Processors, אשר מחליף את הדור הקודם של מעבדי תקשורת (Network Processor), כדי לאפשר ניהול גמיש של רשת התקשורת. המוצרים של החברה מבוססים על ארכיטקטורה ייחודית בשם ENET Architecture אשר מוגנת בחמישה פטנים רשומים. היא מספקת פתרונות לניהול והאצת תעבורת תקשורת לרשתות Carrier Ethernet באמצעות שילוב של אלגוריתמים עצמיים המיושמים באמצעות כרטיסים המבוססים על רכיבים מיתכנתים (FPGA).

Ethernity NFV software acceleration NIC
כרטיס של איתרניטי להאצת רשתות NFV

הכרטיסים והתוכנה של החברה מותקנים כיום ביותר מ-400,000 מערכות ברשתות תקשורת גלולביות ובתשתיות תמסורת של רשתות סלולריות. מאחורי הטכנולוגיה של הבחרה עומדת התפישה שפרונות הווירטואליזציה הקיימים היום לא מצליחים להתמודד עם ההתרחבות המהירה של רשתות התקשורת, ופתרונות האצה המבוססים על רכיבי ASIC לא מספקים מענה לבעיה, מכיוון שיש צורך לתכנן מחדש ולייצר רכיבים חדשים לעתים קרובות מאוד.

כדי להתמודד עם האתגרים האלו התעשייה החלה לעבור לשימוש בטכנולוגיות NFV ו-SDN המאפשרות לנהל את את משאבי הרשת ותיפקודה באמצעות תוכנה ולא באמצעות קופסאות חומרה ייעודיות. המגמה הזו מגדילה את הצורך בחומרה נייתנת לתיכנות. מדובר בשווקים צומחים. להערכת חברת המחקר Grand View Research שוק ה-SDN העולמי יגיע להיקף של כ-70.4 מיליארד דולר בשנת 2024. חברת IHS Markit מעריכה ששוק ה-NFV יגיע להיקף של כ-15 מיליארד דולר, שהתוכנה תופסת כ-80% ממנו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת