התקלה במפעל מיקרון תקטין את ייצור ה-DRAM בעולם ב-5.5%

6 יולי, 2017

דליפת גאז חנקן גרמה להשחתת 60,000 פרוסות סיליקון ולהשבתת פאב-2 של מיקרון בטאיוואן. המפעל אחראי על ייצור זכרונות LPDDR4 המותקנים בטלפונים הניידים של אפל

Micron Taiwan Fab 2

חברת מיקרון (Micron Technology) השביתה את מפעל פאב-2 (בתמונה למעלה) הפועל מהעיר טויואן שבטאיוואן בעקבות תקלה במערכת אספקת הגאז חנקן, אשר גרמה לזיהומים של פרוסות סיליקון ושל ציוד ייצור במתקן. פאב-2 הוא אחד משני מתקני הייצור של מיקרון בטאיוואן המאוגדים בחברה הבת Inotera ומופיעים באתר מיקרון גם בשם Micron Technology Taiwan. להערכת חברת המחקר DRAMeXchange שהיא חטיבת השבבים של TrendForce, התקלה גרמה לאובדם של 60,000 פרוסות סיליקון, מתוך קיבולת ייצור כוללת של 125,000 פרוסות בחודש.

להערכת החברה, היקף הייצור העולמי של רכיבי DRAM מסתכם כיום בכ-1.13 מיליון פרוסות סיליקון. שבוע אחד בלבד לפני התאונה, הוציאה החברה דו"ח מיוחד על שוק ה-DRAM שבו היא העריכה שתהיה עלייה של 5% במחירים עקב דרישה גדולה מהיקף הייצור. התקלה באינוטרה מחמירה את הבעיה: "לפי ההערכה השמרנית שלנו, התקלה גרמה לידירה של 5.5% בהיקף הייצור העולמי של זיכרונות DRAM בחודש יולי". החברה ציינה שהנזק של 60,000 פרוסות סיליקון לא כולל את הפרוסות שלא יוצרו מאז השבתת המפעל ב-1 ביולי. "חברת אינוטרה עושה מאמץ גדול להחזיק את הייצור לתיקנו, אולם לא ברור כמה זמן יימשכו עבודות הניקוי באתר".

המוצרים שאינוטרה מייצרת כוללים רכיבי DRAM למחשבים אישיים, לשרתים ולמובייל. ראוי לציין ששוק זכרונות ה-DRAM מצוי במצב מחסור ועליית מחירים, תהליך אשר יקבל האצה בעקבות התקלה במפעל הטאיוואני של מיקרון. מפעל פאב-2 של אינוטרה הוא היצרן המרכזי של זיכרונות Micron’s LPDDR4 המצויים במכשירי אייפון של חברת אפל. מכאן מעריכה חברת המחקר, שהשבתת המפעל תפגע בשרשרת האספקה של אפל ובהגעת חלק מהמכשירים שלה אל השוק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס