ה-FTC אישר את עסקת ברודקום-ברוקייד בתנאים מגבילים

4 יולי, 2017

כדי להשלים את מיזוג ה-5.9 מיליארד דולר, משרד המסחר הפדרלי בארה"ב חייב את ברודקום למכור את פעילות ערוצי הסיבים של ברוקייד ולהפריד בין החטיבה בחברה המשרתת את סיסקו לבין הפעילות הקשורה במתחרתה ברוקייד

Brocade Fibre Channel

יצרנית השבבים ברודקום (Broadcom) קיבלה אור ירוק ממשרד הסחר הפדרלי בארה"ב (Federal Trade Commission – FTC) להשלים את עסקת המיזוג בהיקף של 5.9 מיליארד דולר עם חברת ברוקייד (Brocade Communications Systems), המספקת פתרונות לרשתות אחסון ומרכזי מידע, שעליה חתמה ברודקום בחודש נובמבר 2016. אולם המשרד הציב כמה תנאים מגבילים להשלמת העסקה, וזאת לאחר שחברת סיסקו (Cisco) הגישה למשרד תלונה כנגד העיסקה, וטענה כי חוששת שהמיזוג הענק עלול לפגוע בתחרות בינה לבין ברוקייד בתחום ערוצי סיבים אופטיים (Fibre Channel) לרשתות אחסון ומרכזי מידע.

פלונטר של סיבים אופטיים

עסקת המיזוג יצרה פלונטר קשה להתרה במשולש שבין ברודקום, ברוקייד וסיסקו בתחום ערוצי הסיבים האופטיים. ערוצי סיבים (Fibre Channel) הינם טכנולוגיית תקשורת להעברת נתונים במהירות גבוהה מאוד, ולרוב משמשת כדי להעביר מידע בין שרתי אחסון במרכזי מידע ונתונים. שתי החברות היחידות בעולם שמייצרות מתגים לערוצי סיבים הם סיסקו וברוקייד. בתוך מערכות ערוצי הסיבים ששית המתחרות מייצרות, מצויים רכיבים משולבים של ברודקום (ASIC) שהם תלויי יישום והמיועדים לבצע את הפעילות המיוחדת של כל מתג.

מאחר שפיתוח הרכיבים הייעודיים הלאה מתבסס על המאפיינים הייחודיים והדירשות של הלקוחה, ברודקום למעשה מחזיקה במידע רגיש על פעילות ערוצי הסיבים של שתי המתחרות. כעת משברודקום רוכשת את מתחרתה של סיסקו, ברוקייד, חוששת סיסקו שהסודות שלה יהיו גלויים לעיני המתחרה. בתלונתה למשרד המסחר היא כתבה שהיא חוששת שברודקום עשויה לעשות שימוש לרעה במידע רגיש שעשוי לפגוע בתחרות שלה עם ברוקייד, ולמעשה לפגוע בשוק ערוצי הסיבים, שהוא גם כך שוק ריכוזי מאוד ומבוסס על שתי שחקניות ראשיות בלבד.

החשש הזה היה ידוע גם לברודקום, ולכן כבר מלכתחילה היא הודיעה שבכוונתה למכור את פעילות מכירת הציוד לרשתות של ברוקייד לאחר השלמת המיזוג, כדי להימנע ממצב שבו היא תתחרה בלקוחה מרכזית שלה. ואומנם, היום (ג') הודיעה ברודקום כי הסכימה עם חברת Extreme על מכירת פעילות המתגים, הניתוב והאנליטיקה למרכזי מידע של ברוקייד תמורת 55 מיליון דולר.

כיצד בונים חומת הפרדה

אולם הדבר לא סיפק את ה-FTC והוא הציב תנאי נוסף, שהתבסס למעשה על הצעה של ברודקום שנועדה לשכך את דאגותיה של סיסקו: ברודקום תבודד באמצעות "חומת מגן" (Firewall) את הפעילות של חטיבת השבבים שעובדת מול סיסקו בפני זליגת מידע לברוקייד. ברודקום הסכימה לוודא באמצעים טכנולוגיים ומערכתיים כי שום מידע שקשור בשבבים שהיא מייצרת לסיסקו לא יפול לידיה של פעילות ברוקייד, שצפויה להשתלב בתוך הארגון של ברודקום.

על-פי מסמך האישור של ה-FTC, "החטיבה בברודקום שפועלת מול סיסקו חייבת לפעול בתשתית ובמערכת טכנולוגיית תקשורת אחרות, תוך שימוש בפרוטוקול אבטחה שיאפשר גישה רק לאנשים מורשים, ולספק אמצעי חומת הפרדה נוספים." יתרה מכך, כדי להבטיח את יישום הנהלים הללו, ברודקום הסכימה כי ה-FTC ימנה מבקר מטעמו שיפקח מקרוב על יישום הנהלים במשך 5 השנים הראשונות למיזוג. בתגובה, סיסקו מסרה שהיא שבעת רצון מההגנות של ה-FTC. דובר החברה ציין כי הוא מעריך את העבודה של ה-FTC, וקודם לכן של הוועדה האירופית, שבחנו את העסקה. "שתי הרשויות זיהו את הפוטנציאל של העסקה לגרום נזק לתחרות במידה ומידע רגיש של סיסקו הנמצא בידי ברודקום יועבר לברוקייד, שהיא המתחרה היחידה שלנו בשוק ערוצי הסיבים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס