טראמפ ביטל את עסקת Lattice-Canyon Bridge

14 ספטמבר, 2017

העסקה שנחתמה לפני 9 חודשים תמורת 1.3 מיליארד דולר בוטלה לאחר שהתברר שמאחורי קרן ההשקעה קניון ברידג' עומדת ממשלת סין

President Trump Techtime

ארצות הברית ממשיכה לבלום ניסיונות של גורמים סיניים להשתלט על חברות סמיקונדוקטור אמריקניות. אמש (ד') חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על צו לביטול עסקת הרכישה של יצרנית השבבים המיתכנתים Lattice האמריקנית על ידי קרן ההשקעות Canyon Bridge. הצו של טראמפ מתבסס על המלצה של הוועדה להשקעות זרות של ארצות הברית (CFIUS), שהתנגדה לעסקה לאחר שהתברר כי קניון ברידג' מגובה מאחורי הקלעים על ידי ממשלת סין.

בנובמבר 2016 חתמה Lattice על מכירת החברה תמורת 1.3 מיליארד דולר לקניון ברידג'. ואולם, מה שהסתמן בתחילה כעסקת מיזוג נוספת בתעשיית הסמיקונדטור, הלכה והסתבכה לאחר שהתברר שמאחורי חברת ההשקעות עומדים למעשה גורמים סיניים.

מספר ימים לאחר הגשת ההצעה, גילתה סוכנות רויטרס שמרבית המימון של Canyon Bridge מגיע ישירות מהממשל הסיני ומתוכנית החלל הסינית. פיסת מידע המעלה שאלה חשובה: האם מדובר בקרן השקעות אמריקנית או בסוג של "חברת קש" מוסווית שנועדה לרכוש חברות אמריקניות באופן שיעקוף הרגולטור בארצות הברית. בעקבות הגילוי ברויטרס הגישו קבוצה של מחוקקים אמריקנים מכתב לשר האוצר דאז, ג'ק לו, והפצירו בו לדחות את העסקה.

לאור המידע, עברה העסקה לבחינת ה-CFIUS, גוף ממשלתי המורכב מנציגים של כמה רשויות פדרליות, שמטרתו לבחון את ההשלכות הביטחוניות של רכישות של נכסים אמריקניים על ידי גורמים זרים.  הוועדה בחנה את העסקה במשך 9 חודשים רבים ולבסוף המליצה לדחות את העסקה. מדובר באחד מהגופים הרגולטוריים החזקים ביותר בארצות הברית, שכבר בעבר בלם ניסיונות של גורמים סיניים לרכוש חברות שבבים אמריקניות מחשש שטכנולוגיות בטחוניות רגישות יגיעו לידיים סיניות. כך למשל, סיכלה ה-CFIU את הניסיון של קרן Tsinghua Unigroup הסינית לרכוש את חברת ווסטרן דיגיטל האמריקנית תמורת 3.78 מיליארד דולר.

ההחלטה של טראמפ היתה צפויה למדי, וזאת לאור המאמצים העיקשים של ממשלת ארצות הברית לבלום ניסיונות של גורמים סיניים לרכוש חברות טכנולוגיה אמריקניות. לקראת תום כהונתו בינואר, נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה פרסם דו"ח המתריע כי המאמצים האדירים שמשקיעה סין בהרחבת תעשיית השבבים שלה מהווים איום על ארצות הברית, ונראה כי טראמפ ממשיך קו זה.

ב-Lattice הודיעו כי בעקבות ההחלטה ביטלה החברה לאלתר את ההסכם עם קניון ברידג' כמתחייב מתוקף הצו של טראמפ. לא ברור כיצד תפעל כעת Lattice לאחר נפילת העסקה והאם תחפש רוכש חדש. מנכ"ל Lattice דרין בילרבק התייחס להחלטה וכינה אותה "מאכזבת". "אנחנו נמשיך להתמקד ביוזמות שיתרמו להצלחתה של לאטיס בטווח הארוך. אנחנו ממשיכים לפעול על פי מחויבותנו להשיג צמיחה ברווחיות על ידי הרחבת פתרונות הקישוריות והעיבוד שלנו מעבר לעסקי הליבה שלנו. העתיד של לאטיס עודנו ורוד," הוסיף מנכ"ל החברה.

חברת Lattice, שמושבה בפורטלנד בארצות הברית, מייצרת שבבים מיתכנתים (FPGA) עבור תחום הרכב המקושר ההולך וצומח, כמו גם עבור מחשבים, מכשירי מובייל ועוד. הטכנולוגיה הזו, שעשויה לשמש למגוון שימושים, מעוררת בקרב הרשויות האמריקניות חשש כי תשמש על ידי הסינים למגוון שימושים בעלי רגישות בטחונית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס