Bird Aerosystems הישראלית מציגה מערכת הגנת כלי טיס מפני טילי-כתף

25 אוקטובר, 2017

מערכת AeroShield של בירד מותקנת בגחון כלי הטיס ומגינה עליו בפני טילים בעלי ראש ביות תרמי באמצעות קרן אינפרא-אדום (DIRCM) המסנוורת את הטיל ונורים המסיטים אותו ממסלולו. היא מיועדת לשימוש במטוסים רחבי גוף ובמטוסי מנהלים

חברת BIRD Aerosystems מהרצליה, המספקת פתרונות לניהול משימות סיור ותצפית ולהגנה על כלי טיס מפני טילים, הכריזה על פיתרון ההגנה החדש Aeroshield, להגנה כל כלי-טיס אזרחיים מפני טילי כתף בעלי ראש ביות תרמי. החברה מסרה שהפוד החדש מותקן בגחון כלי הטיס ומספק הגנה גם באמצעות קרן לייזר (DIRCM) לסינוור ראש הביות של הטיל, וגם באמצעות נורים המטעים את מערכת ההנחייה.

הפוד כולל שתי מערכות הגנה עיקריות של BIRD: מערכת SPREOS DIRCM שפותחה בשיתוף חברה אירופית גדולה וכוללת חיישן מבוסס מכ"ם ולייזר אקטיבי (DIRCM). לאחר שמערכת המכ"ם מזהה איום, מערכת SPREOS מאמתת את האיום ועוקבת אחריו, ובזמן המתאים משגרת לעברו קרן לייזר בתדר אינפרא-אדום כדי לשבש את יכולת התבייתות הטיל ולגרום לו לסטות מהמטרה. מערכת ההגנה השנייה הינה מערכת  AMPS-MV. המערכת מזהה את מקור האיום באמצעות מספר חיישנים, ולאחר אימות האיום מתחילה בתוכנית התחמקות מהטיל על-ידי נורים. לדברי החברה המערכת מאופיינת באפס התראות שווא.

כיצד פועלת מערכת ההגנה המשולבת:

פוד ה-Aeroshield הינו קל להתקנה וכן להעברה בין כלי טיס שונים, ומספק מינימום הפרעה למבנה של כלי הטיס. הוא מיועד להגן על כלי טיס רחבי גוף דוגמת A320, B737, B777, A380 וכן למטוסי סילון המשמשים ראשי מדינות ואישים חשובים. להערכת חברת המחקר Markets&Markets, השוק העולמי של שוק מערכות מוטסות להגנה מפני טילים (AMPS) נאמד ב-2016 ב-8.79 מיליארד דולר. הוא צפוי לצמוח להיקף של כ-12.52 מיליארד דולר בשנת 2021.

המערכת, שהוצגה בחודש יוני האחרון בסלון האוויר בפאריז, תוצג לראשונה בישראל במסגרת הכנס SOLIDWORKS 2018 של חברת Systematics. חברת BIRD Aerosystems היא חברה ביטחונית פרטית מתמחה בשני קווי מוצרים עיקריים: מערכות מוטסות להגנה מפני טילים (AMPS) ומערכות ניהול משימה, איסוף מודיעין ותצפית למטוסים (ASIO). מערכות החברה מותקנות בכמה מאות כלי טיס.בין לקוחותיה: נאט"ו, האו"ם, וממשלת ארצות הברית. החברה הוקמה ב-2001 על ידי שלושה מייסדיי החברה: רונן פקטור, דיויד דרגוצקי וצחי בן ארי, טייסי קרב ואנשי לצ"ד לשעבר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון