מדיגוס מגלה שיש חיים גם בלי אמריקה

26 יולי, 2017

התוכנית המקורית של מדיגוס התבססה על השוק האמריקאי, מתוך הנחה שהוא יאמץ את המיכשור הרפואי שלה לטיפול במחלת GERD. אבל בחודש האחרון היא חתמה על שלושה הסכמי הפצה גדולים דווקא באירופה ובסין

Medigus MUSE System in Action

בצירוף מקרים יוצא דופן, חתמה חברת מדיגוס (Medigus) מעומר שליד באר-שבע, על שלושה הסכמים גדולים בחודש אחד. היום החברה הודיעה על חתימת הסכם הפצה בשווייץ ובליכטנשטיין עם חברת Admedics העוסקת בהפצת מיכשור רפואי זעיר פולשני. ההסכם הוא לתקופה של 5 שנים ובמסגרתו תרכוש אדמטיקס מערכות MUSE של מדיגוס בהיקף מינימלי של כ-1.8 מיליון אירו. האנס יאגי, נשיא Admedics, אמר שהמערכת פותרת צורך שאין לו מענה טיפולי, לחולים שלא יכולים לקבל טיפול תרופתי.

מערכת MUSE היא אנדוסקופ גמיש חד פעמי, המצויד במהדק רקמות, מערכת אולטרא-סאונד ומצלמה הקטנה מסוגה בעולם. המיכשור המיוחד הזה מאפשר למנתח יחיד לספק פתרון ארוך טווח וללא תפרים לטיפול בגורם האנטומי הגורם למחלת GERD, שהיא צרבת כרונית הנגרמת בדרך-כלל בשל החזר קיבתי- ושטי (Reflux) של חומצה מהקיבה לוושט. הטפיול הזה מיועד לחולים רבים אשר אינם יכולים לקבל את התרופות המשמשות לטיפול השגרתי במחלה.

בשבוע שעבר חתמה מדיגוס על הסכם הפצה לחמש שנים בהיקף של כ-1.4 מיליון אירו עם חברת Izasa Hospital הספרדית, המספקת מיכשור למערכת בתי החולים בספרד. אלפונסו גרסיה (Alfonso Garcia) מנכ"ל Izasa :"כ-26% מהאוכלוסייה באירופה סובלת מתופעת ה-Reflux על בסיס שבועי. ההסכם השלישי הוא גם הגדול מכולם: מדיגוס הרחיבה את הסכם ההפצה הבלעדי בסין שיש לה עם חברת Golden Grand-Medical Instruments משנגחאי. המפציה הסינית התחייבה לרכוש מערכות בשווי מינימלי של כ-27 מיליון דולר במשך חמש שנים.

Medigus in TASE
מניית מדיגוס בבורסה של תל-אביב

המעניין בשלושת ההסכמים האחרונים הוא שהם אינם קשורים לארה"ב. התוכנית המקורית של מדיגוס התבססה על השוק האמריקאי ונבנתה על בסיס ההנחה שזהו השוק הגדול ביותר והפתוח ביותר עבורה. כעת מתברר שאמריקה הכזיבה, אולם השוק העולמי שמצוי מחוץ לאמריקה – לא פחות מבטיח ולא פחות פתוח. יכול להיות שמדובר בנקודת תפנית בתולדות החברה, לאחר שהיא בהקטינה את קצב שריפת המזומנים שלה לפחות מחצי מיליון דולר בחודש, ומתמקדת כעת במכירות ולא בפיתוח טכנולוגי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי