עליבאבא הסינית פורסת את מתאמי הרשת של מלאנוקס בענן שלה

26 אוגוסט, 2017

הבחירה של ענקית הסחר האלקטרוני הסינית בפתרון הרשת של מלאנוקס משקפת את ההשקעה הגוברת של החברה בשוק הסיני. ברבעון האחרון עלה מספר המשתמשים בענן של עליבאבא למיליון משתמשים

עליבאבא (Alibaba) בחרה במתאמים של מלאנוקס הישראלית לתשתית הענן המתרחבת של החברה. מלאנוקס (Mellannox) הודיעה כי ענקית הסחר האלקטרוני הסינית תפרוס במרכזי הנתונים שלה את משפחת מתאמי הרשת ConnectX®-4 EN בקצב 25 ו-100 גיגה-ביט אית'רנט של מלאנוקס. במלאנוקס ציינו כי הבחירה של עליבאבא במתאמים שלה משקפת את ההשקעה המתמדת של החברה בסין.

עליבאבא היא חברת הסחר האלקטרוני הגדולה בעולם ונסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של 392 מיליארד דולר. תחום הענן הולך ותופס נפח גדול יותר ויותר בפעילות העסקית של החברה ברבעונים האחרונים. הדו"ח הכספי לרבעון השני של 2017, שבו דיווחה עליבאבא על הכנסות כוללות של 7 מיליארד דולר, הצביע על גידול משמעותי במספר המשתמשים בענן של החברה ובהיקף ההכנסות שהניב תחום הענן.

מספר המשתמשים בענן של עליבאבא ברבעון השני כמעט והוכפל בהשוואה לשנה שעברה והגיע לכמיליון משתמשים. ההכנסות מתחום הענן זינקו בעקבות כך ב-96% ל-359 מיליון דולר, והיוו כ-5% מכלל ההכנסות של החברה, וזאת לעומת 3% ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בפעילות הענן של עליבאבא נובעת מהפריסה העולמית ההולכת וגדלה של החברה, בעיקר באזור אסיה-פסיפיק, כאשר באחרונה פתחה עליבאבא שני מרכזי נתונים חדשים בהודו ובאינדונזיה.

"סין עוברת ל-25 ו-100 גיגה-ביט אית'רנט

אמיר פרשר, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי במלאנוקס טכנולוגיות, ציין כי הבחירה של עליבאבא בפתרון של מלאנוקס ממחישה את המחויבות של החברה לשוק הסיני בכללו. "בזכות ההשקעות האסטרטגיות הממושכות של מלאנוקס באזור, סין עוברת ל- 25 ו-100 גיגה-ביט אית'רנט".

כרטיסי רשת ConnectX®-4 EN כוללים את הטכנולוגיות החדשניות RoCE ו-DPDK. טכנולוגיית RoCE או RDMA (גישה ישירה מרוחקת לזיכרון) היא טכנולוגיה שנועדה לפתור את השהיית השרת בעיבוד נתונים לשידור ברשת. הטכנולוגיה מאפשרת למתאמי רשת לגשת ישירות לאזור זיכרון היישום, תוך עקיפה של ליבת מערכת ההפעלה, של המעבד ושל שכבות פרוטוקולי תקשורת, כך שמעבד השרת יוכל לבצע משימות חשובות יותר בזמן שתעבורת קלט/פלט מתרחשת. דבר זה משפר את ביצועי השרת, ובכך מאפשר רמת סקלאביליות גבוהה לעומסי העבודה של היישומים ברשתת עם רוחב פס גבוה.

ערכת הפיתוח DPDK מספקת מסגרת פשוטה ומלאה לעיבוד חבילות מהיר ביישומים הקשורים למישור הנתונים. ערכת הכלים מאפשרת למפתחים לבנות במהירות אב טיפוס חדש. DPDK היא תוכנת קוד מקור פתוח של מלאנוקס התומכת בשרתים סטנדרטיים בתעשייה, ומספקת את הביצועים הטובים ביותר לתמיכה בפריסות יעילות וענקיות של פתרונות וירטואליזצית רשת (Network Function Virtualization או NFV) כגון גייטווייז, מְאזני עומסים (load balancers), ופתרונות אבטחה משופרים המסייעים במניעת התקפות מניעת שירות (DoS) במרכז הנתונים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ענן