Oryx Vision גייסה 50 מיליון דולר לחיישן LiDAR

9 אוגוסט, 2017

גיוס ענק בתחום חיישני הרכב בישראל. אוריקס ויז'ן מפתח-תקווה מפתחת טכנולוגיית LiDAR מסוג חדש עבור כלי-רכב אוטונומיים, ומצפה להתחיל במסירת המערכת שלה לבדיקה על גבי כלי-רכב כבר בשנת 2018

חברת אוריקס ויז׳ן (Oryx Vision) מפתח-תקווה, המפתחת טכנולוגיית ראיית מכונה לרכבים אוטונומיים, השלימה סבב גיוס שני בהיקף של 50 מיליון דולר. את הגיוס הובילו קרנות ההון סיכון Third Point ו- WRV והשתתפו בו גם קרן ההשקעות של קבוצת יוניון והמשקיעים הקיימים: בסמר, מניב וטראקס. בסבב הגיוס הראשון, שנערך במאי 2016, גייסה החברה כ-17 מיליון דולר, מה שמביא את סך גיוסיה ל-67 מיליון דולר. אוריקס ויז'ן מפתחת חיישן מסוג חדש עבור כלי-רכב אוטונומיים, המשלב בין היתרונות של חיישן LiDAR מבוסס לייזר ומכ"ם המבוסס על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave – FMCW. החברה מכנה אותו בשם Coherent Optical Radar System.

מנכ"ל החברה, רמי וולינגשטיין, אמר שאוריקס מפתחת את הפיתרון הראשון שעונה על כל דרישות המפתח של טכנולוגיית LiDAR לכלי-רכב אוטונומיים טווח גדול, רזולוציה גבוהה ומחיר נמוך. "אנחנו שמחים להבעת האמון של משקיעים בעלי שם. ההון יסייע לנו להביא במהרה את הטכנולוגיה שלנו לשוק ולכביש הראשי".

חיישנים במלכודת העלות

הטכנולוגיה של אוריקס נחשבת לבעלת פוטנציאל גדול מאוד מכיוון שהיא מתמודדת עם בעיה מרכזית בשוק הרכב החכם. אחד מהחיישנים הנפוצים ביותר כיום במחלקות הפיתוח של כלי-רכב אוטונומי הוא חיישן לייזר מסוג LiDAR, אשר משגר אותות לייזר קצרים כאשר הוא מסתובב על צירו וקולט אותם באמצעות חיישן פוטו-אלקטרי. באמצעות מדידת זמני האותות החוזרים הוא משחזר מפה תלת-מימדית של סביבת הרכב. אלא שלחיישני LiDAR יש מספר חסרונות: הם קשים מאוד לייצור, יקרים מאוד, ובעלי טווח מוגבל מכיוון שהקרינה עשויה לפגוע בעיני אנשים הנחשפים אליה. כמו כן, טכנולוגיות LiDAR הקיימות חשופות מאוד ל"רעשי רקע" הנובעים מאור השמש, ועל כן עשויות לספק תמונה לא מדויקת של הסביבה.

הפתרון של אוריקס: לייזר ומכ"ם

החיישן של Oryx מתגבר על החסרונות האלה באמצעות שימוש בקרינת אינפרא-אדומה (IR) בעלת אורך גל של 10 מיקרון. המכשיר משדר את האור לכל הכיוונים בהבזק אחד, בלא צורך להסתובב, כאשר האותות מהכיוונים השונים נקלטים על-ידי מערך של אנטנות זעירות בקוטר של 5 מיקרון כל אחת, הפועלות כמו אנטנות רדיו ולא כמו חיישן אופטי. הן מפעילות אלגוריתם המבוסס על העקרון של מכ"ם FMCW. האנטנות האלה מיוצרות על גבי שבב בטכנולוגיית סרט דק, ולכן הייצור שלהן הוא זול מאוד בהשוואה לחיישן LiDAR. המחיר מוזל גם בעקבות העובדה שאין בחיישן חלקים נעים. הוא מתוכנן לפעול לטווח של עד 150 מטר בכל תנאי מזג האוויר: גשם, ערפל ובתנאי קרינת אור שמש חזקה.

חברת אוריקס הוקמה בשנת 2009 על-ידי דוד בן בסט, אשר ייסד בעבר את RFWaves ומכר אותה לחברת Vishay. בשנת 2016 הצטרף אליו רני וולינגשטיין, אשר משמש כמנכ"ל החברה. החברה מתכוונת להשתמש בהון שגויס כדי לקדם את פיתוח החיישן של ולבסס שיתופי פעולה מסחריים עם יצרניות כלי רכב ויצרניות טכנולוגיות בתחום כלי הרכב האוטונומיים. החברה הדגימה בשנה האחרונה את יכולות הטכנולוגיה ומצפה למסור מערכות ראשונות לבדיקה על-גבי כלי-רכב במחצית השנייה של 2018.

אוריקס ויז'ן מעסיקה כ-30 עובדים, ובכלל זה פיזיקאים, מהנדסי אופטיקה, מתכנני אנטנות, מפתחי תוכנה ומומחי עיבוד אותות. אוריקס משתמשת בשירותי המעבדה הננו-טכנולוגית של אוניברסיטת בר אילן, ממנה בגרו כמה מהמפתחים המובילים בחברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , רכב אוטונומי