מיקרו פוקוס השלימה את מיזוג HPE Software

3 ספטמבר, 2017

המיזוג, שנחתם בשנה שעברה תמורת 8.8 מיליארד דולר, יהפוך את מיקרו פוקוס לחברת הטכנולוגיה הבריטית הגדולה ביותר. בישראל ממתינים לראות האם המיזוג יגרור קיצוצים נוספים במרכז הפיתוח של HPE ביהוד

מיקרו פוקוס (Micro Focus) הבריטית הודיעה בסוף השבוע כי השלימה את עסקת המיזוג עם פעילות התוכנה של HPE, HPE Software, שאותה רכשה בשנה שעברה תמורת 8.8 מיליארד דולר. המיזוג הופך את מיקרו פוקוס לחברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בבריטניה ולתאגיד התוכנה השביעי בגודלו בעולם.

נכסי התוכנה של HPE שימוזגו למיקרו פוקוס כוללים תחומים כגון ניהול מידע, פעילות IT, ניהול תוכנות, אבטחת מידע וביג דאטהשווי השוק המשוקלל של שתי החברות עומד על 12.2 מיליארד דולר.

כריס סו, ששימש כמנהל התפעול הראשי של HPE וכסגן נשיא בכיר ומנכ"ל HPE Software, מונה לתפקיד מנכ"ל מיקרו פוקוס. סו ציין כי, "אנו מאחדים שתי חברות שהן שילוב עוצמתי של טכנולוגיה וכישרון, שיחד, יניעו חדשנות ממוקדת לקוח בקנה מידה ארגוני."

מיקרו פוקוס היא חברה תוכנה המסייעת לחברות וארגונים לשדרג את מערכות המידע הקיימות שלהן ולאמץ טכנולוגיות חדשות בתחום ה-IT ההיברידי. החברה מספקת לחברות פתרונות בתחומי ה-DevOps, IT היברידי אבטחת מידע וחיזוי אנליטי. שווי השוק של החברה הוא כ-6.3 מיליארד דולר והיא מעסיקה כ-5,800 עובדים.

בשנים האחרונות, תחת ניהולו של היו"ר קווין לוסמור, התרחבה מיקרו פוקוס באמצעות שורה של רכישות אסטרטגיות.  בין היתר, רכשה מיקרו פוקוס חברות תוכנה כמו Attachmate Group, Serena Software, OpenATTIC ואת Gwava. הרכישת HPE Software היא הרכישה החמישית המשמעותי שמבצעת מיקרו פוקוס בשלוש שנים והגדולה ביותר בתולדות מיקרו פוקוס, שמורכבת כיום למעלה מ-20 חברות.

מטרת הרכישה היא להתמקד בתחום ה-IT ההיברידי, המאפשר לארגונים לנהל את תשתית המידע שלהם באופן משולב באמצעות מערכות פנימיות ובאמצעות הענן. לוסמור ציין כי "המיזוג יסייע ללקוחות הארגוניים למקסם את הערך של השקעות ה-IT הקיימות ולאמץ חדשנות בעולם ה-IT ההיברידי".

דו"ח של Harvard Business Review ממחיש את החשיבות העולה של ה-IT ההיברידי בעולם הארגוני. "מנהיגים עסקיים צופים שכבר בעתיד הקרוב, יותר אפליקציות שלהם ישכנו במרכזי נתונים של צדדים שלישיים, אך אפליקציות קריטיות בסביבת מערכות מסורתיות (Legacy) אינן צפויות להיעלם בזמן הקרוב ככל הנראה. ניצוח על שילוב מערכות יהפוך להיות אף יותר קריטי. IT היברידי יהווה את הגישה הדומיננטית – ופיתוח יכולות IT היברידיות חזקות, יהווה יתרון תחרותי," נכתב בדו"ח.

האם המהלך יתבטא בקיצוצים במרכז HPE בישראל?

HPE הוקמה ב-2015 לאחר פיצול פעילות HP העולמית לשתי חברות: HP Inc, שפונה למגזר הצרכני ומתמקדת בתחום המחשוב האישי והמדפסות, ו-HPE, הפונה לשוק הארגוני ומתמקדת בפתרונות ענן, IT, שירותים ותוכנה.

באוקטובר 2016, לאחר החתימה על עסקת המיזוג בין מיקרו פוקוס ו-HPE Software, כבר פוטרו מאות מעובדי מרכז הפיתוח של HPE ביהוד, שהתבסס על רכישת פעילות חברת מרקורי (Mercury) הישראלית ב-2006, תמורת 4.5 מיליארד דולר.. על פי ההערכות, מיקרו פוקוס צפויה להמשיך בתהליכי הקיצוצים במצבת כוח האדם של HPE Software, וכעת נשאלת השאלה האם המהלך יתבטא בהמשך הקיצוצים במרכזי הפיתוח של HPE ביהוד, המעסיק כ-800 עובדים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות