צ'ק-מרקס רוכשת את Codebashing הבריטית ב-5-10 מיליון דולר

25 יולי, 2017

צ'ק-מרקס מתל-אביב מתמקדת במניעת פרצות אבטחה בשלבי הפיתוח. חברת קוד-ביישינג הבריטית פיתחה ערכות לימוד המדריכות מתכנתים כיצד לכתוב קוד בטוח

[בתמונה: עמנואל בן זקן, מנכ"ל צ'קמרקס]

חברת האבטחה צ'ק-מרקס (Checkmax) מתל-אביב רוכשת את חברת הסטארט-אפ הבריטית Codebashing, המפתחת ערכות לימוד המדריכות מתכנתים כיצד להימנע מפרצות אבטחה בעת כתיבת הקוד. סכום הרכישה המדויק לא נמסר, אך ל-Techtime  נודע כי היקף העסקה מסתכם בכ-5-10 מיליון דולר. בשלב הראשון צ'ק-מרקס תשלם 5 מיליון דולר, כאשר יתרת הסכום תלויה ביעדי מכירות ובאבני דרך שהחברה הבריטית נדרשת לעמוד בהם.

חברת צ'ק-מרקס הוקמה ב-2006 על-ידי מתי סימן, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, מתמקדת באיתור פרצות אבטחת סייבר עוד בשלב כתיבת קוד התוכנה או האפליקציה. בעוד תעשיית הסייבר מתמקדת בעיקר בפיתוח פתרונות אבטחה היקפיים שמיועדים להגן על מוצרים מוגמרים, צ'ק-מרקס פיתחה פלטפורמה המסייעת למתכנתים ומפתחים של תוכנות ואפליקציות לבצע ניתוח של הקוד שלהם בשלבי הכתיבה, כדי לוודא שהוא עומד בדרישות האבטחה. הפלטפורמה מסייעת למפתחים להוציא לשוק תוכנות ויישומים בטוחים ועמידים יותר בפני סיכוני סייבר.

חסימת פרצות בשלב כתיבת הקוד

במובן זה, הפיתרונות שמציעה חברת Codebashing הבריטית מהווה כלי משלים לפתרונות של צ'ק-מרקס. חברת קוד-ביישינג שהוקמה ב-2015, פיתחה ערכות הדרכה אינטראקטיבית המלמדות מפתחי תוכנה את עקרונות הפיתוח המאובטח. הערכות הלימודיות כוללות שיעורים קצרים בני 5 דקות, אשר מציגים בפני המתכנת באמצעות מסך מפוצל ליקויי אבטחה נפוצים שמתכנתים מבצעים בעת כתיבת הקוד, ובמקביל, כיצד ניתן לתקן ולחסום אותן.

לפי צ'ק-מרקס, שיטות הלימוד המקובלות כיום לכתיבת קוד מאובטח אינן יעילות, מאחר שהן מתבססים על קורסים ממושכים ועמוסים הכוללים תכנים שלא בהכרח נותנים מענה לבעיות הנפוצות שבהן נתקל המפתח. בעקבות כך, רבים מהמתכנים אינם מודעים לליקויי אבטחה אשר עשויים בסופו של דבר לחשוף את התוכנה שלהם לפריצות של האקרים. שיטת הלימוד של קודבשינג מפשטת את התהליך ומספקת למפתחים פלטפורמה ידידותית ופרקטית יותר לפתרון בעיות במהלך הפיתוח עצמו. בין הלקוחות הגדולים של קוד-ביישינג: מיקרוסופט, פיטביט (Fitbit) ורשת סקיי (Sky). בעקבות הרכישה, ערכות הלימוד של קוד-ביישינג יוטמעו בפלטפורמת האבטחה של צ'ק-מרקס.

מנכ"ל צ'ק-מרקס, עמנואל בן זקן, אמר שהחברה מתמודדת עם האתגר הזה יותר מעשור. "כאשר זיהינו את הערך מוסף שנוכל לספק ללקוחותינו על-ידי הטמעה של פלטפורמת קוד-ביישינג בפתרון שלנו, ידענו שהשילוב הזה עשוי להיות מהפכני עבור התעשייה". לפני כשנתיים רכשה Insight Venture Partners האמריקאית את השליטה בצ'ק-מרקס לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר. צ'ק-מרקס, שמשרדיה הראשיים נמצאים במגדלי עזריאלי בתל אביב, מעסיקה כמה מאות עובדים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות