קמטק מוכרת את חטיבת ה-PCB לקרן סינית ב-35 מיליון דולר

20 יולי, 2017

מכירת החטיבה נובעת מהחלטתה של החברה להתמקד בתחום ציוד הבדיקה למוליכים למחצה, ובעיקר מארזים מתקדמים. צוות המו"פ הישראלי של חטיבת ה-PCB ימשיך לפעול מישראל וללא פיטורים  

[בתמונה: רפי עמית, מנכ"ל קמטק]

חברת קמטק (Camtek) מוכרת את חטיבת המעגלים המודפסים (PCB שלה. החברה ממגדל העמק הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב עם קרן הון סיכון פרטית משנגחאי, מקבוצת Principle Capital, למכירת חטיבת ה-PCB שלה  תמורת 35 מיליון דולר. חטיבת ה-PCB היא אחת משלוש החטיבות המרכזיות של קמטק, לצד חטיבת המוליכים למחצה וחטיבת המצעים למעגלים משולבים (IC). ההסכם, המותנה בקבלת אישורים אישורים רגולטוריים, צפוי להיסגר במהלך הרבעון השלישי של 2017.

Principle Capital תקים בעקבות הרכישה חברה חדשה שתתבסס על חטיבת ה-PCB של קמטק ותפעל בשוק בדיקות ה-PCB באסיה. כל אנשי חטיבת ה-PCB של קמטק, המונה כ-220 עובדים במספר מדינות, צפויים לעבור לחברה החדשה שתוקם, כולל פעילות המחקר והפיתוח, שתמשיך לפעול מישראל עם הצוות הישראלי, המונה 20 עובדים. ל-Techtime נודע כי החברה החדשה צפויה לפעול במתכונת דומה כפי שפעלה עד כה חטיבת ה-PCB וכי לא צפויים פיטורי עובדים. כמו כן, מנהל החברה החדשה יהיה ישראלי.

במסגרת ההסכם, 32 מיליון מתוך הסכום הכולל ישולמו במזומן במועד סגירת העסקה ו-3 מיליון דולר נוספים מותנים בביצועי פעילות חטיבת ה-PCB בשנת 2018. מניית החברה עלתה היום במסחר בבורסה של תל אביב ב-2.2% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 700 מיליון שקל.

התמקדות בשוק המוליכים למחצה

קמטק מפתחת ומייצרת מערכות בדיקה לשלוש תעשיות עיקריות – מוליכים למחצה, מעגלים מודפסים ומצעים  ל-IC. הכנסות החברה בשנת 2016 הסתכמו ב-109.5 מיליון דולר, גידול של 10% בהשוואה ל-2015, ואת 2017 פתחה קמטק ברגל ימין, עם הכנסות שיא לרבעון של 30.8 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 26% לעומת הרבעון הראשון של 2016.

איתור תקלת ייצור במערכת קונדור

תמהיל המכירות של קמטק מבוסס בעיקר על תעשיית השבבים, המהווה כ-75% מכלל המכירות של החברה. שוק המעגלים המודפסים מהווה רק כרבע מסך המכירות. בשנים 2014-2016, ההכנסות של חטיבת ה-PCB נעו סביב 30 מיליון דולר בשנה. כמו כן, שוק ה-PCB מתאפיין בתנודתיות גבוהה הנובעת מגורמים מחזוריים, וקמטק, כחברה בסדר גודל קטן יחסית בתחום, מעוניינת לבטל את החשיפה שלה לשוק זה.

לאור זאת, החברה החליטה שהמיקוד העיקרי שלה יהיה בשוק השבבים, שבו היא מראה צמיחה עקבית בשנים האחרונות. המכירות של ציוד בדיקת שבבים צמחו מ-44 מיליון דולר בשנת 2013 לכ-80 מיליון דולר בשנת 2016. החברה החליטה להכפיל את המכירות התחום הזה בתוך 3-4 שנים באמצעות צמיחה פנימית ורכישות ומיזוגים. בתוך תעשיית השבבים עצמה, השוק החשוב ביותר של החברה הוא של מארזים מתקדמים. כיום כמחצית מהמכירות של קמטק (כ-40 מיליון דולר בשנת 2016) הן בשוק המארזים המתקדמים, שלהערכת חברת המחקר McLean יכפיל את היקפו בין 2015 ל-2018.

רפי עמית, מנכ"ל קמטק אמר: "ההסכם תואם את האסטרטגיה שלנו לטווח הארוך. קמטק תהפוך לחברה הממוקדת בבדיקות ומטרו לוגיה בשוק המוליכים למחצה, תחומים בהם אנו מזהים הזדמנויות צמיחה רבות העומדות בפנינו. התחזקות המאזן שלנו תקל עלינו במציאת רכישות סינרגטיות במגזר הפעילות שלנו. קמטק כחברת מוליכים למחצה תציג שיעורי צמיחה גבוהים יותר עם שיעור רווח גולמי משופר."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה