קבלניות ייצור השבבים נוהרות לסין

9 אוקטובר, 2017

הצמיחה במספר ובהיקף הפעילות של חברות פאבלס סיניות (fabless IC companies) מייצרת דרישה גוברת לקבלת שירותי ייצור מקומיים - והקבלניות הגלובליות נענות להזדמנות - כולל TowerJazz הישראלית

Semiconductor Wafer

סין מגדילה בהדרגה את חלקה בשוק העולמי: בשנת 2015 סין תפסה כ-11% משוק הייצור העולמי, בשנת 2016 היא עלתה ל-13% והשנה היא צפויה להגיע ל-13% מהשוק העולמי. בחודשים האחרונים דיווחו מספר קבלניות ייצור שבבים (Pure-Play Foundries) על הקמת קווי ייצור חדשים בסין. חברת UMC דיווחה שהיא מתכננת לבנות מפעל ייצור בעיר Fujian אשר ייצר זכרונות DRAM בגיאומטריה של 32 ננומטר ובפרוסות סיליקון של 300 מ"מ.

חברת GlobalFoundries חתמה בתחילת השנה על הסכם עם ממשלת Chengdu להקמת מפעל ייצור בפרוסות 300 מ"מ אשר ייצר רכיבים שונים (IC) בתהליכים של 180 ננומטר ו-130 ננומטר. המפעל אמור להתחיל לפעול בשנת 2018. גם TSMC נכנסת בעוצמה לסין, והחלה בבניית מפעל לייצור רכיבים ב-Nanjing, אשר יספק מוצרים בגיאומטריה של 16 ננומטר ואמור להתחיל לפעול במחצית השנייה של 2018. מעמדה של TSMC מעניין: למרות שרק 10% ממכירותיה הן בסין, היא מחזיק בכ-46% משוק הייצור הסיני ב-2017. עלייה של 2% בהשוואה לשנה שעברה.

אפילו TowerJazz הישראלית הצטרפה אל התנועה מזרחה: לאחרונה היא חתמה על הסכם להקמת פאב בעיר Nanjing ביחד עם Tacoma Semiconductor הסינית, אשר ייצר רכיבים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ. טאקומה תבצע את כל ההשקעות, וטאואר-ג'אז תהיה זכאית לנצל 50% מכושר הייצור של המפעל.

להערכת חברת המחקר IC Insights, הסכמים אלה הם תוצאה של מגמה ארוכת טווח אשר תלך ותתגבר. בדו"ח האחרון שלה על שוק השבבים, העריכה החברה כי הצמיחה במספר ובהיקף הפעילות של חברות פאבלס סיניות (fabless IC companies) מייצרת דרישה גוברת לקבלת שירותי ייצור מקומיים. בשנת 2017 צפויות מכירות קבלניות הייצור בסין להגיע להיקף של 7 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 16% בהשוואה לשנת 2016, המהווה צמיחה כפולה משיעור הצמיחה של שוק קבלנות הייצור העולמי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס