התקבל אישור בארה"ב למגדל שמירה אלקטרוני של אלביט

24 יולי, 2017

זהו שלב נוסף במימוש פרוייקט הגנת גבול ארה"ב מקסיקו בהיקף של 145 מיליון דולר, שבו זכתה חברת אלביט בשנת 2014

Elbit Fixe Towers
Elbit Douglas tower
מגדל השמירה באזור דגלאס

בתמונה למעלה: התקנת החיישנים במגדל של אלביט בארה"ב. מקור: ITI Team

חברת אלביט מערכות (Elbit) הודיעה היום שמערך מגדלי השמירה הנייחים שלה, Integrated Fixed Tower, קיבל את אישור רשויות המכס ומשמר הגבול של ארצות הברית במקטע של אזור דאגלס (Douglas), במדינת אריזונה. זהו המקטע השני שמוקם ועובר בהצלחה את המבדקים. המקטע הקודם שקיבל אישור היה באזור נוגלס (Nogales), גם הוא באריזונה. מדובר בפרוייקט בהיקף של 145 מיליון דולר שבו זכתה חברת אלביט בשנת 2014.

המגדלים מעניקים לסיורים של משמר הגבול האמריקאי יכולת תצפית ארוכת טווח ב-360 מעלות. הדרישות שאלביט היתה צריכה לעמוד בהן היו חמורות במיוחד: המערכת נדרשת לגלות בני-אדם ממרחק של 5-7.5 מייל ביום ובלילה בתוך 3 שניות – גם כשחלק מגופו לא גלוי. תמונת הווידאו שהמגדלים מייצרים צריכה להיות באיכות כזו שהמפעיל יידע לזהות שמדובר בבן אדם. לכל מגדל מוגדר מרחב מעקב שבו הוא נידרש לעקוב ולדווח אוטומטית, ללא בקשה מצד מפעיל אנושי, אחר מטוסים קלים הנעים בגובה נמוך מ-500 רגל ואחר בני-אדם ההולכים על רגליהם, רוכבים על בעל-חיים או נעים באמצעות כלי-רכב.

בואינג נכשלה, אלביט הצליחה

כל אחד מהמגדלים כולל מכ"ם, מצמלות יום ולילה ותוכנת בקרה ושליטה של המגדים המקושרת אל מרכז שליטה ובקרה של הרשויות. הם בנויים בפלטפורמה גמיה המאפשרת הוספת חיישנים עתידיים למגדלים. מטרת הפרוייקט היא לספק יכולת מעקב אחר התנועה בגבול ארצות הברית מקסיקו. אלביט נכנסה לתמונה בעקבות כשלון של חברת בואינג. בשנת 2006 היא זכתה בפרוייקט לאספקת מערכת אבטחה לגבול אריזונה וקסיקו, אלא שהמשרד להגנת המולדת לא היה מרוצה מהביצועים וביטל את הפרוייקט בשנת 2011. בעקבות הביטוף יצא מכרז חדש שבו החברות נדרשו להציג מערכת המבוססת על טכנולוגיות מוכחות שעמדו במבחן. במכרז השני אלביט זכתה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון