שריפה משמעותית במפעל הישראלי סיני Access

16 אוקטובר, 2017

פריורטק מחזיקה ב-38% ממניות אקסס, אשר פועלת בסין ומייצרת מצעים מתקדמים עבור שבבים, בטכנולוגיה שפותחה בישראל על-ידי חברת אמיטק. עדיין לא ברורה השפעת השריפה על הנסיונות של פריורטק למכור את אקסס

Zhuhai Advanced Chip Carriers & Electronic Substrate Solutions

חברת פריורטק דיחווה שאתמול בערב נודע לה כי במפעל הייצור בסין של חברת Zhuhai Advanced Chip Carriers & Electronic Substrate Solutions Technologies, המוכרת גם בשם Access, פרצה "שריפה משמעותית". אקסס היא חברה סינית המוחזקת בכ-38% על-ידי חברת אמיטק הישראלית, הנמצאת בבעלות פריורטק. חברת פריורטק מסרה שעדיין אין בידה פרטים בדבר גודל הנזק והשפעת השריפה על הפעילות של אקסס. במידה ומדובר בשריפה גדולה, היא עשויה לפגוע במאמציה של פריורטק למכור את אקסס.

הפיתוח ישראלי, הייצור סיני

אמיטק שבבים מצעים מארזים
מצעים למארזי BGA שפותחו על-ידי אמיטק

חברת Access עוסקת בפיתוח וייצור מצעים עבור שבבים. היא נמצאת בבעלותה של חברת אמיטק (39%), הנמצאת בבעלותה המלאה של פריורטק, של פאונדר הסינית ושל קרנות ההשקעה הסיניות  Oriental Fortune Capital ו- Kaiwu Capital וקרן סינית שלישית המסונפת לקרן הקוריאנית KTB Ventures, אשר השקיעו בחברה 44 מיליון דולר בשנת 2012 לפי שווי של 199 מיליון דולר אחרי הכסף.

חברת Access עוסקת בפיתוח וייצור מצעים עבור שבבים (Semiconductors) בטכנולוגיית מצעים שפותחה בישראל על-ידי חברת אמיטק, המאפשרת לספק מצע תווך בין השבב ובין המארז המתחבר למעגל המודפס. המצעים שלה מאפשרים יכולת בניית רכיבים בעלי מספר רב של שבבים במתכונת של System on Package. עם השלמת הפיתוח, הועבר הייצור לחברת אקסס ומתבצע בסין במפעל הפועל מהעיר זוכאיי ומעסיק כ-1,000 עובדים.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 הסתכמו המכירות של אקסס בכ-58 מיליון דולר, עם רווח נקי של כ-2.6 מיליון דולר. המכירות ברבעון הרביעי צפויות לעמוד על כ-27 מיליון דולר, עם רווח נקי של כ-8.3 מיליון דולר. אקסס העריכה שהיא תסיים את שנת 2017 עם היקף מכירות של כ-85 מיליון דולר ברווח נקי של כ-10 מיליון דולר. למרות זאת, פריורטק החליטה למכור את חלקה בחברה. לפני כשבוע היא דיווחה שהיא מחפשת רוכש אסטרטגי לאקסס. "הביצועים המרשימים של אקסס בשנת 2017 ,בתוספת המעבר הצפוי של אקסס לייצור ולמכירה של מוצרים השייכים לשוק הסמיקונדקטורס, צפויים לסייע במציאת רוכש".

תיקון חשבונאי הביא לירידת ערך של 100 מיליון שקל

לאחרונה היא קיבלה הסמכה משני לקוחות גלובליים גדולים לייצור מוצרים המבוססים על טכנולוגיה חדשה שפותחה בחברה: אחת עבור מצעים אורגנים משולבים עם רכיבים במתכונת של First Chip ו-Out-Fan Level Panel, והשנייה עבור מצעי זכוכית משולבי רכיבים למארזי מצלמות. אקסס צופה כי היא תתחיל בייצור של סדרות מהמוצרים החדשים בשנת 2018. חברת פריורטק לא הסבירה מדוע היא מעמידה את אקסס למכירה. אולם יש לציין שבדו"ח השנתי שלה לשנת 2016, גילתה פריורטק שעקב בעיות בניהול החשבונות של אקסס, היה צורך לפחית את שווייה בכ-100 מיליון שקל. מבחינת פריורטק, מדובר היה בהפחתת שווי של כ-37 מיליון שקל. כעת נותר לראות מה היקף השריפה ומהי רמת הפגיעה בחברת אקסס, כדי שניתן יהיה להעריך את השפעתה על סיכויי המכירה של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס