חברת בדיקות התוכנה קווליטסט מתרחבת לסייבר

24 אוקטובר, 2017

ענקית הבדיקות ואבטחת איכות התוכנה מעסיקה 3,000 עובדים בעולם, מתוכם כ-1,500 עובדים בישראל. בימים אלה היא מגייסת 150 עובדים חדשים. המנכ"לית טלי שם טוב: "נושא הסייבר נמצא כיום בכל הבדיקות"

QualiTest Israel CEO Tali Shem Tov

חברת בדיקות התוכנה ואבטחת האיכות הישראלית קווליטסט (QualiTest), מתכננת סדרת רכישות חדשה, והפעם בתחום הסייבר. מנכ"לית חברת קווליטסט ישראל, טלי שם טוב, סיפרה ל-Techtime שמדובר בתחום שהחברה הגדירה כתחום מרכזי בשנים הבאות. "סייבר הוא תחום שאנחנו הולכים להצמיח מכיוון שהנושא הזה נמצא במילא בכל בדיקות התוכנה שצריך לבצע. צריך לזכור שגם תוכנות הסייבר עצמן זקוקות לשירותי בדיקה מקיפים". ככל הנראה החברה צפויה לבצע רכישה בתחום הזה, שכן עד היום היא מנהלת אסטרטגיית רכישות בכל פעם שהיא נכנסת לתחום חדש.

כך למשל, בחודש יולי השנה היא רכשה את חברת בדיקות ה-SAP הבריטית Experior, תמורת סכום שהוערך בתעשייה בכ-20 מיליון דולר. אקספריור נחשבת לחברה המובילה בבריטניה בתחום ביצוע בדיקות ERG (ניהול משאבים ארגוניים) באמצעות תוכנת SAP, והעיסקה נועדה להכניס את קווליטסט לתחום בדיקות SAP, כלומר בדיקות איכות למערכות ניהול ארגוניות.

גיוס של 150 עובדים חדשים

חברת קווליטסט הוקמה ב־1998 על-ידי אלי מרגולין והמנכ"ל אייל זילברמן. כיום היא מעסיקה כ-3,000 עובדים בעולם, מהם 1,500 עובדים בישראל. בספטמבר 2016 רכשה קרן ההשקעות האמריקנית מרלין אקוויטי פרטנרס את השליטה בחברה באמצעות קניית 75% מהמניות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל. שאר המניות נמצאות כיום בידי המנכ"ל זילברמן. קווליטסט היא חברה פרטית ואינה מפרסמת בפומבי את נתוניה הכספיים, אך להערכת שם טוב, היא חברת בדיקות התוכנה השנייה בגודלה בעולם.

החברה משרתת יותר מ-500 לקוחות במגוון תחומים כגון טלקום, בריאות, פיננסים, ביטחון, תעשיית האלקטרוניקה ועוד. בימים אלה היא נמצאת במבצע גיוס של 150 עובדים נוספים בישראל, לפרוייקטי בדיקות של אפליקציות מובייל. "הגיוס נועד לתמוך בשני לקוחות מובייל גדולים שקיבלנו ובלקוחות מובייל קיימים כמו גוגל, ווייז, גט-טקסי ובנק הפועלים".

מאות עובדים באלביט

כיום שני הלקוחות הגדולים ביותר של קווליטסט בישראל הם אלביט ובנק הפועלים, המעסיקים מאות עובדים של החברה במתקניהם. "אנחנו בודקים תוכנות של אלביט מערכות אוויר, וספק הבדיקות הבלעדי של אלביט מערכות יבשה".

כדי לבדוק תוכנות צריך להכיר היטב את הטכנולוגיה של הלקוח. אתם מקבלים גישה אליה?

"חשוב מאוד להוציא את הבדיקות החוצה, מכיוון שהמפתחים רואים את הבעיות במוצר בצורה שונה מזו שאנחנו רואים אותן. כדי לבצע את הבדיקות בצורה טובה, אנחנו צריכים במקרים רבים להכיר את המערכת כבר בשלבי האיפיון, כדי לבנות עבורה את תהליך הבדיקות הנכון. אנחנו גם יושבים עם הלקוחות על מפת הדרכים שלהם, כדי שנוכל להיערך לתחומים שאליהם הם נכנסים, הן מבחינת בניית מיומנויות והן בגיוס כוח האדם המתאים. כיום 85% מהמכירות שלנו הן בחוזים שבהם אנחנו מקבלים אחריות מלאה על כל מערך הבדיקות של המוצר".

מהי אסטרטגיית הצמיחה של החברה?

"אנחנו מתכננים להמשיך ולצמוח באמצעות גידול אורגני ורכישת חברות. נכנסנו לשווקים חדשים כמו ארצות הברית ובריטניה, ולשוק בדיקות ה-SAP, באמצעות רכישת חברות מקומיות. כיום אנחנו מפעילים מרכזי Off Shore בהודו ובאוקראינה. השאיפה שלנו היא להגיע בשנים הבאות להיקף העסקה של עשרות אלפי עובדים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , טכנולוגיות מידע , תוכנה ותכנון אלקטרוני