קמטק תשלם לרודולף 13 מיליון דולר פיצויים

31 יולי, 2017

הסתיים מאבק הקניין הרוחני בין קמטק ורודולף האמריקאית, שהחל בשנת 2005. שתי החברות חתמו על הסכם סיום הסכסוך, אשר מבטיח שרודולף לא תגיש נגד קמטק תביעות נוספות - מהלך שהיא איימה לבצע

Camtek Wafer Inspection System

הסתיים המאבק המשפטי ארוך השנים בין חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק לבין חברת רודולף (Rudolph Technologies) מניו ג'רזי. היום הודיעה רודולף על חתימת הסכם פשרה בין שתי החברות, שלפיו קמטק תשלם לה 13 מיליון דולר במזומן, ובתמורה שתי החברות התחייבו לא לתבוע אחת את השנייה בנושאים נוספים שבהם יש עדיין חילוקי דעות בין שתיהן.

מדובר באחד ממשפטי הקניין הרוחני והפרת פטנט הממושכים ביותר בהיסטוריה של ההייטק הישראלי, אודות פטנט שהוגש לרישום בשנת 1998 על-ידי August Technology (שנימכרה מאוחר יותר לרודולף). הוא מתאר שיטה לביצוע בדיקה אופטית אוטומטית של פרוסות סיליקון (Wafer) בסוף תהליך הייצור, לאחר שנבנו כל המעגלים החשמליים ולפני בדיקות התיפקוד החשמלי.

משפט רווי תפניות

אוגוסט טענה שהיא הראשונה שהציעה תהליך אוטומטי ולא ידני, ובשנת 2005 היא תבעה את קמטק בטענה שמערכת Falcon של קמטק מפירה את הקניין הרוחני שלה. במרץ 2009 קבע בית המשפט המחוזי במינסוטה שקמטק צריכה לשלם פיצויים בהיקף של כ-8 מיליון דולר. קמטק עירערה ובאוגוסט 2011 קבע בית המשפט הפדרלי לעירעורים שבית המשפט במינסוטה טעה, וביטל את הקנס. רודולף (הבעלים החדש של אוגוסט) חזרה לבית המשפט במינסוטה, ובאפריל 2014 הוא קבע שדגמים מסויימים של מערכות פלקון מתוצרת קמטק "עשויים להפר שני פטנטים של רודולף בארצות הברית". קמטק עירערה לבית המשפט הפדרלי לעירעורים, והפעם הוא קבע שבית המשפט המחוזי צודק.

טכנולוגיה לא רלוונטית

מעניין לציין שכבר ב-2014 אמר יו"ר ומנכ"ל קמטק, רפי עמית, שמדובר במרכיב שכמעט ולא נמצא בשימוש. "קמטק הפסיקה לשווק את המערכות בארצות הברית בשנת 2009, ובשנת 2012 הסירה מהן לגמרי את התכונה הזו. פירוש הדבר שלפסיקה לא תהיה השפעה על המכירות בהווה ובעתיד". בחודש פברואר קבע סופית בית המשפט הפדרלי שקמטק צריכה לשלם 14.5 מיליון דולר לרודולף. אלא שלמרות הפסיקה נותרה עננה באוויר: בהודעה שלה על הניצחון, דיווחה רודולף שהיא מתכננת לתבוע את קמטק על כך שהיא משתמשת בקניין הרוחני שלה גם במערכות Condor, Gannet ו-Eagle. היא גם מסרה שבכוונתה לדרוש כספי ואיסור על מכירתן בארצות הברית".

קמטק הצטיידה במזומנים

כאן טמון ההישג של קמטק בהסכם שנחתם השבוע: היא הצליחה לחסוך מיליון וחצי דולר, ובעיקר את האפשרות שתיקלע למאבק ממושך נוסף על הקניין הרוחני שלה. תשלום הקנס לא אמור להעיק על קמטק: את הרבעון הראשון של 2017 היא סיימה עם מכירות שיא של 30.8 מיליון דולר ועם קופת מזומנים בהיקף של 24.3 מיליון דולר. בנוסף, לפני 10 ימים היא חתמה על הסכם למכירת חטיבת ה-PCB שלה לחברה סינית במחיר של 32 מיליון דולר במזומן, ועוד סכום של עד 3 מיליון דולר בהתאם לעמידה באבני דרך. להערכת החברה, העיסקה תושלם ברבעון השלישי של 2017. קמטק נסחרת בנסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של כ-660 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , קניין רוחני