הסכם פיילוט נוסף לפורסייט עם יצרן רכב מוביל בסין

28 אוגוסט, 2017

היצרן הסיני, הנמנה עם שלושת יצרני הרכב הגדולים במדינה, יבחן את המערכת במסגרת פיילוט. זהו הסכם הפיילוט השלישי עם יצרן רכב סיני שעליו מדווחת פורסייט בחודשים האחרונים

חברת פורסייט (ForeSight) מנס ציונה ממשיכה להעמיק את חדירת לשוק הרכב הסיני. החברה הודיעה היום על חתימת הסכם עם אחד משלושת יצרני הרכב הגדולים בסין לביצוע פיילוט לבחינת מערכת העזר לסיוע לנהג (ADAS) התלת מימדית של החברה, Eyes-On. זהו הסכם הפיילוט השלישי עם יצרן רכב בסין שעליו מודיעה החברה בחודשים האחרונים, וזאת לצד שיתופי פעולה נוספים עם יצרני רכב אירופיים שעליהם דיווחה החברה בשנה האחרונה. בעקבות ההודעה, מניית החברה מזנקת הבוקר במסחר בבורסת תל אביב בכ-13% בנפחי מסחר גבוהים במיוחד.

זהות היצרן לא נמסרה, אך בפורסייט ציינו כי ככל הידוע לחברה, היצרן, שהינו בבעלות ממשלת סין, מייצר מיליוני כלי רכב בשנה, לרבות רכבים מסחריים ורכבים צבאיים וכן חלקי חילוף לתעשיית הרכב.

מערכת ה-Eyes-On למניעת תאונות דרכים של פורסייט תיבחן במסגרת הפיילוט בסביבה מבוקרת ובלתי מבוקרת, ובמהירויות שונות ואל מול מטרות קבועות מראש ומטרות מזדמנות. בדומה להסכמים הקודמים, מטרת הפיילוט היא להדגים בפני היצרן את ביצועי מערכת ה-Eyes-On, ובהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי ביניהם.

פורסייט השיקה בתחילת ינואר את גרסת האלפא של מוצר הדגל שלה, מערכת ה-EyesOn לסיוע לנהג ומניעת תאונות דרכים. ייחודיותה של טכנולוגיית ה-ADAS של פורסייט היא העובדה כי המערכת מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית.

שוק הרכב הגדול בעולם

מאז 2009, שוק רכבי הנוסעים בסין הוא הגדול ביותר בעולם מבחינת מספר כלי הרכב המיוצרים במדינה מדי שנה, כאשר ב-2016 יוצרו בסין כ-23 מיליון כלי רכב. במקביל, גם שוק ה-ADAS במדינה הולך וצובר תאוצה. על פי חברת המחקר IHS, שוק ה-ADAS בסין צפוי להגיע ל-3.1 מיליארד דולר ב-2019. בין יצרניות הרכב הגדולות במדינה ניתן למנות את SAIC Motor, Dongfeng, FAW ו-Chang’an.

ביולי הודיעה החברה שהיא ביצעה פיילוט דומה עם יצרן רכב סיני אחר שהסתיים בהצלחה, וכעת מתנהל משאר ומתן לשיתוף פעולה מסחרי.

כמו כן, בחודש יולי חברת האנליזות אדיסון (Edison) דיווחה שמעבר להסכמים שעליהם פורסייט מסרה, היא הוזמנה להתחרות נגד מובילאיי הישראלית ובוש הגרמנית, במבחנים שביצעה חברת JAC – Anhui Jianghuai Auto Company, הנחשבת לאחת מ-10 יצרניות הרכב הגדולות בסין ומייצרת כ-1.2 מיליון מכוניות בשנה. "אנחנו מבינים שהניסוי היה מוצלח מאוד במונחי המהירות והדייקנות שבה המערכת זיהתה סכנות פוטנציאליות. הדבר הגדיל סיכויי המכירה שלהן. השלב הבא עשוי להיות שיתוף פעולה בין פורסייט לבין אחד מקבלני המשנה של JAC, בהבאת מערכת בטיחות למכוניות של JAC".

באנליזה קודמת שפרסמה אדיסון באוקטובר 2016, ציינו האנליסטים של החברה כי שוק היעד העיקרי של החברה יהיה בסין, שם צפוי נתח השוק שלה להגיע לכ-6%. באדיסון מעריכים כי פורסייט עשויה לרשום רווח נקי כבר בשנת 2020.

במהלך אסטרטגי נוסף שנועד לפתוח לחברה שווקים נוספים ולהגביר חשיפתה בעולם, בתחילת חודש יוני נרשמה פורסייט למסחר בנסד"ק. עם זאת, מאז תחילת המסחר בארצות הברית איבדה המנייה של פורסייט יותר ממחצית מערכה והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של 75 מיליון דולר.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי