לא רק רכב, אורקל הכריזה על בסיס נתונים אוטונומי

3 אוקטובר, 2017

לארי אליסון: "לא בכל שנה אני משתמש בצירוף המילים 'טכנולוגיה חדשה מהפכנית' בכנס Oracle OpenWorld, כי אין כל-כך הרבה טכנולוגיות חדשות מהפכניות. אבל זו אחת מהן"

Larry Ellison Oracle

חברת אורקל (Oracle) חשפה גישה חדשה לתחום בסיסי הנתונים בענן, והכריזה על "בסיס נתונים אוטונומי" (Oracle Autonomous Database Cloud), אשר מבוסס על שימוש בתוכנות לימוד מכונה ובינה מלאכותית המאפשרות לו לתפקד ללא מגע יד אדם. ההכרזה נעשתה על-ידי לארי אליסון, יו"ר מועצת המנהלים והטכנולוג הראשי של אורקל, במסגרת הרצאת הפתיחה של כנס Oracle OpenWorld 2017 המתקיים כעת בסן פרנסיסקו. לדברי אליסון, בסיס הנתונים של אורקל הוא בסיס הנתונים האוטונומי בענן הראשון בעולם הפועל במלואו בצורה עצמאית.

אליסון: "לא בכל שנה אני זוכה להשתמש בצירוף המילים 'טכנולוגיה חדשה מהפכנית' בכנס Oracle OpenWorld, כי אין כל-כך הרבה טכנולוגיות חדשות מהפכניות. אבל זו אחת מהן. הדבר הזה הוא גמיש ומיידי לגמרי. לעולם כבר לא תגדירו משאבים גדולים מאלה שאתם זקוקים להם, מכיוון שהפעם זהו ממש מיחשוב לפי דרישה". אליסון אמר שבאמצעות אוטומציה מלאה, בסיס הנתונים ML מבטל את הצורך בעבודה של בני אדם לשם ניהול בסיס נתונים. "הטכנולוגיה מאפשרת לבסיס הנתונים לשדרג, לתקן ולכוונן את עצמו באופן אוטומטי תוך כדי פעולתו. עכשיו, שאין עוד מקום לטעות אנוש או דרישות לבדיקת ביצועים על-ידי בני-אדם, אנחנו מצליחים למזער את זמני ההשבתה לפחות מ-30 דקות לשנה".

מנכ"ל אורקל, מארק הרד, העריך בהרצאתו בכנס, שעד לשנת 2025 יופנו כ-80% מתקציבי מערכות המידע הארגוניות בעולם לתחום שירותי הענן. "כל נתוני הארגונים יאוחסנו בענן. ענן ארגוני יהיה המקום המאובטח ביותר לעיבוד במערכות מידע". התחזיות המרכזיות שלו לשנת 2025: כל  תחום פיתוח היישומים ובדיקתם יבוצע בענן, 80% מיישומי הייצור יהיו בענן, 80% מתקציבי מערכות המידע יוקצו לחדשנות עסקית ורק 20% מהן יופנו לנושא של תחזוקת מערכות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , טכנולוגיות מידע