ערכת סמארטפון לאיבחון סרטן צוואר הרחם

10 יולי, 2017

מובייל-אודיטי מתל-אביב השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 6.85 מיליון דולר בהובלת אורבימד. השלב הבא: פיתוח מערכות דיאגנוסטיקה נוספות הנשענות על עוצמת המצלמה והעיבוד של מכשירי סמארטפוןן

Enhanced Visual Assessment

חברת MobileODT מתל אביב, שפיתחה מכשיר המאפשר לאבחן סרטן צוואר הרחם באמצעות הסמרטפון, השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 6.85 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון אורבימד, המתמחה בהשקעות בתחום הביומד, ובהשתתפות חברת Tristel הבריטית שכבר השקיעה בחברה בסבב הקודם. מאז הקמתה גייסה MobileODT כ-13 מיליון דולר. סרטן צוואר הרחם נחשב לגורם מוביל לתמותת נשים במדינות מתפתחות. להערכת ארגון הבריאות העלומי מדי שנה מתות כ-275 אלף נשים מסרטן צוואר הרחם, בעיקר בגלל היעדר גילוי מוקדם של המחלה.

בדיקת הסקר המקובלת כיום לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם היא בדיקת ה-PAP, שבה נלקחת דגימה תאית מצוואר הרחם של האישה ונבחנת תחת מיקרוסקופ. במידה ומתגלות חריגות, האישה נדרשת לעבור בדיקת הקרויה קולפוסקופיה, שבה מבצעים הדמיה של צוואר הרחם. בארצות הברית לבדה מתבצעות מדי שנה כ-55 מיליון בדיקות PAP וכ-4 מיליון בדיקות קולפוסקופיה. ואולם, על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי לכ-85% מהנשים בעולם אין גישה הולמת לבדיקות הללו.

קולפוסקופיה ניידת באמצעות הסמארטפון

MobileODT פיתחה ערכה ניידת וזולה בשם EVA System, המתבססת על יכולות העיבוד והצילום של הסמארטפון ומאפשרת לבצע את בדיקת הקולפוסקופיה הווגינאלית. הערכה כוללת עדשת הגדלה המורכבת על-גבי מצלמת הסמרטפון ויחידת תאורה עוצמתית המאפשרת לקבל הדמאה ברורה של צוואר הרחם. בתום הבדיקה ניתן להעביר את צילומי הבדיקה באמצעות אפליקציה לגניקולוגים ורופאים מומחים לצורך אבחון. כמו-כן, המוצר כולל גם יכולת פיענוח חכמה של הבדיקה, המתבססת על אלגוריתמים שפותחו באמצעות למידת מכונה שנעשתה מול מאגרים גדולים של צילומי הדמאה של מטופלות.

הערכה מאפשרת לאחיות, מיילדות ומטפלים לבצע בפשטות את בדיקת האבחון גם באזורים מרוחקים ובמדינות שבהן התשתית הרפואית לקויה, ובכך לסייע בהפחתת שיעורי התמותה מסרטן צוואר הרחם. ערכת EVA System קיבלה ב-2016 את אישור ה-FDA ונמכרת כיום בארצות הברית. כמו כן, החברה ביצעה פיילוט במוצר במדינות יעד מתפתחות כגון קניה, נפאל, מקסיקו והאיטי. ערכת EVA System הינו המוצר הראשון של החברה. כיום היא נערכת ליפתחו ערכות בדיקה נוספות שיאפשרו לרתום את הסמארטפון ולהופכו לכלי דיאגנוסטי לאבחון מחלות ומצבים בריאותיים שונים.

חברת MobileODT הוקמה בשנת 2012 על-ידי אריאל בארי ודוד לויץ. בהודעת החברה צוין כי ההון שגויס ישמש לצורך הרחבת שיווק המוצר מחוץ לארצות הברית. המנכ"ל אריאל בארי אמר שסבב הגיוס האחרון יסייע להרחיב את הצמיחה של החברה. "סבב הגיוס, בנוסף להשקת הדור השלישי של מכשיר הקולפוסקופיה הנייד שלנו, ואישור ה-FDA, יסייעו לנו להגשים את המטרה שלנו ולהגיע לכל מטופלת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי