רפאל הקימה מפעל לייצור טילים בהודו

3 אוגוסט, 2017

המפעל החדש נמצא בבעלות KRAS, שהיא חברה חדשה הנמצאת בבעלות משותפת של רפאל ושל קבוצת Kalyani ההודית. הפרוייקט נעשה במסגרת הסכמי מימוש סחר גומלין הקשורים לעסקה רחבת-היקף הנמצאת בתהליכי אישור בהודו

Spike Missile Demonstration in India

חברת רפאל מערכות לחימה (Rafael) חנכה מפעל לפיתוח ולייצור טילים ומערכות נוספות, שהוקם ביחד עם השותפה ההודית קבוצת קליאני (Kalyani). אחד מהפרוייקטים שיתבצע במפעל החדש יהיה ייצור טילי ספייק (Spike) אלקטרו-אופטיים של רפאל. ספייק היא משפחה שלמה של טילי-כתף רב שימושיים ונחשבת לאחד מהמוצרים המצליחים ביותר של רפאל: עד היום סיפקה רפאל 27,000 טילי ספייק ל-26 מדינות בעולם.

הקמת המפעל נעשתה במסגרת הסכמי סחר גומלין הקשורים לעסקה רחבת-היקף הנמצאת בתהליכי אישור בהודו. מדובר במפעל הראשון מסוגו בהודו לייצור מכלולי מערכות מתקדמות שאינו שייך לחברה ממשלתית.

בחודש ינואר 2017 חתמה רפאל על הסכם לשיתוף פעולה עם קבוצת קליאני שבמסגרתו הוקמה החברה המשותפת KRAS –  Kalyani Rafael Advanced Systems שבה מחזיקה קליאני ב-51% מהמניות ורפאל מחזיקה ב-49% מהמניות. המפעל החדש נמצא בבעלות KRAS ופועל מהעיר הידראבאד בהודו. הוא יעסוק בייצור מערכות עבור הצבא ההודי. בנוסף, יפותחו בו מערכות שליטה, בקרה וניווט, טכנולוגיות אלקטרו-אופטיקה, עמדות נשק נשלטות מרחוק, אמצעי לחימה מונחים ומדויקים, וכן תבוצע בו הנדסת מערכות ואינטגרציה. שיתוף הפעולה החדש יאפשר גם את שיווק המערכות למדינות נוספות.

קבוצת קליאני היא בעלת מחזור שנתי של 2.5 מיליארד דולרים ומעסיקה 12,000 מהנדסים. הקבוצה פועלת במגזרים רבים, אולם שורשיה בתעשיית הברזל והפלדה, ועד היום היא מפעילה את מתקן החישול הגדול ביותר בהודו. בתור יצרנית מוצרי ברזל ופלדה, היא מספקת לצבא הודו חלקים לכלי רכב משוריינים ופגזי ארטילריה. בשנים האחרונות היא איחדה את הפעילות הביטחונית שלה במסגרת חטיבת Kalyani Strategic Systems, אשר נכנסת לתחומים חדשים כמו אלקטרוניקה צבאית וחימוש מדוייק.

Spike MR Missile
טיל כתף מדגם Spike MR לשימוש חיילי חי"ר
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון