ישראל והודו הקימו קרן של 40 מיליון דולר למו"פ תעשייתי ולחדשנות טכנולוגית

6 יולי, 2017

ההסכם נחתם במסגרת ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל. מטרת הקרן היא  קידום שיתופי הפעולה בין שתי המדינות בפרויקטים טכנולוגיים מבוססי חדשנות

Israel India Technology Agreement

[בתמונה: נחום אצקוביץ, יו"ר בפועל של רשות החדשנות, חותם על ההסכם מול הודו. קרדיט: רשות החדשנות]

במסגרת ביקורו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בישראל, נחתם אמש השבוע הסכם להקמת "קרן ישראל-הודו למו"פ תעשייתי וחדשנות טכנולוגית". הקרן, שתופעל על ידי רשות החדשנות ועל ידי גוף ביצוע מקביל הכפוף למשרד המדע והטכנולוגיה ההודי, תהווה פלטפורמה לשיתופי פעולה טכנולוגיים מגוונים בין שתי המדינות. לטובת פעילות הקרן, תקצה כל מדינה כ-4 מיליון דולר למשך 5 שנים, ובסה"כ של 40 מיליון דולר.

לצד החתימה על הסכם הקמת הקרן החדשה, יסיירו היום רה"מ נתניהו ורה"מ ההודי בתערוכת חדשנות ישראלית בתחומי הקלינטק, הרפואה, המים והחקלאות. התערוכה, המאורגנת על ידי רשות החדשנות ומשרד החוץ, תציג את מיטב הפיתוחים הישראליים בהם מתעניינת הודו.

בין החברות המציגות, חברת Lumos, המאפשרת אספקת חשמל נגיש, זמין ואמין לאוכלוסייה ללא גישה או עם גישה מוגבלת לרשת החשמל הארצית באמצעות מערכת סולארית ביתית, שמתאימה לבתים או לעסקים קטנים, כשהתשלום נעשה על ידי בצורה פשוטה דרך חשבון הטלפון.

בתחום הרפואה, תציג חברת בריינסווי, העוסקת במחקר ופיתוח של מכשיר רפואי ייחודי לטיפול לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקודי המוח על ידי טכנולוגיית גירוי מגנטי מוחי עמוק. בתחום החקלאות תציג חברת ביופייד, שפיתחה חלופה זולה ויעילה לריסוסים, המאפשרת חקלאות ידידותית לסביבה ובריאה לחקלאי ולצרכן.  לחברה מתקן נתלה ובתוכו פיתיון המכיל רכיבים שנועדו למשוך ולקטול את המזיק; כל זאת ללא מגע ביבול, בעץ וללא שימוש בריסוסים רעילים.

"הודו חותרת לחדשנות וצמיחה כלכלית"

מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון ציין, "ביקורו של ראש ממשלת הודו יאפשר לו להתרשם  ממגוון הפיתוחים הטכנולוגיים החדשניים והיצירתיים שיש לישראל להציע. אני סמוך ובטוח כי חתימת הסכם הקרן יתרום רבות לחיזוק קשרי המו"פ בין ישראל והודו, ויגדיל את התוצר הטכנולוגי של שתי המדינות. הסכם זה יתרום להגדלת שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות, למשיכתהשקעות הודיות לישראל ולקידום מגוון מיזמים משותפים. ניתן להניח כי בתוך עשור הודו תהפוך לפנינה הכלכלית של אסיה ולכן חיוני כל כך הידוק הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות".

אבי לובטון, מנהל דסק אסיה – פסיפיק ברשות החדשנות, ציין כי "הודו חותרת לחדשנות ולצמיחה כלכלית, לצד הרצון לצמצום פערים בכדי שחלקים נרחבים מהאוכלוסייה יוכלו ליהנות מפיתוח וקידמה. הסכם הקרן עם ישראל הוא צעד חשוב להשגת יעדי שיתוף הפעולה בחדשנות המשותפים לשתי המדינות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות