מעבדי אינטל ינהלו את המכוניות של Waymo

19 ספטמבר, 2017

וויימו מפעילה את פרוייקט הרכב האוטונומי של גוגל. שיתוף הפעולה התבצע עד עכשיו תחת מעטה של חשאיות. אינטל תעניק לרכב של וויימו את עוצמת העיבוד הדרושה לנהיגה אוטונומית ברמה 4 וברמה 5

חברת וויימו (Waymo) של גוגל מאמצת את טכנולוגיית העיבוד של אינטל לרכב האוטונומי החדש שלה. בהודעה שפרסמה אמש (ב') אינטל נמסר כי שתי החברות "מעמיקות את שיתוף הפעולה ביניהן" וכי ברכב האוטונומי החדש של וויימו יותקנו מעבדים עוצמתיים במיוחד של אינטל, שייסייעו בעיבוד נתונים וכן רכיבי תקשורת מתקדמים.

על פי ההודעה, ברכב האוטונומי החדש של וויימו, מדגם מיני-ואן היברידי קרייזלר פסיפיקה, יותקנו מעבדי Xeon של אינטל למשימות מחשוב, שבבים מסוג Intel Arria FPGA לאנליטיקה של תמונות והתקניGigabit  אית'רנט ומודמים מדגם XMM לפתרונות קישוריות ותקשורת. הרכיבים של אינטל יקנו לרכב של וויימו את עוצמת העיבוד המתקדמת הנדרשת לנהיגה אוטונומית ברמה 4 ו-5.

זו הפעם הראשונה ששתי החברות חושפות את שיתוף הפעולה ביניהן, שמתברר כי מתקיים מתחת לפני השטח כבר תקופת מה. באינטל דיווחו כי המעבדים של החברה, שכבר מותקנים ברכבים האוטונומיים של וויימו המבצעים נסיעות מבחן, עיבדו נתונים של כ-4.8 מיליון קילומטרים של נהיגה בעולם האמיתי, יותר קילומטרים של נהיגה אוטונומית מאשר כל צי מכוניות אחר בארצות הברית. על-פי הנתונים הללו עולה כי שיתוף הפעולה בין שתי החברות מתקיים כבר תקופה ארוכה.

החלוצה בתחום המכוניות האוטונומית

גוגל החלה בפרויקט פיתוח מכונית אוטונומית עוד ב-2009, והיתה למעשה אחת החלוצות הראשונות בתחום. בסוף 2014 חשפה גוגל אב-טיפוס ראשון של רכב אוטונומי מלא, שמעוצב ללא הגה ודוושות גז ובלמים, וב-2015 החלה גוגל לבצע נסיעות מבחן במכוניותיה האוטונומיות שלה במדינת קליפורניה. נראה כי הרכבים האוטונומיים שלה הם בעלי הקילומטראז' הגדול ביותר מקרב המכוניות האוטונומיות שמפתחות יצרניות הרכב האחרות, כשעד כה דיווחה גוגל על מיליוני קילומטרים של נסיעות מבחן במדינות שונות. בשנה שעברה, פיצלה גוגל את פרויקט הרכב האוטונומי מחברת האם שלה אלפבית (Alpahbeit) והקימה חברה נפרדת בשם Waymo.

גוגל פיתחה בעצמה את מכ"ם ה-LiDAR, המותקן על גג הרכב ומספק תמונה היקפית תלת מימדית של הסביבה החיצונית, ואת פלטפורמת הבינה המלאכותית המאפשרת לרכב לקבל החלטות על סמך המידע החיצוני המתקבל. עד כה לא חשפה גוגל שום שיתוף פעולה טכנולוגי עם חברה חיצונית, אך כעת מתברר כי הרכב האוטונומי שלה אכן מסתמך על המעבדים של אינטל, ששתומכים במערכות המחשוב של הרכב ולמעשה מעניקים לרכב את היכולות לעבד את הכמויות האדירות של המידע המתקבלות מהחיישנים.

"בהיותם המתקדמים ביותר על הכביש כיום, הרכבים האוטונומיים שלנו דורשים יכולות מחשוב בעלי ביצועים גבוהים כדי לאפשר קבלת החלטות בזמן אמת", אמר מנכ"ל וויימו ג'ון קרפטיק בהצהרה שהופצה במייל. "הטכנולוגיה של אינטל תומכת בפעולות העיבוד בתוך הרכבים שלנו, והיא בעלת יכולות הייצור ההמוני העונות לצרכים של וויימו".

עבור אינטל, שהציבה את תחום הרכב אוטונומי כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בשנים הקרובות, מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שעשוי לבסס את מעמדה בתעשייה. אינטל, שרכשה השנה את מובילאיי הישראלית תמורת 15.3 מיליארד דולר ומשתפת פעולה עם דלפי ו-BMW בפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי, שואפת שהמעבדים העצמתיים שלה יתמכו בפלטפורמות הנהיגה האוטונומית של יצרניות הרכב השונות. על פי הערכתו של מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ', כל רכב אוטונומי ייצר כ-4 טרה-בייט של נתונים מדי יום. להערכת אינטל, שוק הנהיגה האוטונומית עשוי להגיע לשווי שוק של 70 מיליארד דולר עד 2030, אם מביאים בחשבון את מערכות כלי הרכב, הנתונים והשירותים הנלווים.

שיתוף הפעולה בין וויימו לאינטל מהווה מכה מסוימת למתחרה העיקרית של אינטל בתחום, חברת אנבידיה (Nvidia). אנבידיה, המפתחת מעבדים גרפיים (GPU) לרכבים אוטונומיים,  מספקת את פלטפורמת ה-Drive PX שלה לשורה של יצרניות רכב וספקיות ציוד, ובהן טויוטה, וולוו, מרצדס ובוש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ביג דאטה , רכב אוטונומי