השותפה של רשף זכתה במכרז המרעומים ההודי

19 ספטמבר, 2017

בהראט ההודית תספק לצבא הודו 390 אלף מרעומי 155 מ"מ המבוססים על הטכנולוגיה של רשף טכנולוגיות מאור יהודה. היקף הפרוייקט הוא כ-50 מיליון דולר, מתוכו יהיה חלקה של רשף כ-5 מיליון דולר

RESHEF SDEROT

חברת Bharat Electronics ההודית זכתה במכרז של צבא הודו לאספקת כ-390 אלף מרעומים עבור פגזים בקוטר של 155 מ"מ. מדובר במכרז שהחל בשנת 2009 ומגיע רק כעת לסיומו. השלב במכרז הוא משא ומתן בין החברה ההודית לבין משרד הביטחון ההודי, שבסיומו ייחתם החוזה.

המרעומים מבוססים על טכנולוגיה של חברת רשף טכנולוגיות מאור יהודה (Reshef Technologies). השותפות בין רשף לבין החברה ההודית החלה בשנת 2015, כאשר נחתם בין השתיים הסכם לשיתוף פעולה שבמסגרתו רשף סייעה לחברת Baharat Electronics להקים בהודו מפעל להרכבת מרעומים אלקטרוניים עבור תחמושת קרקעית. החברה ההודית תוכל לרכוש מצדדים שלישיים ו/או ולייצר את כל רכיבי המרעומים בעצמה, למעט רכיב קריטי במרעום שיסופק על-ידי רשף.

בהודעה לבורסה של ארית טכנולוגיות, החברה האם של רשף, נמסר היום (ג') שההיקף הכספי הכולל של מכרז זה מסתכם בכ-50 מיליון דולר, כאשר חלקה של רשף בתמורה צפוי להיות כ-5 מיליון דולר. בנוסף, עומדת לרשותה אופציה להגדיל את חלקה בתמורה בעוד 10-13 מיליון דולר, תלוי במרכיבים הקריטיים שהיא תספק למרעומים.

תוצאת לוואי נוספת של המכרז היא שמרעומים אחרים של רשף טכנולוגיות, לפגזים בקוטר של 105 מ"מ ו-130 מ"מ, קיבלו אישור שימוש ורכישה על-ידי צבא הודו.

רשף טכנולוגיות נמצאת בבעלות ארית תעשיות, ומהווה את הפעילות העיקרית שלה. בעקבות ההודע על חתימת ההסכם, זינקה מניית ארית בבורסה בתל-אביב בקרוב ל-5% , והיום היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-225.5 מיליון שקל.

חברת רשף טכנולוגיות מאור יהודה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מרעומים אלקטרוניים לשוק הצבאי בטכנולוגיה המשלבת אלקטרוניקה ממוזערת, מכניקה עדינה והתקנים המופעלים באנרגיות נמוכות, בעלי חסינות מפני תנאי סביבה קשים.

הלקוח העיקרי שלה הוא צה"ל. בחודש יוני השנה היא קיבלה ממשרד הביטחון הזמנות בהיקף של כ-39 מיליון שקל, שמתוכה מרעומים בהיקף של כ-10 מיליון שקל מיועדים לאספקה בשנת 2018, והשאר בתקופות שונות עד 2025. כעבור חודש, היא קיבלה הזמנה נוספת בהיקף של כ-21 מיליון שקל. סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אל"מ אבי דדון, אמר שזו ההזמנה הרב-שנתית השנייה ברציפות שמנהל הרכש מוציא לרשף טכנולוגיות. "היא נועדה להבטיח למפעל צבר הזמנות עד לשנת 2025 לפחות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית