פיאט מצטרפת לקבוצת BMW, אינטל ומובילאיי לרכב אוטונומי

17 אוגוסט, 2017

הקבוצה תבנה צי של 40 מכוניות אוטונומיות שיצטרפו לצי של 100 מכוניות המיוצרות על-ידי אינטל ומובילאיי לביצוע ניסויי נהיגה בישראל, באירופה ובארה"ב

Intel Driving Lab

החברות BMW, אינטל ומובילאיי הודיעו שפיאט קרייזלר אוטומוביל (FCA) תצטרף אליהן בפיתוח פלטפורמת נהיגה אוטונומית שתיפרס בכל העולם. חברת FCA תביא עמה את המשאבים והמומחיות שלה בהנדסה ובתחומים טכניים נוספים, מערך מכירות גדול, פריסה גיאוגרפית והיכרות עם השוק האמריקאי. "שותפויות בין יצרניות הרכב לבין חברות הטכנולוגיה חיונית כדי לקדם את הנהיגה האוטונומית", אמר מנכ"ל FCA סרג'יו מרקיונה. "שיתוף הפעולה יאפשר לנו להנות מהיתרון לגודל המתאפשר כאשר חברות גדולות פועלות ביחד".

השותפות הוקמה בחודש יולי 2016, כאשר BMW, אינטל ומובילאיי הודיעו שהן מאחדות כוחות לכדי לפתח ביחד עד 2021 כלי-רכב אוטונומיים ברמה 3, ברמה 4 וברמה 5 שהיא רמה של אוטונומיות מלאה. במסגרת שיתוף הפעולה צפויים להיפרס בכבישים 40 כלי רכב אוטונומיים למבחן עד סוף שנת 2017. בנוסף לצי הזה, אינטל ומובילאיי הודיעו לפני כשבוע שהן ייצרו צי של 100 מכוניות אוטונומיות לחלוטין (SAE רמה 4), שיבצעו ניסויים בישראל, בארה"ב ובאירופה. "המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיית רכב אוטונומית שניתן יהיה לפרוס בכל מקום. משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים לבדוק ולהכשיר את המכוניות במיקומים שונים", אמר אמנון שעשוע, שמונה בעקבות השלמת המיזוג עם אינטל לסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, ולמנכ"ל ומנהל הטכנולוגיות הראשי של מובילאיי.

הצי יכלול מותגים וסוגי מכוניות שונים, כדי להמחיש שהטכנולוגיה אינה תלויה בפלטפורמה זו או אחרת. צי המבחן יאפשר לפתרונות היברידיים, המבוססים על טכנולוגיות של מובילאיי ואינטל, להדגים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים את הביצועים בתנאי אמת וגם ישמש כבסיס לאינטראקציה ישירה עם הרגולטורים. הוא ימחיש קונספטים חדשניים של מיפוי ותיקוף בטיחות, שיהיו ניתנים להרחבה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות