הכנסות שיא לנובה ברבעון השני

2 אוגוסט, 2017

החברה עקפה את התחזיות של עצמה כשרשמה ברבעון השני הכנסות של 56.1 מיליון דולר, עלייה של 58% בהשוואה לשנה שעברה. החברה ממשיכה ליהנות מהשגשוג בתעשיית השבבים

חברת נובה (Nova) רשמה ברבעון השני של 2017 הכנסות שיא לרבעון, כך דיווחה היום החברה, המייצרת פתרונות מטרולוגיה ומכשירי מדידה לתעשיית השבבים. החברה מרחובות רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות שיא בסך 56.1 מיליון דולר, עלייה של 58% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016, ומעל לטווח התחזיות של החברה להכנסות של 56-52 מיליון דולר.

הרווח הנקי של נובה במונחי GAAP הסתכם ברבעון השני ב-13.3 מיליון דולר, עלייה של 327% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-59%, בהשוואה לשיעור של 60% ברבעון הראשון של 2017, ושל 53% ברבעון השני של 2016. מניית החברה עולה היום במסחר בבורסת תל אביב ביות רמ-3% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כמעט 3 מיליארד שקל.

השגשוג בתעשיית השבבים ממשיכה להיות מנוע צמיחה

משרדי החברה ברחובות

נובה נהנתה מהשגשוג הנוכחי בתעשיית הזיכרונות העולמית. בחברה מציינים כי אחד התחומים הבולטים שתרמו לגידול בהכנסות היה מכירות פתרונות מטרולוגיה משולבים ליצרני זיכרונות, שרשמו ברבעון האחרון הכנסות שיא. נובה העמיקה את החדירה שלה לתחום שבבי הזיכרון בשנים האחרונות. היקף ההכנסות של החברה מתחום זה היווה ב-2016 כ-35% מסך ההכנסות, לעומת כ-15% ב-2014.

עוד מציינים בחברה כי חמישה לקוחות עיקריים תרמו כל אחד כ-10% או יותר מסך ההכנסות ממוצרים. שניים מלקוחותיה המרכזיים של נובה הם חברת סמסונג ויצרנית השבבים הטייוונית TSMC. ההשקעה הגוברת של שתי החברות הללו בקווי ייצור לרכיבי זיכרון צפויה לתמוך בהמשך הגידול בהכנסות של נובה גם ברבעונים הבאים.

איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה, ציין בהתייחסו לתוצאות כי "ביצועי השיא שלנו ברבעון השני נובעים מביקוש מתמשך לכל קווי המוצרים שלנו, כולל פתרונות למדידת ממדים קריטיים ופתרונות למדידת חומרים, בכל פלחי השוק אותם אנו משרתים. הצגנו צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות במחצית הראשונה של 2017, צמיחה המביאה לידי ביטוי את המודל העסקי היעיל שלנו, המאפשר לנו להמשיך להשקיע בדור המוצרים הבא ולהשיג את יעדינו האסטרטגיים "

נובה צופה כי ההכנסות ברבעון השלישי של 2017 יהיו בטווח של 51-56 מיליון דולר. "תוצאות הרבעון השני משקפות התקדמות לקראת שנה נוספת של צמיחה משמעותית, כאשר עתודות המזומנים של החברה מספקות לנו את המשאבים הנחוצים להרחבת מיצובנו בשוק," הוסיף המנכ"ל אופנהיימר.

חברת נובה מפתחת מערכות מטרולוגיה ובקרת תהליך ייצור שבבים (Process Control), כדי לסייע ליצרני השבבים לשמור על איכות הייצור. המכונות שלה נמצאות לאורך קו הייצור, בדרך-כלל עד כמה מאות מכונות בקו, וכיום יש לה כ-2,000 מערכות אצל לקוחות בעולם. החברה מעסיקה כ-550 עובדים, מהם כ-300 במשרדים ובמפעל הייצור וההרכבה ברחובות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה