קמטק ו-Sun Chemical יפתחו דיו למסכות הלחמה למעגלים מודפסים

14 אוגוסט, 2017

Sun היא אחת מיצרניות הדיו הגדולות בעולם. פיתוח הדיו מתבצע במסגרת הניסיון של קמטק לפתח מערכת דיגיטלית חדשה למסיכות הלחמה עבור PCB, וזאת לאחר כישלון הדגם הקודם שפיתחה החברה

חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק הודיעה היום כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הדיו Sun Chemical, שבמסגרתו תפתח Sun דיו למסיכות הלחמה (solder masks) לשימוש במערכת הזרקת הדיו שמפתחת קמטק ליישומי מעגלים מודפסים. Sun Chemical מפרסיפני, ניו-ג'רזי, היא אחת מיצרניות הדיו להדפסה והפיגמנטים הגדולות בעולם, עם הכנסות של 3.5 מיליארד דולר ב-2016. החברה מייצרת גם  ציפויים, פולימרים, תרכובות נוזליות, תרכובות מוצקות וחומרי יישום.

בקמטק ציינו כי אחד השווקים המרכזיים שאליהם מכוונת החברה בפיתוח הדיו הוא תעשיית הרכב וכי טכנולוגיית ההלחמה שהיא מפתחת תיתן מענה לדרישות הקפדניות ביותר של ה-OEM בתעשיית הרכב. החברות יחלקו ביניהן את הרווחים מהדיו שיפותח.

ניסיון חדש לפתח מערכת לייצור מסיכות הלחמה

שיתוף הפעולה עם Sun מהווה למעשה שלב נוסף במאמץ של קמטק לפתח מערכת דיגיטלית חדשה לייצור מסיכות הלחמה עבור מעגלים מודפסים (PCB). לפני כשנה הודיעה קמטק כי היא מבצעת ארגון מחדש של חטיבת המדפסות הדיגיטליות עבור מעגלים מודפסים. קמטק למעשה הפסיקה את התמיכה במדפסת הקודמת שלה מדגם Gryphon והודיעה כי היא מתכוונת לפתח מדפסת חדשה. במסגרת הארגון מחדש קיצצה קמטק את הוצאות חטיבת הזרקת הדיו (Functional Inkjet Technologies) מ-5.5 מיליון דולר בשנה לכ-2.5 מיליון דולר בשנה.

מבחן ההיתכנות תלוי בדיו

מערכת Gryphon (בתמונה למעלה) היתה מערכת דיגיטלית לייצור מסיכות הלחמה, אשר עשתה שימוש בדיו מיוחד שפיתחה קמטק הצובע את המעגלים המודפסים בצבע ירוק אשר דוחה את משחת ההלחמה. התהליך מאפשר לבצע הלחמות מדויקות רק בנקודות שנקבעו מראש, שהן הנקודות שלא נצבעו. עם זאת, בשל המשוב המאכזב שקיבלה מארבעת הלקוחות שלהן היא מסרה את המערכת, ובשל עלויות הפיתוח הגבוהות, החליטה קמטק לזנוח את המוצר ולנסות לפתח מערכת חדשה. נראה כי שיתוף הפעולה עם Sun נוגע באחד מהכשלים של המערכת הקודמת – איכות הדיו.

חברת קמטק החליטה לוודא שיש בידה דיו יעיל ויותר טוב מזה שהיא פיתחה בעבר, לפני שתעבור לשלבים הבאים של הפרוייקט. ל-Techtime נודע שלמרות שקמטק הצהירה בעבר שהפרוייקט יימשך כשנה וחצי, ויסתיים במחצית הראשונה של 2018, בפועל הוא נמצא עדיין בשלבים המוקדמים שלו. למעשה, הוא תלוי בהצלחת שיתוף הפעולה עם סאן היפנית.

מנכ"ל קמטק רפי עמית ציין כי "אנו שמחים על התחלת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם Sun Chemical, שמביאה לשותפות ניסיון רחב בכימיקלים ודיו לייצור אלקטרוניקה, בייחוד בתחום מסיכות ההלחמה," אמר. "לשתי החברות תחומי מומחיות משלימים והעבודה ביניהן תהיה מאוד סינרגטית. בנוסף ליכולות פיתוח הדיו העצמאיות שלנו, זהו ציון דרך משמעותי במאמצינו למסחר את טכנולוגיית הזרקת הדיו למעגלים המודפסים". טוני סירל, מנהל חטיבת המעגלים החשמליים, הוסיף: "זוהי הזדמנות מצוינת עבור  Sun Chemicalלעבוד עם יצרנית ציוד מתקדמת ומבוססת כמו קמטק. ההסכם מביא לידי ביטוי את הניסיון העשיר שלנו בטכנולוגיות הזרקת דיו ומיישם אותה על תעשיית ה-PCB."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , סמיקונדקטורס