אוגמדיקס הישראלית גייסה 8.3 מיליון דולר למשקפי AR לניתוחי עמוד שדרה

18 ספטמבר, 2017

החברה מיקנעם מפתחת מערכת המחשה כירורגית מבוססת מציאות רבודה לניתוחי עמוד שדרה המאפשרת למנתח לראות דרך המבנה האנטומי של המנותח לנתח ביתר קלות, מהירות ובטיחות

חברת אוגמדיקס (Augmedics) מיקנעם, המפתחת מערכות המחשה כירורגיות המבוססות על מציאות רבודה (AR), גייסה 8.3 מיליון דולר בסבב מימון A בהובלת קרן ההשקעות AO Invest משוויץ, המתמחה בהשקעות בתחום המחכשור הרפואי. בסיבוב הגיוס השתתפו גם קרן טרה, שהשתתפה בסבב הסיד, רשות החדשנות בישראל ומשקיעים נוספים.

אוגמדיקס מפתחת את מערכת ה-ViZOR, שהיא מערכת המחשה כירורגית הפועלת בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR) ונועדה לספק למנתחים "תמונת רנטגן" במהלך פרוצדורות מורכבות. בעזרת ה-ViZOR, המנתחים יכולים לראות דרך המבנה האנטומי של המנותח, לרבות דרך העור והרקמות, ובאופן זה לנתח ביתר קלות, מהירות ובטיחות.

במערכת ViZOR ניתן להשתמש בפרוצדורות רבות, אך היישום הראשון שלה הוא עבור ניתוחים זעיר פולשניים של עמוד השדרה. ה-ViZOR עושה שימוש במנגנון אופטי של מציאות רבודה "שקופה" המאפשר להקרין תמונה תלת-ממדית של עמוד השדרה של המטופל על רשתית העין של המנתח בזמן אמת וכל זאת בדיוק כירורגי והמחשת עומק – ומבלי שהמנתח יצטרך להסתכל תוך כדי הניתוח במסכים נפרדים. הטכנולוגיה נועדה לחסוך זמן במהלך הניתוח, לצמצם את החשיפה לקרינה של מכשירי ההדמאה להגביר את הדיוק של השתלת הברגים ולהפחית את מספר הניתוחים והאשפוזים החוזרים שלעיתים נדרשים במקרים של ניתוחי גב.

"מערכת ה-ViZOR מביאה את טכנולוגיית המציאות הרבודה פורצת הדרך לניתוחי עמוד שדרה ומאפשרת לשפר את הבטיחות והביצועים הכירורגיים," אמר ניסן אלימלך, מנכ"ל אוגמדיקס. "אוגמדיקס תכננה את ViZOR כך שלראשונה תעניק למנתחים הזדמנות להתבונן בתוככי האנטומיה של המטופל ולהפיק מידע רב ערך בזמן אמת ובאופן נוח ואינטואיטיבי."

הכסף שגויס ישמש את אוגמדיקס כדי להשלים את עבודת המחקר והפיתוח ולערוך ניסויים קדם-קליניים וקליניים במערכת ה- ViZOR פרי פיתוחה, להקמת שותפויות הפצה אסטרטגיות ולקבלת אישור 510(k) למערכת ViZOR ממנהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA). על-פי נתוני  Technavio,  השוק העולמי למערכות ניווט כירורגיות צפוי לגדול עד 2020 בקצב צמיחה שנתי מצטבר של שבעה אחוזים ול-900 מיליון דולר.

באוגמדיקס מציינים כי בעתיד תעשה מערכת ViZOR שימוש בחיישנים שונים לאיסוף נתונים כירורגיים כדי לעבד ולנתח את המידע באמצעות אלגוריתמים של למידה עמוקה. בסופו של דבר תהיה המערכת מסוגלת גם לספק המלצות, התרעות ולבצע פעולות אחרות המסייעות למנתח במהלך הפרוצדורה

חברת אוגמדיקס הוקמה ב-2014 על ידי ניסים אלימלך, מנהדס ביו-רפואי בהכשרתו שעבד בעבר בחברת המכשור הרפואי מדטרוניק, וד"ר רפאל לוטן, מנתח עמוד שדרה, אשר משמש בוועדה המייעצת של החברה. החברה קיבלה מימון סיד מ-Terralab Ventures מיקנעם, שהינה חממה בבעלות Terra Venture Partners. אוגמדיקס זכתה באותות ופרסים רבים, לרבות פרסBizTEC 2014  מהטכניון, MedTech Innovator 2016 ו-MEDinISRAEL 2017. החברה מעסיקה כ-14 עובדים.

 

 

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מכשור רפואי