MRV נמכרת ל-ADVA ב-69 מיליון דולר

5 יולי, 2017

MRV Communications הוקמה על-ידי הישראלים נועם לוטן וד"ר שלמה מרגלית שפרשו ממנה בשנת 2010. בעבר החברה ביצעה השקעות רבות בישראל. כיום היא מפעילה מרכז פיתוח ביקנעם ומבצעת חלק מהייצור של מערכות התקשורת אצל קבלני משנה בישראל

Ethernet Routers of MRV Communications

חברת ADVA Optical Networking ממינכן, גרמניה, חתמה על הסכם רכישה של חברת MRV Communications תמורת סכום כולל של כ-69 מיליון דולר. העיסקה תיעשה במתכונת של הצעת רכש שאדווה תגיש לבעלי המניות של MRV לפי מחיר של 10 דולר למניה. בתגובה לידיעה עלתה מניית MRV  בנסד"ק מ-9.7 דולר ל-9.9 דולר, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-68 מיליון דולר. החברה מעריכה שהעיסקה צפויה להסתיים באוגוסט או ספטמבר השנה.

העיסקה נועדה לחזק את חבילת הפתרונות של אדווה בתחום האיתרנט (Ethernet) ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלה מחוץ לאירופה. בשנת 2016 הסתכמו המכירות של חברת MRV בכ-80.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-88 מיליון דולר ב-2015. החברה דיווחה על הפסד של 11.6 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו המכירות של החברה בכ-21.2 מיליון דולר. בקופת MRV מצויים כיום כ-21.7 מיליון דולר. פירוש הדבר שהמחיר הממשי של העיסקה צפוי להיות 46.3 מיליון דולר.

בכך צפוי להסתיים מסע שהחל לפני 29 שנים על ידי הישראלים נועם לוטן, וד"ר שלמה מרגלית, אשר הקימו אותה בארה"ב כחברה המתחה בציוד תקשורת אופטי עבור רשתות מקומיות ואזוריות. חברת MRV צמחה ובשיאה העסיקה כ-4,000 עובדים ונסחרה בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-5 מיליארד דולר. בשנות ה-90 החברה ביצעה השקעות רבות בישראל, והקימה ביקנעם מרכז מחקר ופיתוח של תקשורת אופטית הפועל עד היום. כיום החברה מפעילה שלושה מרכזי פיתוח: שניים בארה"ב ואחד בישראל. הייצור של החברה מתבצע באמצעות קבלני משנה בישראל, בטאיוואן ובקנדה.

העיסקה השנייה של אדווה

בשנת 2010 החברה ביצעה שינוי מקיף בהנהלה והמייסדים הישראלים פרשו ממנה. בעקבות זאת היא ביצעה ארגון מחדש ונפרדה מנכסים רבים. אחד מהם היה חברת Jolt הירושלמית שהוקמה בשנת 1991 ופיתחה טכנולוגיה להעברת שידורים אלחוטיים באמצעות לייזר (Free Space Optics). חברת MRV רכשה אותה בשנת 2000 התמורת כ-40 מיליון דולר, וכעבור 10 שנים סגרה אותה. לפי ההערכות כיום היא מעסיקה כ-450 עובדים בכל העולם.

עבור חברת ADVA Optical הגרמנית מדובר בהזדמנות גדולה. החברה מעסיקה כ-1,800 עובדים ונסחרת בבורסה של פרנקפורט לפי שווי שוק של כ-440 מיליון דולר. החברה פעילה בתחומים שבהם MRV פעילה: תשתיות תקשורת טלקופ ברמת האזור ומרכזי הנתונים עם התמחות בתמסורת אופטית ואיתרנט. החברה הציגה צמחיה של כ-30% במשך שנתיים ברצפיות, וסיכמה את 2016 עם מכירות בהיקף של כ-567 מיליון אירו ורווח נקי של 21.5 מיליון אירו. בשנת 2016 היא תרגמה את הגידול במכירות לרכישת חברת Overture Networks אשר פעילה בתחום ה-NFV ברשתות Carrier Ethernet. חברת Verizon היא אחת מהלקוחות הגדולים של Overture.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת