אורביט תספק מערכות ניטור קרקעיות לסטרט-אפ בולגרי המפתח לוויינים זעירים

18 אוקטובר, 2017

חברת הסטארט-אפ הבולגרית EnduroSat, המפתחת לווייני קובייה זעירים למשימות חלל, תרכוש מאורביט מערכת קרקעית לניטור לווייני מסוג Gaia 100

חברת אורביט (Orbit) מנתניה, המפתחת ציוד לתקשורת לוויינית, קיבלה מחברת הסטארט-אפ הבולגרית EnduroSat, המפתחת לוויינים מיניאטוריים הקרויים CubeSat, הזמנה ראשונית למערכת Gaia 100 של אורביט, אשר תשמש כתשתית לתחנות הניטור הלווייני הקרקעיות של EnduroSat.

Gaia 100 של אורביט היא סדרה של מערכות קרקעיות מתקדמות וקטנות לניטור לוויינים במסלולים נמוכים ובינוניים, וכן איסוף נתונים בזמן אמת. המערכת, הכוללת אנטנה באורך 4.5 מטר, תוכננה כך שתהיה עמידה לתנאי סביבה קיצוניים. אספקת המערכת צפויה במחצית הראשונה של 2018.

אספקה של לווייני קובייה תוך פחות משבוע

CubeSat הינם לוויינים זעירים המשמשים לרוב למשימות מחקר ותצפיות על כדור הארץ. המבנה הבסיסי של הלוויינים הזעירים הינו קובייה בעלת צלע של 10 ס"מ ובעלת נפח של ליטר, ומכאן שמם "לוויני קוביה". יחידה אחת של לוויין קובייה כוללת כמעט את כל המרכיבים של מערכת לוויין גדולה, ובכלל זה מחשב משימה, מערכות תקשורת וחשמל ומעטפת הגנה תרמית. לווייני הקובייה משוגרים לחלל באמצעות משגרים של לוויינים גדולים, הכוללים תיבת אחסון המכילים את הלוויינים הזעירים. כאשר המשגר מגיע ליעדו, תיבת האחסון נפתחת והלוויינים נדחפים החוצה באמצעות קפיץ.

לוויין קובייה (מקור: Endurosat)

השימוש בלווייני קובייה מאפשרים להוזיל את העלויות של משימות חלל. טכנולוגיית הלוויינים הזעירים למעשה פתחה את תחום החלל גם לגופים אזרחיים כגון חברות מסחריות, חברות טכנולוגיה, אוניברסיטאות ומעבדות מחקר, שיכולות להשתמש בלוויינים הזעירים לצורך מחקר, פיתוח עסקי, תצפיות ותקשורת. שוק ה-CubeSat צומח במהירות וקמות חברות רבות בתחום. על פי חברת המחקר Spaceworks, בשנת 2017 צפוי לחול זינוק משמעותי של 80% במספר שיגורי לווייני הקובייה לחלל.

חברת EnduroSat מסופיה שבבולגריה, אשר נוסדה בשנת 2015, מתמחה בעיצוב ובנייה של לווייני קובייה למשימות חלל נמוכות מסלול (Low Earth Orbit) ומשימות מחקר בחלל העמוק. המטרה של EnduroSat היא לפשט עבור הלקוחות את השימוש בלווייני קובייה ולהנגיש את תחום החלל לגופים מסחריים ולחוקרים. הפלטפורמה שלה מאפשרת ללקוח לרכוש באופן מקוון לוויין קובייה המותאם לצרכיו תוך דקות ספורות ולקבל את המוצר תוך פחות משבוע ימים. על פי החברה, הלוויינים שלה מציעים קיבולת הגדולה ב-50% בהשוואה למתחרות. EnduroSat מפתחת ומייצרת את הלוויינים שלה באופן עצמאי (In-House), מה שלטענת החברה מאפשר לה לייעל את תהליך הייצור והאספקה.

מייסד ומנכ"ל EnduroSat, רייקו רייצ'ב, אמר, "מערכת Gaia 100 של אורביט לתחנות ניטור לווייני קרקעיות, תאפשר ל-EnduroSat יכולות חדשות ותיקח אותנו צעד אחד קדימה לעבר מימוש החזון שלנו."

"אנו נרגשים לעבוד עם חברה חדשנית ודינמית כמו EnduroSat", אמר איתן לבנה, מנכ"ל אורביט. "אנו מאמינים גדולים בלוויינים קטנים ומקווים להיות שותפים להצלחה שלהם במשך שנים רבות, הצלחה שאחראים לה בין היתר אנשי חזון כמו רייקו."

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חלל , תקשורת