השוק הסיני עשוי להציל את חברת מדיגוס

18 יולי, 2017

חברת מדיגוס מעומר שליד באר-שבע, חתמה על הסכם עם המפיץ הסיני גולדן גראנד לרכישת מערכות MUSE בהיקף של כ-27 מיליון דולר במשך 5 שנים

מדיגוס (Medigus) מאזור התעשייה עומר שליד באר-שבע, חתמה על הסכם הפצה שעשוי להיות להתברר כאבן דרך מרכזית בהתפתחותה: חברת ההפצה הסינית Golden Grand-Medical Instruments משנגחאי מתחייבת לרכוש מערכות MUSE וציוד נלווה בשווי מינימלי של כ-27 מיליון דולר במשך חמש שנים. מדיגוס פיתחה מערכת אנדו-כירורגית בשם MUSE לטיפול זעיר פולשני בצרבת כרונית (GERD). ההסכם ייצא לפועל לאחר שיתקבל אישור רשות המזון והתרופות הסינית (CFDA) לשיווק ה-MUSE בסין.

גולדן גראנד היא חברה סינית המתמחה בהפצת ציוד רפואי, ובמסגרת ההסכם היא תשמש מעתה כמפיץ הבלעדי של מערכות ה-MUSE בסין. ההסכם המורחב מחליף הסכם הפצה קודם שכלל התחייבות מינימום של כ-17 מיליון דולר למערכות ה-MUSE  לתקופה של ארבע שנים. כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס ציין כי הרחבת הסכם ההפצה של מדיגוס עם גולדן גראנד מבטא את היעד של מדיגוס להביא את מערכת ה-MUSE לשוק הסיני ולהציע לו טיפול חדשני למחלת ה-GERD.

רולנד: "אנחנו מצפים מאוד לעבודה משותפת עם גולדן גראנד ומאמינים שנוכל לסייע להפחית את הצורך הטיפולי לחולים המצויים בפער שבין טיפול תרופתי ופרוצדורות ניתוחיות פולשניות". בחודש פברואר אישרה ה-CFDA לחברה להתחיל ניסוי קליני רב-מרכזי ראשון למערכת ה-MUSE של החברה בסין. תוצאות הניסוי ידווחו ל-CFDA ב-2018, וזאת כחלק מהגשת בקשה לשיווק מסחרי של המערכת בסין.

השוק הסיני הוא מפתח לקיומה של החברה

בעקבות הדיווח היום מזנקת מניית החברה בכ-5.7% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 29.3 מיליון שקל. עם זאת, מניית החברה נסחרת בשנה האחרונה בתנודתיות גבוהה מעלה-מטה על רקע הקשיים הפיננסיים של החברה. למרות הפוטנציאל של מערכת ה-MUSE, החברה מתקשה להחדיר את המוצר לשווקים באירופה ובארצות הברית, וב-2016 רשמה החברה הכנסות של כחצי מיליון דולר בלבד והפסד נקי של 34 מיליון שקל.

מניית מדיגוס היום בבורסה בתל אביב

ההכנסות הנמוכות ועלויות התפעול הגבוהות של החברה חייבו אותה לבצע בשנה האחרונה מהלך של התייעלות ופיטורים. לאור קופת המזומנים המתדלדלת של החברה, שבסוף 2016 כלל 3 מיליון דולר בלבד, החברה נאלצה לגייס בחודש מרץ בנסד"ק כ-7.5 מיליון דולר, סכום שעל פי ההערכות יספיק לחברה לעוד שנת פעילות בקצב שריפת המזומנים הנוכחית.

לאור הכשלונות הנוכחיים בהחדרת המוצר לשווקים המערביים, נראה כי השוק הסיני מהווה מפתח בהמשך קיומה של החברה. ההסכם עם גולדן גראנד משקף הכנסות פוטנציאליות גבוהות מאוד ביחס להכנסות החברה בשנים האחרונות. עם זאת, הוא עדיין מותנה באישור השיווק של ה-CFDA, וגם אם אכן יינתן האישור החברה תתחיל לראות הכנסות מההסכם רק במהלך 2018.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי