סימנטק רוכשת את Fireglass מת-א בכ-250 מיליון דולר

9 יולי, 2017

פיירגלאס פיתחה טכנולוגיית בידוד המסייעת להגן על הרשת הארגונית מפני תקיפות המגיעות דרך אתרים לא מאובטחים ומיילים. מנכ"ל סימנטק: "נוכל להפחית בכ-70% את ארועי האבטחה"

עוד אקזיט ענק בתעשיית הסייבר הישראלית. ענקית אבטחת המידע האמריקנית Simantec הודיעה ביום חמישי האחרון כי היא רוכשת חברת הסייבר הישראלית פיירגלאס (Fireglass) מתל-אביב. סכום העסקה לא נמסר, אך ב"דה מרקר" מציינים כי ההערכה בשוק היא כי סכום הרכישה נאמד ב-250 מיליון דולר, וככזו מדובר באחת העסקאות הגדולות ביותר בתעשיית הסייבר הישראלית בשנים האחרונות. העסקה, שאמורה להתבצע ברבעון השלישי של 2017.

פיירגלאס פיתחה טכנולוגיית אבטחת סייבר המתבססת על בידוד (Isolation) הרשת הארגונית מן הרשת האינטרנט החיצונית. למעשה, הפלטפורמה של פיירגלאס משמשת "חיץ" וירטואלי בין האינטרנט לבין הרשת הארגונית, ובתוך המרחב הווירטואלי המוגן הזה מתבצע הניטור של תעבורת הרשת, המיילים והמסמכים וזיהוי איומים זדוניים כגון נוזקות וכופרות עוד לפני שהם מגיעים למשתמשי הקצה ברשת הארגונית.

כך למעשה, כל הפעילות של משתמשי הרשת הארגונית, כגון גלישה לאתרים לא מאובטחים, לחיצה על קישורים במיילים וכדומה, מתבצעת במעין דפדפן וירטואלי המשעתק בתוך מרחב בטוח את דפי האינטרנט החיצוניים, וכך פעילות המשתמשים אינה מסכנת את הרשת הארגונית מאחר שהם למעשה מתבצעים מחוץ לרשת הארגונית. כך, למעשה נחסמות נקודות התורפות המרכזיות המשמשות האקרים לחדור לתוך רשתות ארגוניות ומפחית דרמטית את פגיעותה של הרשת. הפתרון של פיירגלאס מבוסס על תשתית לינוקס וניתן להטמיע אותו ברשת הארגונית או להשתמש בו כשירות בענן, וזאת מבלי שיהיה צורך להתקין תוכנות בנקודות הקצה.

פיירגלאס נוסדה ב-2014 על די גיא גוזנר, המשמש כמנכ"ל, ודן אמיגה, המשמש כטכנולוג הראשי בחברה. לגוזנר יש ניסיון של למעלה מ-15 שנה בתחום אבטחת הסייבר. בתפקידו האחרון הוא שימש כמנהל מוצרי האבטחה בחברת צ'ק פוינג והיה אחראי לפורטפוליו מוצרים שרשם הכנסות של כמיליארד דולר. לאמיגה יש 13 שנות ניסיון בתחום התוכנה וביישומי משימה קריטיים. הוא שירת בעבר בחיל המודיעין בצה"ל ועבד במיקרוסופט. בתפקידו האחרון שימש כארכיטקט טכנולוגיה וחדשנות ראשי בחברת שניידר אלקטריק.

החברה גייסה עד כה כ-20 מיליון דולר בלבד, מה שהופך את האקזיט, אם אכן הסכום מדויק, לפי עשר מסכום ההשקעה. שני מייסדיה, גוזנר ואמיגה, מחזיקים על פי רשם החברות בכ-34% ממניות החברה וצפויים להיות המרוויחים העיקריים מהאקזיט. בין המשקיעות המרכזיות בחברה, קרן ההון סיכון לייטספיד וקרן נורת'ווסט.

פיתרון משלים להגנת הקצה של סימנטק

סימנטק, הידועה בעיקר במוצר הדגל שלה האנטי־וירוס Norton, נסחרת כיום בנסד"ק לפי שווי שוק של 17.2 מיליארד דולר. היא מעסיקה למעלה מ-11,000 עובדים בכ-35 מדינות ברחבי העולם.  רכישת פיירגלאס מהווה חלק מהמטרה של סימנטק להציע מה שהיא מכנה Integrated Cyber Defense Platform, פלטפורמה שתכלול מגוון של פתרונות אבטחת סייבר משולבים לארגונים, ממשלות ומשתמשים פרטיים. כחלק מהאסטרטגיה הזו, סימנטק ביצעה ב-2016 עוד שתי רכישות משמעותיות בתחום, ובהן רכישת Blue Coat Systems תמורת 4.65 מיליארד דולר ו- LifeLockתמורת 2.3 מיליארד דולר.

הפיתרון של פיירגלאס נבדל מפתרונות סייבר מסורתיים המתמקדים בניטור התעבורה בנקודת הגישה (Gateways) בניסיון להבדיל בין פעילות רשת חוקית לבין פעולות זדוניות. על פי סימנטק, הפתרון של פיירגלאס יהיה זמין ללקוחותיה ושותפותיה לאחר השלמת העסקה ברבעון השלישי של 2017.

הפתרון המשולב של פיירגלאס וסימנטק יפחית "כ-70% מאירועי האבטחה"

גרג קלארק, מנכ"ל סימנטק, מעריך כי שילוב טכנולוגיית הבידוד של פיירגלאס עם פתרונות הגנת ה-Gateway של סימנטק תפחית בכ-70% את אירועי האבטחה וימגר כמעט לחלוטין את כל האיומים המתקדמים המופצים באמצעות דפדפנים ותיבות דוא"ל. "בידוד יהפוך להיות נדבך מרכזי בעיצוב ארכיטקטורת הגנת הסייבר עבור דור הענן, שנאלצים להתמודד הסיכונים והמשברים של התקפות מהרשת ובאמצעות מיילים. בידוד הוא אלמנט מפתח בדור הענן ואפילו יביא להעלאת התפוקצה עבור משתמשים וצוות האמון על אבטחת הסייבר בארגון," הוסיף קלארק.

גיא גוזנר, המנכ"ל ומייסד פיירגלאס, ציין "טכנולוגיית הבידוד של פיירגלאס מסייעת ללקוחות להתגונן מפני התקפות יום-אפס ונקודות תורפה חמורות נוספות, מה שהופך פתרון זה למרכיב חיוני בהגנה על מיילים, שירותי הודעות ודפדפני רשת. באמצעות הפרישה העולמית של סימנטק, אנחנו נרגשים שנוכל להביא את הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו לאנשים נוספים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , טכנולוגיות מידע