מ-2019 בכל מכונית וולו חדשה יהיה מנוע חשמלי

9 יולי, 2017

סמואלסון: "ההכרזה הזו מסמנת את סיומו של עידן המכוניות הפועלות על מנוע בעירה פנימית בלבד. אנחנו מתכננים למכור מיליון מכוניות מחושמלות עד שנת 2025"

Volvo Electric Car Ilustration

חברת וולו נכנסת במלוא העוצמה לעולם הרכב החשמלי והרכב ההיברידי, הכולל מנוע חשמלי לצידו של מנוע דלק נוזלי. בסוף השבוע החברה הודיעה שהחל משנת 2019, כל מכונית חדשה שהחברה תוציא לשוק, תהיה מצויידת המנוע חשמלי. זה לא אומר שכל המכוניות יהיו חשמליות – אלא שחברת וולו תפסיק לייצר מכוניות שיש בהן רק מנוע בעירה פנימית המונע באמצעות דלק נוזלי.

נשיא ומנכ"ל החברה, האקן סמואלסון אמר שהלקוחות של החברה דורשים מכוניות חשמליות, "ואנחנו רוצים להיענות לצרכים העכשווייים והעתידיים של הלקוחות". חברת וולוו מתכננת לספק כלי רכב בדרשות שונות של חשמליות: כלי רכב חשמליים מלאים, כלי רכב היברידיים בהם ניתן לטעון סוללה חשמלית מהרשת ולמלא דלק במיכל וכלי רכב שבהם מנוע השריפה הפנימית משמש לטעינת סוללה פנימית האחראית להפעלת המנוע החשמלי.

בשנים 2019-2021 החברה תוציא לשוק חמישה דגמים חדשות של מכוניות שהו חשמליות לגמרי, ללא מנוע בעירה פנימית. סמואלסון: "ההכרזה הזו מסמנת את סיומו של עידן המכוניות הפועלות על מנוע בעירה פנימית בלבד. אנחנו מתכננים למכור מיליון מכוניות מחושמלות עד שנת 2025".

במקביל להכרזה הודיעה וולוו על הפרדת חטיבת Polestar והפיכתה לחברה המייצרת רק מכוניות חשמליות. מנכ"ל החברה החדשה יהיה תומאס אנגלאת, המשמש כיום כסגן נשיא לתכנון בחברת Volvo Cars.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות