פרוספרה: 15 מיליון דולר למהפיכה החקלאית

25 יולי, 2017

החברה פיתחה מערכת בקרת גידול האוספת ומנתחת כמויות גדולות מאוד של נתונים כדי לשפר את כל היבטי הייצור והתיפעול החקלאי. המנכ"ל קופל: "תעשיית החקלאות מתחילה לסגור את הפער הדיגיטלי"

Prospera Team
Prospera CEO
מנכ"ל ומייסד משותף דניאל קופל

חברת פרוספרה (Prospera) מתל-אביב הכריזה היום על השלמת סבב שני של גיוס הון בהיקף של 15 מיליון דולר, בהובלת קואלקום ונצ׳רס, שהיא זרוע ההשקעות של חברת קואלקום. בגיוס השתתפו גם חברת סיסקו השקעות, ICV וקרן Bessemer Venture Partners שכבר השקיעה בחברה בסבב הקודם. בסך הכל החברה גייסה עד היום כ-22 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי יאפשר ל-Prospera להאיץ את ההתרחבות בעולם ולהרחיב את שירותיה לגידולים שונים בגידולי שדה וחממות.

חברת פרוספרה מתמקדת בשיפור התפוקה החקלאית באמצעות דיגיטציה מקצה לקצה. החברה פיתחה מערכת בקרת גידול האוספת, מעבדת ומנתחת כמויות גדולות מאוד של נתונים רלוונטיים כדי לשפר את כל היבטי הייצור, החל בשיקולים אגרונומיים, וכלה בתיפעול. היא מאפשרת לעסקים חקלאיים להפוך את החוות שלהם למפעלים דיגיטליים לחלוטין. החברה הוקמה בשנת 2014 על-ידי מדעני מחשב שהבינו שניתן לספק פתרונות מעשיים וחדשניים לחקלאים באמצעות ניתוח נתונים מתקדם, ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית – ולא באמצעות הערכות כלליות – כפי שמקובל היום ברוב ענפי החקלאות. כיום החברה מעסיקה כ-30 עובדים.

החקלאים מתחילים לגלות את הדיגיטל

מנכ"ל ומייסד משותף ב-Prospera, דניאל קופל, אמר ששוק החקלאות עומד בפני מהפיכה דיגיטלית. "תעשיית החקלאות מתחילה לסגור את פער האימוץ של טכנולוגיות מידע עם כלי איסוף ואנליזה חדשניים. אנחנו מתרגשים להוביל את שינוי הפרדיגמה הגידולית ולסייע ללקוחות שלנו להפוך לעסקים עם יכולת להגיב לאירועים בזמן אמת, ועל בסיס נתונים". אדם פישר מ-Bessemer Ventures Partnters, אמר שהצורך להזין אוכלוסייה שגדלה במהירות והדרישה הגוברת לאיכות ואמינות, יהפכו את סוגיית הדיגיטציה של הייצור החקלאי לחלק הכרחי.

שוק המזון והחקלאות העולמי מסתכם ב כ-5 טריליון דולר בשנה. במהלך 50 השנים האחרונות נעשו אמנם שיפורים משמעותיים בתפוקה, אבל התעשייה עדיין אינה מצוידת כיום ביכולות שיאפשרו לה לעמוד בביקוש העתידי ליבול, שצפוי לגדול ב-100% עד לשנת 2050. קרן קואלקום ונצ׳רס מתמקדת בהשקעות אסטרטגיות בחברות טכנולוגיה בעלות פוטנציאל לחולל שינוי דרמטי בעולם. עד היום הקרן השקיעה בישראל ב-22 חברות, בהן: Waze, Wilocity, Siklu, Mantis Vision, Ravello, Stratoscale, Weka.I.O, Tabtale, Team8, i3 Equity Partners.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות , טכנולוגיות מידע