אלביט ניצחה בתביעה נגד אקוסטאר

16 אוגוסט, 2017

בית משפט מחוזי בטקסס קבע שאלביט תקבל 21.5 מיליון דולר פיצויים בעקבות הפרת פטנט שלה בתחום התקשורת הלוויינית. אקוסטאר צפויה לערער על ההחלטה. מכירות אלביט ברבעון האחרון הסתכמו בכ-818 מיליון דולר

Echostar Satellite

חברת אלביט מערכות (Elbit) ניצחה בשלב הנוכחי בסכסוך הקניין הרוחני המתנהל בטקסס בינה לבין חברת אקוסטאר (Echostar) האמריקאית הנחשבת לאחת ממפעילות לווייני התקשורת הגדולות בעולם. הסכסוך החל לפני כשנתיים וחצי, כאשר בינואר 2015 תבעה אלביט את החברה הבת של אקוסטאר, Hughes Network Systems בבית משפט מחוזי בטקסס בטענה שהיא הפרה פטנטים של אלביט בתחום התקשורת הלוויינית במסגרת מערכת לאספקת תקשורת רחבת פס בין הלוויין לבין רשת התמסורת הסלולרית. אקוסטאר טענה להגנתה שהפטנטים של אלביט אינם בתוקף.

המשפט עצמו נפתח ביולי 2017 ולפני כעשרה ימים החליטו המושבעים שפטנט התקשורת של אלביט תקף. הם קבעו שאקוסטאר תשלם לאלביט פיצויים בגובה של 21.1 מיליון דולר, למרות שההפרה לא נעשתה במכוון. אלא שככל הנראה הפרשה עדיין לא הסתיימה. בדו"ח הרבעוני של אקוסטאר שפורסם בסוף השבוע, החברה דיווחה על הוצאות של 2.5 מיליון דולר הוצאות המשפט המתנהל מול אלביט, ועל כוונתה של חברת יוז לעתור כנגד הפסיקה. גם בחברת אלביט לא ממהרים לחגוג, והוצאות או הרווחים מהמשפט לא מוזכרים בדו"ח הרבעוני של החברה.

בשיחת הוועידה שהתקיימה אתמול (ג') לאחר שאלביט הכריזה על תוצאות הרבעון השני של 2017, אמר מנהל הכספים של חברת אלביט, יוסי גספר, שלמרות ההחלטה של חבר המושבעים, הנושא עדיין לא סגור לגמרי: "עדיין יכול להיות שתהיה עתירה לבית המשפט ושיהיו פעולות נוספות הקשורות למקרה. ברגע שנהיה בטוחים בהחלטה הסופית, נפרסם על כך הודעה וניתן פרטים על השפעת התוצאה על המאזן של החברה".

ענקית לווייני תקשורת

חברת יוז מהעיר וושינגטון מספקת פתרונות ושירותי תקשורת רחבת פס ללוויינים. היא מפעילה את רשת HughesNet המסחרית הנתמכת על-ידי 20 לוויינים, את רשת HughesON המשמשת בעיקר לקוחות ממשלתיים, ואת מערך JUPITER המספק שירותי תקשורת לוויינית בפס רחב מאוד על-גבי תשתית HughesNet. חברת אקוסטאר מקולורדו היא אחת מחברות לווייני התקשורת הגדולות בעולם, וכיום מפעילה 26 לווייני תקשורת, מהם 14 לוויינים הנמצאים בבעלותה ושוגרו על-ידה. בשנת 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-3 מיליארד דולר. מעניין לציין שבתחום מסופי התקשורת הלוויינייים VSAT היא מציינת בדו"ח השנתי שלה את גילת הישראלית כאחת מהמתחרות המרכזיות שלה.

בסך הכל, שנת 2017 היא שנה טובה לחברת אלביט: ברבעון השני צמחו מכירותיה להיקף של 818.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-804.5 ברבעון המקביל אשתקד. תקצעיב המחקר והפיתוח נשאר כמעט ללא שינוי, כ-67 מיליון דולר ברבעון. בסוף הרבעון הסתכם צבר ההזמנות בכ-7.3 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-6.8 מיליארד דולר אשתקד. כ-57% מכל ההזמנות מיועדות לאספקה עד סוף 2018, כאשר כ-72% מהן מיועדות ללקוחות בחו"ל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , קניין רוחני