אירונאוטיקס רכשה את Chassis Plans האמריקאית

24 ספטמבר, 2017

העיסקה בהיקף של כ-6 מיליון דולר צפויה להסתיים עד סוף השנה. שאסי-פלאנס מקליפורניה מייצרת מחשבים מוקשחים ותאפשר לאירונאוטיקס לבצע בארץ פרוייקטים הממומנים בכספי הסיוע האמריקאי

CHASSIS PLANS COMPUTER

חברת אירונאוטיקס (Aeronautics) מיבנה חתמה בשבוע שעבר על ההסכם הסופי לרכישת חברת Chassis Plans מסן דיאגו, קליפורניה, בסכום כולל של כשישה מיליון דולר. חברת שאסי-פלאנס הומה בשנת 1997 ועוסקת בפיתוח וייצור תחנות הפעלה למערכות בלתי מאויישות ומחשבים מוקשחים ליישומים צבאיים ותעשייתיים (בתמונה למעלה). החברה היא ספקית מאושרת של משרד ההגנה האמריקאי ומוכרת ציוד לזרועות הביטחוניות של הממשל האמריקאי. בשנת 2016 הסתכמו מכירותיה בהיקף של כ-15.2 מיליון דולר. להערכת אירונאוטיקס, מכירותיה ב-2017 צפויות להסתכם בכ-10 מיליון דולר.

על-פי ההסכם, אירונאוטיקס תבצע את העיסקה בשני תשלומים מרכזיים. תשלום ראשון בהיקף של 3.8 ישולם במזומן המועד השלמת העיסקה. ההמשך ישולם בהתאם לעמידה באבני דרך בשנת 2018, כאשר עמידה ביעדי מכירות של 15 מיליון דולר ורווח של מעל 1.6 מיליון דולר, יביאו לתשלום בהיקף של כ-2.2 מיליון דולר נוספים. אירונאוטיקס מסרה היום שהעיסקה נועדה לחזק את מעמדיה ואת מערך השיווק והמכירות שלה בשוק האמריקאי. בנוסף, היא מעניקה לה פלטפורמה עסקית לביצוע פרוייקטים עבור משרד הביטחון הישראלי, הממומנים בכספי הסיוע הביטחוני האמריקאי.

העיסקה תלויה בקבלת אישורים רגולטוריים, בהם קבלת אישור מהוועדה האמריקאית לפיקוח על ייצוא ביטחוני. היא תמומן באמצעות הלוואה שתתקבל מבנק אמריקאי וצפויה להסתיים ב-31 בדצמבר 2017.

AERONAUTICS STOCK IN TEL AVIVחברת אירונאוטיקס עוסקת בפיתוח וייצור מטוסים ללא טייס, רחפנים ופתרונות תצפית המבוססים על פלטפורמת בלונים מתנפחים קטנים ובינוניים, בייצור מערכות אלקטרו אופטיות ואינפרה אדום ורכיבים לשליטה מדויקת בתנועה באמצעות החברה הבת קונטרופ טכנולוגיות מדוייקות, בפיתוח וייצור מערכות תקשורת באמצעות החברה הבת קומטקט, ובייצור מנועים למל"טים באמצעות החברה הבת Zanzottera Technologies.

במחצית הראשונה של 2017 צמחו מכירותיה בכ-19% בהשוואה למחצית 2016, והסתכמו בכ-69.2 מיליון דולר. הצמיחה נובעת מעלייה של 7 מיליון דולר במכירת מערכות בלתי מאויישות ומעלייה של כ-6 מיליון דולר במכירת מערכות אלקטרו אופטיות. בחודש יוני 2017 הושלמה הנפקת החברה בבורסה של תל-אביב וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-838 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעופה וביטחון