דלפי בחרה בחיישני ה-LiDAR של Innoviz

20 אוגוסט, 2017

דלפי תייצר ערכות בטיחות וערכות נהיגה אוטונומית הכוללות את חיישני ה-LiDAR של חברת Innoviz מכפר-סבא. כדי לחזק את ההסכם, דלפי ביצעה השקעה באינוביז. החיישנים ייוצרו על-ידי Jabil במרכז הפיתוח והייצור האופטי בחיפה

InnovizPro LiDAR Sensor

בסוף השבוע נחתם הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בין חברת  אינוביז (Innoviz Technologies) מכפר-סבא לבין חברת דלפי (Delphi Automotive) שהיא אחת מספקיות התת-מערכות הגדולות בשוק הרכב העולמי. כל-פי ההסכם, דלפי תשלב את חיישן ה-LiDAR של אינוביז במערכות שהיא מספקת ליצרני הרכב, במטרה לאפשר נהיגה אוטונומית. כדי לחזק את שיתוף הפעולה האסטרטגי, דלפי הודיעה על ביצוע השקעת מיעוט באינוביז, שאינה הופכת אותה לבעל מניות מרכזית בחברה.

חברת דלפי מנוהלת מגילינגהאם, בריטניה, ונסחרת בניו-יורק לפי שווי חברה של כ-24.6 מיליארד דולר. החברה מעסיקה קרוב ל-150,000 עובדים ב-46 מדינות. במחצית הראשונה של 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-8.6 מיליארד דולר. מחקר שוק שפירסמה Reportlinker בחודש יוני השנה מעריך ששוק חיישני ה-LiDAR בכלי-רכב יגיע להיקף של 735 מיליון דולר בשנת 2025, ובשנים שלאחר מכן הוא יצמח בשיעור שנתי של 28% בעקבות השימוש בחיישנים אלה בכלי-רכב אוטונומיים וחצי-אוטונומיים, עד להיקף של כ-2.5 מיליארד דולר בשנת 2030.

חברת אינוביז הוקמה בשנת 2016 על-ידי עומר קיילף, אורן רוזנצווייג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג. כולם יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, ומילאו תפקידי מפתח בחברות סטארט-אפ ובחברות רב-לאומיות. יו"ר החברה הוא זוהר זיסאפל. באוגוסט 2016 היא גייסה 9 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה: זוהר זיסאפל, והקרנות ורטקס, מגמה, אמיתי ודלק מוטורס.

ג'ייביל תייצר את החיישנים של אינוביז

טכנולוגיית LiDAR, שהיא קיצור של Light Detection And Ranging, מבוססת על שימוש בקרן לייזר כדי למדוד מרחקים. מערכת LiDAR משדרת אותות לייזר קצרצרים לעבר אובייקט נבחר, וקובעת את מרחקו בהתאם לזמן הדרוש לאותות כדי לחזור אל המשדר. עד לאחרונה רוב המערכות היו גדולות ומסורבלות, ושימשו בעיקר למטרות מיפוי מהחלל, מטאורולוגיה (מדידת הגובה של עננים) וכדומה. חברת אינוביז פיתחה חיישן LiDAR המבוסס על מוליך למחצה, המאפשר להוריד את מחיר המערכת לפחות מ-100 דולר ליחידה, ועל-ידי כך לאפשר שילוב בתוך כלי-רכב לצורכי מערכות עזר בטיחותיות (ADAS) ונהיגה אוטונומית.

בחודש מאי השנה נכנסה אינוביז לשלב ההכנות לייצור המוני, לאחר הסכם לייצור משותף עם קבלנית הייצור הגלובלית Jabil. הייצור יתבצע במרכז הפיתוח והייצור האופטי שג'ייביל מקימה באזור התעשייה מת"ם בחיפה. למעשה, המוצר הראשון של מרכז הפיתוח יהיה החיישן InnovizPro של אינוביז (בתמונה למעלה), אשר צפוי לצאת לשוק ברבעון הראשון של 2018. יכול להיות שההסכם עם דלפי הוא אחד מהפירות הראשונים של שיתוף הפעולה עם ג'ייביל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות