סיוה ו-LG פיתחו מצלמת תלת-מימד לסמארטפונים

17 אוקטובר, 2017

שיתוף הפעולה בין CEVA לבין Rockchip הסינית מתברר כמנוע של עיסקאות: אחרי שנכנסו למצלמה של אסוס ולמוצרים מדליקים כמו מצלמה פנורמית ומצלמת וידאו ב-360 מעלות, הן נוחתות ביחד בסמארטפונים העתידיים של LG הקוריאנית

Rockchip_board

המסע של סיוה (CEVA) מהרצליה אל עולם המוצרים המדליקים מגיע אל תחום המצלמות התלת-מימדיות. היום דיווחה סיוה על פרוייקט משותף עם חברת חברת LG הקוריאנית לפיתוח מודול של מצלמת תלת-מימד עבור ציוד צרכני ויישומי רובוטיקה. המודול החדש יתבסס על מעבד-העזר RK1608 של חברת Rockchip הסינית ומספר מעבדי DSP של סיוה מדגם CEVA-XM4 אשר מותאמים ליישומי ראייה ממוחשבת, ויספקו את עוצמת העיבוד הדרושה ליכולות 3D במודולים החדשים.

היכולות האלה כוללות זיהוי פנים ביומטרי (כמו שיהיה בטלפון אייפון החדש של אפל), לכידת גופים בתלת-מימד, מעקב וזיהוי מחוות גוף, איתור מכשולים, מציאות רבודה ומציאות מדומה. החברה מסרה שצוותים משותפים של LG, Rockchip ו-CEVA עבדו ביחד כדי להתאים את האלגוריתמים של LG למעבדי CEVA-XM4, על בסיס ערכת הפיתוח של סיוה. "קיים ביקוש גדול למצלמות תלת-מימד זולות המעשירות את חוויית השימוש בסמארטפונים ובמכשירי מציאות רבודה ומציאות מדומה, ומספקות מיפוי מדויק ליישומי רובוטיקה ומכוניות אוטונומיות", אמר שין יון-סופ, המהנדס הראשי של LG Electronics. "שיתוף הפעולה עם סיוה ושילוב מעבד הראייה הממוחשבת שלה בפתרון שלנו עונה על ביקוש זה ומאפשר לנו לספק יישומי תלת-מימד עם ביצועים יוצאי דופן".

שיתוף הפעולה עם רוקצ'יפ מייצר עיסקאות חדשות

חברת Rockchip Electronics פועלת מהעיר פוז'ו (Fuzhou) שבסין. החברה הוקמה בשנת 2001 ועוסקת בפיתוח מערכות על-גבי שבב (SoC)  לניהול טאבלטים, ממירי טלוויזיה, ספרים אלקטרוניים, ואבזרי אודיו מבוססי Bluetooth ו-Wi-Fi. לחברה יש הסכם ייצור עם חברת GlobalFoundries, עבור ייצור הרכיבים שהיא מפתחת בתהליך 28 ננומטר. באוגוסט 2016 רכשה רוקצ'יפ את רשיונות השימוש בטכנולוגיית XM4  לצורך הרחבת היכולות של רכיבי ה-SoC שלה. תוצאת ההסכם היא סדרה של מוצרים חדשים שפיתחו חברות סיניות אשר מבוססים על המעבדים של שתי החברות.

בחודש יוני השנה דיווחה חברת PiSoft הסינית שהיא פיתחה מצלמה פאנורמית המבוססת על מעבד של רוקצ'יפ ושבב XM4 של סיוה. ערכת השבבים הזאת גם מפעילה את מצלמת הווידאו של חברת Evomotion Technology הסינית, אשר מאפשרת צילום ברוחב של 360 מעלות באיכות 4K, באמצעות שתי עדשות הפועלות במקביל, ושידור הסרטון לסמארטפון. בתחילת השנה הוציאה ASUS לשוק סמארטפונים הכוללים את מצלמת Zenfone מהדור השלישי, שבה הוטמעה טכנולוגיית SuperPixel של אסוס בשבב הכולל את מעבד רוקצ'יפ עם XM4 של סיוה. כעת השתיים יסייעו ל-LG להתחרות באפל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס