קוגנטה זכתה בפרס ההצטיינות של אנבידיה

19 אוקטובר, 2017

החברה מנס ציונה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית לאימון מכוניות אוטונומיות באמצעות מודלים וירטואליים, ולהביא אותן לרמת נהיגה כמעט אנושית. המנכ"ל עצמון: "בשיטה הסטנדרטית יידרשו מאות שנים לאימון כל מכונית"

Cognata CEO Danny Atsmon

חברת קוגנטה (Cognata) נבחרה כחברת הסטארט-אפ המוצלחת ביותר בישראל במהלך כנס טכנולוגיות ה-GPU של חברת אנבידיה שנערך השבוע בתל-אביב (GTC Israel). התואר ניתן לה על-ידי מנכ"ל חברת אנבידיה, הואנג ג'ן-סן, בזכות השימוש החדשני בבינה מלאכותית ולימוד עומק (deep learning) בפיתוח פלטפורמת הסימולציה שלה לכלי-רכב אוטונומיים. הפרס שהחברה קיבלה היתה תחנת העבודה העוצמתית NVIDIA DGX Station, המשמשת לפיתוח יישומי בינה מלאכותית תובעניים.

חברת קוגנטה הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ"ל דני עצמון, שייסד בעבר את חברת iOnRoad שפיתחה אפליקציה לטלפון חכם המספקת לנהג התראה בכל פעם שהוא נקלע למצב סכנה בכביש: אם בגלל גלישה מנתיב הנסיעה, קירבה מסוכנת למכונית ממול, אי-שמירת מרחק וכדומה. בשנת 2013 החברה נמכרה ל-HARMAN (שנמכרה לפני כשנה לסמסונג תמורת 8 מיליארד דולר).

מורה אוטומטי לנהיגה אוטונומית

בראיון ל-Techtime, הסביר עצמון שקוגנטה בנתה פלטפורמה המאפשרת לאמן את מערכות הבינה המלאכותית של כלי-רכב אוטונומיים על גבי פלטפורמה וירטואלית, עוד לפני שהרכב יורד לכביש לצורך בדיקות שטח. "המודל שלנו מבוסס על מספר שכבות: סביבה סטטית, סביבה דינמית, חיישנים וענן. במסגרת הסביבה הסטטית אנחנו בונים סביבה וירטואלית אמיתית בקנה מידה של ערים שלמות. יש לנו למשל את רחוב 9 בסן פרנסיסקו עם כל העצים, השברים והפגמים בכביש. קיימת שכבת דינמית שבה מערכת בינה מלאכותית מדמה את ההתנהגות של נהגים אחרים בדרך.

"בנוסף, פיתחנו שכבת הדמייה של החיישנים. ברכב אוטונומי יש כ-40 חיישנים שונים. לאחר עיסקת iOnRoad עבדתי תקופה מסויימת בהרמן ושמתי לב שאין התאמה מלאה בין המציאות לבין המידע המתקבל מהסנסורים. אנחנו לומדים את הטעויות של המכ"ם למשל, מהו ההבדל בין המציאות לבין המידע המתקבל מהחיישנים, ומשלבים אותם במודל שלנו".

Cognata Simulation
רכב וירטואלי לומד לנהוג בעיר וירטואלית

"לבסוף קיימת שכבת הענן המאפשרת לקבל מיקבול כדי לקצר את זמני ההדמייה. להערכת חברת המחקר ראנד יש צורך בנסיעה של 11 מיליארד מייל כדי להביא רכב אוטונומי לרמת נהיגה אנושית, המוגדרת כ-1.9 הרוגים לכל 100 מיליון מייל. בשיטת לימוד רגילה, בנסיעה בכבישים, נדרשות כמה מאות שנים כדי להביא רכב אוטונומי לרמה אנושית. לכן יש צורך בסימולציה הפועלת במקביל בקנה מידה שרק הענן מאפשר לספק".

חברת קוגנטה גייסה לפני כשנה 5 מיליון דולר. כיום היא פועלת מפארק המדע בנס ציונה,מעסיקה 22 עובדים ונמצאת כעת בתהליך גיוס עובדים נוספים. הטכנולוגיה שלה מבוססת על מערכות לימוד עומק המאפשרות יצירת מודלים וירטואליים בעלי רמת ריאליזם גבוהה במיוחד. בין השאר היא פיתחה יכולת בנייה אוטומטית של ערים אמיתיות (מודל וירטואלי של עיר אמיתית) באמצעות איסוף מידע ממקורות שונים. הלקוחות העיקריים של החברה הם יצרני רכב, המקבלים את שירות הרצת המערכות שלהם באמצעות הענן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות , רכב אוטונומי