התרחבות עסקי הרישיונות הזניקה את הכנסות סיוה ב-20%

4 אוגוסט, 2017

החברה חתמה ברבעון האחרון על 13 הסכמים חדשים, 6 מתוכם עם לקוחות בסין. ההכנסות מרישיונות צמחו ב-34% והיוו כמחצית מההכנסות. מנכ"ל סיוה: "שחקני מפתח בתעשייה מיישמים את הטכנולוגיות שלנו".

חברת השבבים סיוה (Ceva) מהרצליה, מדווחת על גידול של 20% בהכנסות ברבעון השני של 2017. הכנסותיה החברה התעלו מעל התחזיו והסתכמו ב-20.6 מיליון דולר, וזאת לאחר שהחברה חתמה ברבעון האחרון כ-13 הסכמים חדשים לאספקת טכנולוגיות עבור סמארטפונים, מערכות נהיגה חכמות, רחפנים ומכשירים לבישים.  מנכ"ל סיוה: "שחקני מפתח בתעשייה מיישמים את הטכנולוגיות שלנו".

הרווח הגולמי ברבעון השני היווה כ-92% מהמחזור, ואילו הרווח הנקי גדל ב-44% והסתכם ב-3.9 מיליון דולר.  קופת המזומנים של החברה גדלה לכ-170 מיליון דולר, ללא חוב.

סיוה, הנסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 945 מיליון דולר, מפתחת טכנולוגיות וקניין רוחני של מעבדים המשולבים בשבבים המיועדים לתעשיות המובייל, האלקטרוניקה, הרכב, והאינטרנט-של-הדברים (IoT). בין היתר מפתחת החברה מעבדים בתחומי התקשורת והתשתית הסלולרית, הראייה המלאכותית, הלמידה העמוקה, האודיו, יישומי הפעלה קוליים, קישוריות Wi-Fi ובלוטות', ואחסון נתונים.

כמחצית מההכנסות – מהסכמי רשיונות 

המודל העסקי של סיוה התבסס עד כה בעיקר על הכנסות מתמלוגים על השימוש בטכנולוגיות שהיא מפתחת.  סיוה למעשה מוכרת את הקניין הרוחני של הטכנולוגיות שלה לחברות שבבים ומקבלת תמלוגים עבור כל מכשיר שבו משולב שבב שהתבסס על הטכנולוגיות שלה. מאחר שהיא אינה מייצרת את השבבים בעצמה, הרווח הגולמי שלה גבוה יחסית. ההכנסות מתמלוגים גדלו ברבעון השני ב-6% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-10.2 מיליון דולר.

עם זאת, הצמיחה בהכנסות ברבעון השני התבססה בעיקר על גידול בהכנסות ממכירת הסכמי רישוי לשימוש בטכנולוגיות שלה. ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ברבעון השני ב-38% לעומת הרבעון המקביל והגיעו לשיא של 10.4 מיליון דולר, והיוו כ-50% מהמחזור הכולל של החברה.

כמעט מחצית מההסכמים החדשים נחתמו עם לקוחות מסין  

הצמיחה של סיוה נבעה בין היתר מכניסה של החברה לתחומים חדשים וצומחים. במהלך הרבעון השני חתמה סיוה על 13 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים, כאשר 7 מההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות לעיבוד אותות עבור סמארטפונים, מערכות נהיגה חכמות, רחפנים, ומצלמות מעקב. 5 מההסכמים החדשים היו לאספקת טכנולוגיות קישוריות בלוטות' ו-Wi-Fi המיועדות למגוון מוצרי IoT ומכשירים לבישים. בחברה מציינים כי אחד ההסכמים החדשים היה הסכם פורטפוליו רב שנתי לאספקת מגוון טכנולוגיות ללקוח גדול.

אחד השווקים שמהווים עבור סיוה מנוע צמיחה משמעותי הוא השוק הסיני, כאשר 6 מתוך 13 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין. בין היתר, הודיעה סיוה בחודשים האחרונים על הסכם לשילוב מעבדי הראייה הממוחשבת שלה בסמרטפונים של חברת Vivo, יצרנית הסמרטפונים השלישית בגודלה בסין מבחינת היקף המכירות.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר כי "פעילות הסכמי הרישוי שלנו משגשגת, ושחקני מפתח בתעשייה מיישמים את הטכנולוגיות שלנו במגוון מוצרים רחב. בתמלוגים, אנו מעודדים מהצמיחה העקבית באספקת מוצרים מבוססי סיוה בתחומים חדשים, כולל אספקות ראשונות של שבבי ראייה ממוחשבת לסמארטפונים ושבבים המיועדים לתחנות בסיס סלולריות. הביקוש החזק לטכנולוגיות שפיתחנו מוכיח את הערך המוסף הייחודי שלנו לעולם המוצרים החכמים המקושרים לאינטרנט".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , קניין רוחני