מלאנוקס הכריזה על שבב הליבה החדש BlueField

14 אוגוסט, 2017

שבב BlueField כולל את שבב בקרת התקשורת ConnectX, ממשקי איתרנט, אינפיניבנד ו-PCIe ו-16 ליבות ARM. שוק היעד המרכזי: מערכי זיכרון גדולים מבוססי פלאש. מגמות השוק המרכזיות: אבטחה ובינה מלאכותית

Mellanox Bluefield Chip

חברת מלאנוקס טכנולוגיות (Mellanox) מיקנעם הכריזה של שבב הליבה החדשה שלה, BlueField, אשר מצטרף אל משפחות שבבי הליבה הנוכחיות של החברה, Spectrum ו-ConnectX. השבב החדש הוא למעשה מערכת שלמה על-גבי שבב הכוללת את שבב בקרת התקשורת ConnectX-5, תשתית של 16 ליבות של מעבדי ARMv8, ממשקי תקשורת עבור רשתות PCIe ,Ethernet ו-InfiniBand בקצבים של 10Gbps-100Gbps, ויכולת גישה מהירה מרוחקת לזיכרון (Remote Direct Memory Access) המאפשרת לקצר את זסמני ההשהייה במרכזי נתונים, ולבצע מטלות ניהול ובקרת איכות של מערכי זיכרון מבוססי מוליכים למחצה.

BlueOS

שלב נוסף באסטרטגיית הסיליקון של מלאנוקס

בהכרזה האחרונה חוזרת מלאנוקס על אסטרטגיית הסיליקון שמיצבה אותה בעבר בעולם קישוריות ה-InfiniBand עבור מחשבי-על, ומאוחר יותר בעולם האיתרנט: היא מספקת מערכת שלמה הנותנת פיתרון מלא, אשר מבוססת על רכיב סיליקון ייעודי (ASIC) משלה, המשמש כמנוע פנימי שבזכותו היא משיגה ביצועים גבוהים. התפישה הזו הובילה רכישת חברת איזיצ'יפ (EZchip) מיקנעם תמורת 811 מיליון דולר, שאותה השלימה מלאנוקס בתחילת 2016.

שוק היעד המרכזי הראשון של השבב הוא מערכי איחסון המבוססים על מוליכים למחצה, אשר מחליפים בהדרגה את הדיסקים המגנטיים. לכן הוא כולל יכולות RDMA המאפשרות ניהול וגישה אל הזיכרון באמצעות טכנולוגיית NVMe over Fabrics, המוגדרת בתקן NVM Express. המנהל הטכנולוגי הראשי של מלאנוקס, מיכאל כגן, אמר שהשבב מאפשר להשיג שיפור בביצועים, חסכון בצריכת האנרגיה, והוזלת מערכי האחסון מבוססי Flash, "הודות לשילוב הדוק של יכולת עבודה ברשת במהירות גבוהה, ליבות ARM ניתנות לתיכנות, מתג PCIe, זיכרון מטמון, ניהול זיכרון, וטכנולוגיית העתקת עומסים חכמה – בשבב יחיד".

שווקים חדשים: מערכי זיכרון ולימוד מכונה

השבב החדש מיועד לספק מענה לשלושה מגמות שוק מרכזיות בתחום מרכזי הנתונים: פלטפורמות איחסון גדולות מאוד המבוססות על מוליכים למחצה, קישוריות מהירה ואבטחה, הדורשים הוצאת פעילות עיבוד מהמעבד המרכזי והפעלת פונקציות אבטחה כמו הצפנה ופיענוח אל מעבדי עזר, ושבב תשתית למערכות לימוד מכונה המבוססות על כמות גדולה מאוד של מעבדים גרפיים (GPU) המקושרים אחד עם השני במירקם תקשורת מהיר מאוד. השבב BlueField כולל את טכנולוגיית הקישוריות GPUDirect RDMA, המותקנת גם במעבדים הגרפיים של אנבידיה, כדי לאפשר בניית מערכי GPU גדולים מאוד לצורך ביצוע משימות בינה מלאכותית באמצעות לימוד מכונה.

מלאנוקס מסרה שהשבב BlueField מספק קצב תעבורת נתונים של עד 200Gb/s, ויותר מ־10 מיליון IOPS (פעולות קלט/פלט בשנייה). תת-מערכת העיבוד (מבוססת ARM) מספקת יכולת תכנות גמישה, ומאפשרת לפתח יתרונות תחרותיים למערכות האחסון מוגדרי תוכנה (software-defined storage appliances). כל אלה הופכים את BlueField לשבב המתאים ביותר לבקרה ולחיבור של מערכות All Flash Arrays ומערכות Just-a-Bunch-Of-Flash למערכות אחסון מבוססות אינפיניבנד ואיתרנט.BlueField Architectureביחד עם המערכת על שבב, מלאנוקס מספקת גם את חבילת התוכנה BlueOS, המבוססת על פרוייקט Yocto Poky לתיכנות מערכות משובצות מבוססות לינוקס. היא יכולה להריץ את כל גרסאות הלינוקס שיש אצל הלקוח ולהפעיל יישומים הפועלים גם בפלטפורמת ARM וגם בפלטפורמת x86. החבילה כוללת את כל הכלים הדרושים לבניית מעארכת ניהול זיכרונות פלאש ויישומי הקישוריות הקשורים לשבב המיתוג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת