חברת השבבים הזניקה את הרווחים של סוני

7 אוגוסט, 2017

אחד מהסודות של הדו"ח הרבעוני האחרון של סוני הוא חברת השבבים הפועלת כיצרנית עצמאית וכקבלנית ייצור. החטיבה השיגה זינוק של 280% ברווח הנקי והציגה את הצמיחה הגבוהה ביותר מכל החטיבות האחרות של הענקית היפנית

Sony Semiconductor

למרות שחברת סוני היא אחת מיצרניות המערכות האלקטרוניות הגדולות בעולם, חטיבת השבבים שלה היא אחד מהמנועים החזקים ולעתים הפחות מדי מוערכים שלה, שהייתה אחראית לעלייה מרשימה ומפתיעה בתוצאותיה. חברת סוני (Sony Corporation) דיווחה אתמול על תוצאות עסקיות טובות מהמצופה ברבעון השני של 2017: היקף המכירות ברבעון השני של 2017 הסתכם בכ-16.5 מיליארד דולר, עלייה של 15.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח, רשמה סוני זינוק מרשים: הרווח התפעולי של החברה עלה ב-180% והסתכם בכ-1.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי השיג תוצאה מסחררת: עלייה של 280% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, להיקף של כ-722 מיליון דולר. זה היה הרבעון הריווחי ביותר בתולדותיה של סוני.

ההפתעה של Sony Semiconductors

Sony Image Sensorאומנם החטיבה המכניסה ביותר ממשיכה להיות חטיבת המשחקים ושירותי הרשת, שרשמה הכנסות של 3.14 מיליארד דולר (עלייה שנתית של 5.4%) הודות להצלחה המסחרית של הדור הרביעי של קונסולת הפלייסטיישן של ומשקפי ה-VR של סוני. אולם החטיבה שרשמה את הגידול הגבוה ביותר בהכנסות ברבעון האחרון היא חטיבת הסמיקונדוקטור של החברה. למעשה, בדומה לחברות כמו סמסונג, לצד ההתמקדות בשיווק מכשירי אלקטרוניקה צרכניים כגון סמארטפונים, טלוויזיות, נגנים וקונסולות משחקים, החברה היפנית מפעילה חטיבת שבבים הפועלת כחברת סמיקונדוקטור בפני עצמה, שבשנים האחרונות הרחיבה מאוד את סל המוצרים שלה והשווקים שבהם היא פועלת.

חטיבת השבבים של סוני עוסקת בעיקר בפיתוח וייצור חיישני תמונה מסוג CCD ו-CMOS המשמשים בחלק ניכר ממכשירי הסמארטפון והטאבלטים בשוק העולמי, במצלמות דיגיטליות אישיות, במצלמות אבטחה, ציוד רפואי ובמצלמות בשוק התעשייתי. בנוסף, היא מייצרת חיישנים לתחום ה-IoT המתפתח, דיודות לייזרים, מערכות רדיו LPWA (כיסוי רחב בהספק נמוך) ומכשירי תצוגה ופועלת כקבלנית ייצור שבבים (Foundry) לרכיבי MEMS עבור חברות שבבים בעולם.

הענף המשגשג של חיישני הצילום של סוני

ברבעון האחרון רשמה חטיבת השבבים גידול של 41.4% במכירות בהשוואה לשנה שעברה, להיקף של 1.84 מיליארד דולר. למעשה, חטיבת השבבים היתה החטיבה הרווחית ביותר של סוני ברבעון האחרון, עם רווח תפעולי של כחצי מיליארד דולר. החברה מסרה שהגידול בהכנסות מיוחס במידה רבה לגידול במכירות חיישני צילום לשוק הסמארטפונים. הנתונים הללו מרשימים במיוחד, לאור העובדה שברבעון המקביל אשתקד רשמה החטיבה הכנסות של 1.29 מיליארד דולר והפסד תפעולי של כמעט 400 אלף דולר, שנבע במידה רבה מנזקי רעידת האדמה שהתרחשה ביפן ב-2016 ופגעה בפעילות העסקית של סוני כולה.

בשנת 2014 החלה סוני בביצוע ארגון מחדש של המבנה החברה שלה, שבמסגרתו הפכה את החטיבות המרכזיות שלה – סמארטפונים, טלוויזיות, מוזיקה, משחקים ועוד – לחברות בנות בפועלות באופן עצמאי. במבנה הזה, חברת האם למעשה מתמקדת בעיקר במיתוג ושיווק, מו"פ ופיתוח עסקי. באפריל 2016 פיצלה סוני גם את חטיבת הסמיקונדוקטור לחברת בת עצמאית, Sony Semiconductor Solutions Corporation, מהלך שסייע לה להתפתח כחברה בפני עצמה.

גידול במכירות סמארטפונים

מלבד השינוי הארגוני, החברה החלה להתמקד יותר במוצרי פרימיום, בעיקר בתחום הסמארטפונים והטלוויזיות ובתחומים צומחים כגון גיימניג. ואומנם, נתון מפתיע נוסף בדו"ח הנוכחי היה הגידול במכירות מכשירי הסמארטפונים. סוני מכרה ברבעון האחרון כ-3.4 מיליון מכשירים, בהשוואה ל-3.1 מיליון מכשירים ברבעון המקביל אשתקד. חטיבת הסמארטפונים אמנם רשמה ירידה קלה של 2.5% בהכנסות החטיבה, אך הצליחה לרשום רווח תפעולי קטן של 30 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס