התעשייה האווירית מקימה חברת מל"טים בקוריאה

29 אוקטובר, 2017

חברת KAT החדשה מוקמת בשיתוף עם הנקוק. בינואר השנה הן חשפו מל"ט היברידי שפיתחו במשותף. הוא מצוייד בשלושה מנועים חשמליים האחראים על המראה ונחיתה אנכיים, ובמנוע בעירה פנימית האחראי על הטיסה האופקית

Korea Aviation Technologies ceremony
התעשייה האווירית (IAI) וחברת הנקוק קרבון הוקוריאנית (Hankuk Carbon) מעמיקות את שיתוף הפעולה ביניהן ומקימות ביחד חברה משותפת לפיתוח וייצור מטוסים ללא טייס בקוריאה, בשם Korea Aviation Technologies – KAT. החברה החדשה תפתח ותייצר מל"טים בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכיים (VTOL- Vertical Takeoff and Landing) לשוק האזרחי והצבאי. ההסכם להקמת החברה החדשה הוא תוצאה של מגעים ארוכי טווח, שהתפתחו בעקבות פרוייקט משותף לפיתוח המל"ט FE Panther שהוצג בקוריאה בדצמבר 2016.
מל"ט FE Panther Hybrid
מל"ט FE Panther Hybrid

חברת KAT תתמקד בשלב הראשון בפיתוח וייצור מל"טים בינוניים להמראה ונחיתה אנכית במשקל של 300-450 ק"ג, ותספק שירותי תמיכה או תיפעול עבור הלקוחות בקוריאה. מנכ"ל חברת הנקוק, מון-סו צ'ו, אמר ששתי החברות ביססו שיתוף פעולה פורה בתוך זמן קצר מאוד. "המל"טים ההיברידיים אשר ייצורו באמצעות KAT יצויידו בחומרים מרוכבים ובחלקים תעופתיים מתוצרת הנקוק ויגדירו תקן חדש בתעשיית המטוסים ללא טייס".

מנהל קבוצת כלי הטיס הצבאיים בתעשייה האווירית, שאול שחר, אמר שהשותפות בין שתי החברות תספק מענה לצרכים בשוק המל"טים האזרחיים והצבאיים בקוריאה. "אני בטוח שהחברה החדשה תצמיח את שוק המל"טים להמראה ונחיתה אנכית בקוריאה".

בינואר השנה חשפו התעשייה האווירית וחברת הנקוק דגם של המל"ט FE Panther Hybrid שפותח על-ידן במשותף, והוביל להידוק שיתוף הפעולה. המל"ט FE Panther Hybrid הוא כלי טיס במשקל של 67 ק"ג המבוסס על הנעה היברידית. הוא מצוייד בשלושה מנועים חשמליים האחראים על ההמראה והנחיתה האנכיים, ובמנוע בעירה פנימית האחראי על הטיסה האופקית. המל"ט יכול לשאת מטען מועיל במשקל של 6 ק"ג,  לשהות באוויר 6 שעות ברציפות ולהגיע לרדיוס טיסה של 130 ק"מ.
בתמונה למעלה: מון-סו צ'ו ושאול שחר חותמים על הסכם הקמת חברת KAT

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון