עמי אפלבום נבחר לכהן כיו"ר רשות החדשנות

11 ספטמבר, 2017

אפלבום כיהן בשש השנים האחרונות כנשיא KLA-Tencor בישראל. אפלבום נבחר על ידי שר הכלכלה והתעשייה יוסי כהן מבין שלושת המועמדים הסופיים

מ-KLA-Tencor לרשות החדשנות. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן בחר מבין שלושת המועמדים האחרונים בעמי אפלבום לכהן כיו"ר הרשות לחדשנות והמדען הראשי, וזאת לאחר פרישתו של אבי חסון בחודש דצמבר. שני המועמדים הסופיים האחרים לתפקיד היו רן אחיטוב, שותף בקרן הון הסיכון מגמה ונצ'רס, ואהוד גלר, שותף בקרן הון הסיכון למדעי החיים מדיקה. בראשות ועדת האיתור עמד מנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי. למכרז על התפקיד ניגשו 39 מועמדים.

הרשות לחדשנות מהווה את הגוף המרכזי לניהול התמיכה הממשלתית בחדשנות של התעשייה הישראלית. היא החלה לפעול רשמית ב-2016 ,ומקבלת תקציב שעומד על 1.6 מיליארד ש"ח במטרה להעניק סיוע ותשתית מקצועית לעידוד החדשנות. ייעודה המרכזי הוא להביא לשגשוג כלכלי באמצעות חדשנות טכנולוגית, פיתוח תעשייה ושירותים עתירי ידע בעלי תחרותיות בזירה הגלובלית ושיפור הפריון של המגזר הפרטי באמצעות חדשנות טכנולוגית, בפרט בתעשיות הייצור.

עמי אפלבום והשר אלי כהן

ד"ר אפלבום אשר נבחר על ידי שר הכלכלה, לכהן כיו"ר הרשות לחדשנות, מגיע עם ניסיון רב במשק הישראלי, כאשר בשש השנים האחרונות הוא משמש כנשיא חברת ההיי־טק KLA-Tencor בישראל, החברה הגדולה בעולם לייצור בתעשיית הסמיקונדקטורס (מוליכים למחצה), בעלת שווי שוק של 12 מיליארד דולר. לחברה מפעל במגדל העמק המעסיק למעלה מ-550 עובדים.

אפלבום הוא בעל תואר דוקטור ותואר מאסטר מהפקולטה להנדסת חומרים בטכניון בחיפה ובעל תואר ראשון מהפקולטה להנדסת חומרים באוניברסיטת בן גוריון. הוא בעל ניסיון של 35 שנה כמדען, כיזם, כמנהל עיסקי, תיפעולי וטכנולוגי בחברת מפא"ת, כמנהל פיתוח טכנולוגי והנדסה בחברת רוקוול איטרשוונל וכן כאמור בחברת KLA-Tencor בה מילא שורה של תפקידים ביניהם, מנכ"ל חטיבת האוטומציה והרובוטיקה של KLA-Tencor העולמית ומנכ"ל מערך התפעול של ארבע החטיבות המרכזיות של החברה במהלך 8 שנות שהותו בדרג המנהלי של החברה. אפלבום הוביל את גידול הפעילות של החברה בישראל מ-30 מיליון דולר ל- 500 מיליון דולר מכירות שנתיות כיום.

המינוי לתפקיד יו"ר הרשות לחדשנות צפוי לצאת אל הפועל בשבוע הקרוב. עם מינויו של אפלבום לתפקיד, תעמוד לרשות שר הכלכלה והתעשייה נבחרת מנצחת להוביל את מרכז החדשנות של משרד הכלכלה, כשבראשה יכהן אפלבום. אהרון אהרון, לשעבר מנכ"ל אפל ישראל, יכהן כמנכ"ל הרשות.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "ד"ר אפלבום הוא אדם עתיר ניסיון ובעל יכולת לקחת את נושא החדשנות וקידום תעשיות ההייטק צעד אחד קדימה לעבר התבססותן של חברות מקומיות בשוק המקומי וכניסתן של חברות בינלאומיות לפעול בישראל בתחום המחקר והפיתוח והייצור. ניסיונו של אפלבום בחברה בינלאומית שפועלת בישראל, בנוסף לפיתוח גם בייצור וייצוא, חיוניים לקדם חברות נוספות למעבר ממחקר ופיתוח לייצור. ד"ר אפלבום ואהרון אהרון מגיעים מרקע שונה בתעשיית ההייטק ויכולים להשלים אחד את השני ואין לי ספק כי יפעלו יחד להעצמתה של מדינת ישראל כאומת ההייטק, תוך ביסוסה כנכס לאומי משמעותי בשגשוג הכלכלה הישראלית".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , מדע , תעשייה ישראלית