Wi Charge מרחובות פיתחה טכנולוגיית אינפרא אדום להטענה מרחוק של אבזרים ניידים

16 אוגוסט, 2017

החברה קיבלה אישור בטיחות מה-FDA, והחלה לספק ערכות ביטא ליצרניות ציוד כדי שינסו לשלב אותה בתוך המכשירים שלהן. מעניין לציין שמיקרוסופט מבצעת כיום ניסויים בטכנולוגיה דומה בשם AutoCharge

Wi Charge Wireless Charging Solution

חברת Wi-Charge מרחובות קיבלה אישור בטיחות של ה-FDA לביצוע טעינה אלחוטית ארוכת טווח באמצעות אור אינפרא-אדום (Infrared). החברה מסרה שלפי הידוע לה היא החברה היחידה בעולם שקיבלה אישור בטיחות לביצוע טעינה מרחוק. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לטעון את הסוללה של אבזרים ניידים ממרחק של עד 10 מטרים, תוך שימוש במקור תאורה בתדרי IR, שהם בעלי אורך גל גדול מזה של אור נראה, ולכן נושאים מעט אנרגיה ואינם מסוכנים. הטכנולוגיה מאפשרת להתקין נקודות חמות בחדר הישיבות במשרד, בבית הקפה או בבית. נקודת הטעינה דומה למקור תאורה המאיר את סביבתו: היא מטעינה בצורה חלקה את כל המכשירים הנמצאים באזור הכיסוי ומסוגלת להטעין מספר סמארטפונים בו-זמנית.

"הצלחנו לפצח את תחום הטעינה האלחוטית", אמר מייסד משותף ומנכ"ל Wi-Charge, ויקטור ואייסלב, "וזה היה רק ​​עניין של זמן עד שהעולם יתחיל לשים לב. הטכנולוגיה שלנו קיבלה אישור מהרשות החשובה בעולם המפקחת על בטיחות הציבור". המערכת של וויי-צ'ארג' בנויה ממשדר ומקלט. המשדר הוא הנקודה החכמה המחוברת אל רשת החשמל ומשדרת קרן ממוקדת של אור אינפרא אדום אל כל אבזר ניטען. המקלט הוא אבזר נייד אשר קולט את האור וממיר אותו לאנרגיה לטעינת הסוללה, באמצעות תא פוטו-וולטאי, בדומה לפעולה של פנלים סולאריים.

זהירות, מיקרוסופט בשטח

במהלך הטעינה, מתבצעת תקשורת בין הטוען למכשיר הנטען, כדי להגדיר את צורכי הטעינה ולקבוע פרופיל טעינה. החברה לא מסרה פרטים טכנולוגיים, כגון כיצד מוקם ערוץ תקשורת, כיצד מיוצרת קרן האור, כיצד היא מזהה את מיקום המכשיר וכיצד מכוונת אליו קרן האור. יחד עם זאת, ככל הנראה הטכנולוגיה כבר עובדת, מכיוון שהיא החלה בתוכנית ביטא עבור יצרני ציוד, כדי שהם ילמדו את המערכת ויוכלו לשלב אותה במוצרים שלהם.

Wi-Charge System
החזון של החברה: משדר אנרגיה בכל משרד (מימין) ומודול קצירת אנרגיה בכל אבזר (משמאל)

מעניין לציין גם מיקרוסופט מבצעת ניסוי בטכנולוגיית טעינה דומה בשם Microsoft AutoCharge, שבה מצלמה תלת-מימדית דוגמת זו הנמצאת בקונסולות קינקט סורקת את החדר, מזהה את הסמארטפון באמצעות תוכנת עיבוד תמונה, ומשדרת אליו קרן אור חזקה ממתקן המצוי בתקרת החדר. גם הטכנולוגיה של מיקרוסופט מבוססת על הפקת אנראגיה מתאים פוטו-וולטאיים, ומאפשרת במידת הצורך להשתמש באור אינפרא-אדום. היתרון של אינפרא אדום הוא בהיותו ידידותי יותר. למשל, ניתן לבצע טעינה גם בחשיכה ובצורה בטוחה מאוד.

כל נורה היא משדר

חברת Wi-Charge הוקמה בשנת 2009 על-ידי הטכנולוגי הראשי אורטל אלפרט, המנכ"ל ויקטור וייסלייב וסגן נשיא למחקר ופיתוח אורי מור. בשנת 2010 קיבלה השקעה מקרן Terra Venture Partners ומקרן U-Start. וייסלייב היה ממייסדי חברת פסעבה שנמכרה ל-PMC בשנת 2006 תמורת 305 מיליון דולר. לפני וויי-צ'ארג' אלפרט ייסד וניהל את חברת האיחסון האופטי Mempile. מור ייסד וניהל את חברת Appoxee Mobile Technologies שנימכרה ל-Teradata תמורת כ-20 מיליון דולר.

החברה לא מעמידה את המוצרים שלה למכירה, אלא מאפשרת ליצרניות גדולות לקבל דוגמאות וערכת פיתוח כדי ללמוד אותה ולבצע עליה ניסויים. הדבר תואם לחזון שלה החברה, לספק טכנולוגיית ליבה שתהיה בעתיד חלק בלתי נפרד במוצרים שונים. בין השאר, הכוונה שיצרני סמארטפונים ואבזרים ניידים ישלבו מודול קצירת אנרגיה בתוך המכשירים שלהם, בעוד שיצרני ציוד לבתים ולמשרדים יתקינו משדרי אנרגיה בתוך המבנים – אולי אפילו בתוך מנורות חשמל סטנדרטיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות