אינטל התקינה מעבד ורשת עצבית בתוך USB

25 יולי, 2017

כונן Movidius Neural Compute Stick, ממבוסס על מעבד ויזואלי ייעודי שפותח על-ידי חברת מובידיוס שנירכשה על ידי אינטל בסוף 2016, ומיועד לאפשר למפתחים כניסה מהירה אל תחום הבינה המלאכותית

Intel Movidius Stick

חברת אינטל (Intel) הכריזה על כונן USB המאפשר להפעיל יישומי בינה מלאכותית באמצעות רשת עצבית, ישירות מתוך הכונן הנתקע למחשב. המוצר בשם Movidius Neural Compute Stick, מיועד לאפשר למפתחים וחוקרים כניסה מהירה אל תחום הבינה המלאכותית. בניית יישום לימוד מכונה כוללת בדרך כלל שני שלבים מרכזייים: הגדרת רשת והרצת מספר גדול של דגימות כדי לאמן אותה, והרצת האלגורתימם על-גבי תשתית עיבוד. הכונן של אינטל מספק את שני השלבים: הוא מאפשר הגדרת רשת נוירונית מבוססת Caffe והרצת היישום מחוץ למחשב באמצעות מעבד המצוי בכונן ה-USB.

רמז לבאות: מעבדים ייעודיים

המעבד בתוך הכונן מבוסס על מעבד הראייה המלאכותית (Vision Processing Unit) שפיתחה חברת מובידיוס, שאותה רכשה אינטל בסוף 2016. מעבד הראייה Myriad 2 של מובידיוס, פותח מתוך תפישה של החברה שלפיה הסתיים עידן המעבדים הכלליים: דרישות ההספק והביצועים המחמירות, לצד בלימת חוק מור, מאלצים את החברות לפתח מעבדים ייעודיים לכל יישום.

המעבד הוא למעשה שבב במערכת (System-on-Chip) הכולל שתי ליבות בארכיטקטורת RISC ו-12 מעבדים וקטוריים בשם SHAVE שפותחו על-ידי מובידיוס. מדובר בארכיטקטורה חדשה המשלבת תכונות נבחרות לעיבוד תמונה שנילקחו ממעבדי DSP, מעבדי GPU ומעבדי RISC. הליבה הזו מאפשרת להריץ קבצים ופקודות באורכי מילה משתנים (8/16/32 ביט) ולבצע פעולת נקודה צפה באורך של 16/32 ביטים. המעבד עובד מול שני זכרונות מטמון מקומיים מסוג DDR בנפח של 1Gbit-4Gbit, הניתנים לתיכנות כדי לספק עומסי העברת מידע שונים.

Movidius VPU
שבב הליבה המריץ את כונן הבינה המלאכותית

עוצמת העיבוד של השבב לפי הנתונים המופיעים בדף הביצועים, מגיעה לפי הערכת החברה לכמה TeraFLOPS (טריליון פעולות נקודה צפה) בשנייה בצריכת הספק של 1Wat (אינטל העריכה את העוצמה בכ-100GigaFLOPS). הוא מיוצר בתהליך של 28 ננומטר ומיועד ליישומים דוגמת הפעלת רשתות נוירוניות, ניווט, ביצוע חישובי עומק של מצלמות תלת-מימדיות, מעקב אחר מחוות ועוד. אינטל כבר הדגימה יישומי מציאות וירטואלית וניהוג רחפנים באמצעותו.

במקור, אינטל רכשה את הטכנולוגיה כדע לשלב אותה בקבוצת הפיתוח של טכנולוגיות תלת-מימדיות המבוססת על טכנולוגיית RealSense שפותחה בישראל. אולם היא משתלבת גם עם החזון של אינטל בתחום הנהיגה האוטונומית, ולא מן הנמע שהמעבד הזה ימצא את עצמו בתחרות מול המעבד של חברת מובילאיי, כאשר רכישתה תושלם על-ידי אינטל.

כונן Movidius Neural Compute Stick היימכר על-ידי מפםיצים של אינטל במחיר של 79 דולר ליחידה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס