אפל מפתחת מעבורת אוטונומית שתסיע את עובדיה
23 אוגוסט, 2017
המעבורת, שתתבסס על מכונית של יצרן חיצוני ותוכנת הנהיגה האוטונומית של אפל, תסיע את עובדי החברה בין משרדיה השונים בעמק הסיליקון, כך על פי דיווח אמש בניו יורק טיימס
[בתמונה: ערכת Apple CarPlay ברכב מתוצרת BMW]
חברת אפל (Apple) מפתחת מעבורת (Shuttle) אוטונומית שתסיע את עובדיה בין מרכזי החברה השונים בעמק הסיליקון, כך על פי דיווח שפורסם אתמול בניו יורק טיימס ומתבסס על מקורות אנונימיים בחברה. המעבורת האוטונומית, אשר תתבסס על רכב שייוצר על ידי יצרן חיצוני ותוכנת הנהיגה האוטונומית שמפתחת אפל, יסיע את עובדיה של אפל בין הקמפוסים החדשים שלה, Apple Park, לבין משרדיה של החברה הפזורים בקופרטינו ובסאניוויל.
הפרויקט הנוכחי מסמן את השאיפות המצומצמות של אפל בתחום הרכב האוטונומי. אם בעבר נראה היה כי אפל מתכוונת, בדומה לפרויקט של גוגל ויצרניות רכב אחרות, לפתח בעצמה מכונית מתוצרתה שתהיה בעלת יכולות של נהיגה אוטונומית מלאה, הרי שכעת אפל מתמקדת בפיתוח ערכה לנהיגה אוטונומית שניתן יהיה להטמיע ברכבים קיימים של יצרניות רכב ולאפשר נהיגה אוטונומית.
דלתות אוטומטיות ואלמנטים של מציאות מדומה
בניגוד לחברות אחרות המפתחות רכב אוטונומי, אפל מנהלת את פרויקט הפיתוח שלה, הקרוי פרויקט טיטאן והחל ב-2014, באופן חשאי ושומרת על עמימות גדולה. עם זאת, על פי דיווחים שפורסמו בכלי התקשורת, אפל השקיעה משאבים גדולים בפרויקט וצירפה למאמצי הפיתוח מהנדסים בכירים בחברה, אך נתקלה בקשיים בפיתוח המכונית אשר יצרו חילוקי דעות בקרב מנהלי החברה באשר לכיוונו של הפרויקט. בשנה שעברה מינה מנכ"ל אפל טים קוק את בוב מנספילד לעמוד בראש הפרויקט ועל פי הדיווחים הוא זה שדחף לבצע את השינוי האסטרטגי. בעקבות המהלך, פוטרו מאות מהנדסי תוכנה וחומרה שעמלו על פיתוח רכיבים שונים ברכב האוטונומי.
בדיווח אתמול של הניו יורק טיימס נחשפו גם פרטים חדשים על תוכניות הפיתוח המקוריות של אפל. לפי הדיווח, מלבד פיתוח הטכנולגויות אפל שאפה, כפי שהיא עושה ברבים מהמצורים שלה, לפתח רכב מסוג חדש מבחינת עיצוב וחוויית המשתמש. בין היתר, אפל בחנה את האפשרות דלתות אוטומטיות שנפתחות ונסגרות ללא קול ועיצוב פנימי ללא הגה ודוושות, וכמו כן שילוב של אלמנטים של מציאות מדומה ומציאות מוגברת בתצוגה הפנימית של הרכב. כמו כן, צוות הפרויקט עבד על פיתוח של חיישן Lidar, שבניגוד לחיישנים הקיימים לא יותקן באופן בולט על גג הרכב.
הנכס המרכזי של הרכב האוטונומי – מידע
הגישה החדשה של אפל מיושמת על ידי חברות שבבים נוספות כגון דלפי, שמפתחת ערכה לרכב אוטונומי ביחד עם מובילאיי ואינטל, ו-NVIDIA. זוהי גישה שמעט עומדת בניגוד למדיניות של החברה לשלוט בכל האספקטים הטכנולוגיים והמיתוגים של המוצר שלה, אך פיתוח ערכה כזו יאפשר לחברה לפתח שיתופי פעולה עם יצרניות רכב שונות ויקנה לה גישה לנכס המרכזי שייצרו המכוניות האוטונומיות – מידע.
למרות שינוי המיקוד האסטרטגי, אפל שואפת להיות שחקנית משמעותית בתחום הרכב האוטונומי, שאותו היא רואה כיעד אסטרטגי של החברה. בשיחת הוועידה עם המשקיעים שנערכה לאחר פרסום דו"ח הרווח האחרון של אפל התייחס לפרויקט וציין כי "אנחנו מתמקדים במערכות אוטונומיות מהזווית של טכנולוגיית הליבה. אנחנו מנהלים פרויקט גדול בתחום אשר הולך ומתקדם ומבצעים השקעות גדולות."
כאמור, מאחר שהחברה ממעטת להתייחס באופן רשמי לפרויקט הרכב האוטונומי, לא ברור באיזה שלב עומדים מאמצי הפיתוח. עם זאת, אינדיקציה להתקדמות של החברה קיבלנו מן העובדה שהחברה קיבלה באפריל האחרון ממשרד הרישוי של קליפורניה אישור לבחון את המכונית האוטונומית שלה בכבישים בינעירוניים במדינה.
מעבר לתועלת שאפל מקווה להפיק בפרויקט הנוכחי מבחינת ניוד עובדיה בין מרכזיה השונים, נראה כי פיתוח המעבורת יהווה עבור אפל דרך לבחון את תפקודה של פלטפורמת הנהיגה האוטונומית שלה בתנאי שטח נוחים, בדומה לנסיעות המבחן שעורכות גוגל ואובר עם המכוניות האוטונומיות שלהם במרחבים גיאוגרפיים תחומים. כמו כן, יהיה פשוט יותר להשיק שירות היסעים אוטונומי אשר מסיע רק עובדי חברה ולא פתוח לקהל הרחב.
פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי