טאואר-ג'אז תחל בייצור המוני של חיישני BSI

30 אוקטובר, 2017

טאואר-ג'אז וחברת Yuanchen Microelectronics מודיעות על שיתוף פעולה לייצור חיישני תמונה מתקדמים מבוססי BSI, המשמשים בתחומים כגון מצלמות באיכות גבוהה, מצלמות רכב, ומצלמות AR/VR

טאואר-ג'אז (Tower-Jazz) נכנסת לשוק חיישני ה-BSI ליישומי תמונה מתקדמים. קבלנית הייצור ממגדל העמק טאואר-ג'אז הודיעה היום על חתימת שיתוף פעולה עם חברת Yuanchen Microelectronics (YCM) הסינית, יצרנית של תהליכי הארה אחורית (BSI – Backside Illumination), לייצור חיישני תמונה מתקדמים המבוססים על טכנולוגיית ה-BSI.

במסגרת שיתוף הפעולה, טאואר-ג'אז תייצר את במתקני הייצור הקיימים שלה את חיישני התמונה מבוססי ה-CMOS ואילו תהליך ההארה האחורית (BSI), שפותח על ידי טאואר-ג'אז, יבוצע במתקן הייצור החדש של YCM בסין. הייצור המשותף ייחל במחצית השנייה של 2018 ויאפשר לטאואר-ג'אז להתחיל בשיווק מסחרי של חיישני BSI ללקוחותיה.

טכנולוגיה המגדילה את קליטת הפוטונים בחיישן

בחיישן CMOS קונבנציונאלי, מסוג FSI (הארה קדמית), האור הנכנס עובר דרך עדשת החיישן והחיווט האלקטרוני, המצויים בקדמת החיישן, לפני שהוא פוגע בשכבת הפוטו-דיודות שיוצרות את התמונה. הבעיה היא שהתווך הקדמי, הכולל את העדשה והחיווט, מחזיר חלק מהאור, ובעקבות כך כמות האור הנקלטת על ידי הדיודות הינה פחותה.

לעומת זאת, בחיישן BSI (הארה אחורית) מרכיבי החיישן דומים, אך המבנה הוא הפוך: החיווט האלקטרוני נמצא מאחורי שכבת הדיודות, מה שמצמצם את מידת החזרת האור ומאפשר לחיישן ללכוד יותר אור. הדבר מתבצע על ידי הפיכת פרושת הסיליקון במהלך תהליך הייצור ולאחר מכן הקטנת עוביו של החלק התחתון של פרושת הסיליקון, כך, שהאור יוכל לפגוע בשכבת הדיודות מבלי לעבור דרך שכבת החיווט.

טכנולוגיית ה-BSI מהווה את החזית הטכנולוגית בענף החיישנים וזאת מאחר שהיא מאפשרת לפיקסל רגישות גבוהה יותר, המגדילה את מספר חלקיקי האור (פוטונים) הנקלטים בכל פיקסל, וכתוצאה מכך איכות התמונה המתקבלת הינה גבוהה יותר גם בתנאי תאורה חלשים. גם הטווח הדינמי של החיישן ומספר החשיפות לשנייה עולה ומאפשר לא רק תוצאה סופית באיכות טובה יותר אלא גם חיישן מהיר יותר.

בתחילה שימשה הטכנולוגיה בעיקר במצלמות ביטחוניות, שנועדו לפעול בתנאי תאורה נמוכים, ובטלסקופים אסטרונומיים. ואולם, בשל העליות הגבוהות של החיישנים, לא נעשה בהם שימוש מסחרי עד השנים האחרונות. כיום, בשל הפחתת עלות הייצור, חיישני ה-BSI הפכו להיות נפוצים יותר גם ביישומים מסחריים כגון מצלמות וסמרטפונים.

שווקים חדשים בתעשיית החיישנים – וחדירה לסין

השימוש בטכנולוגיית BSI פותח עבור טאואר-ג'אז שווקים חדשים בתחום החיישנים המתקדמים, שבהם נעשה שימוש בטכנולוגיית BSI, כגון מצלמות באיכות גבוהה כגון DSLR ומצלמות קולנוע, מצלמות רכב, ומצלמות AR/VR (מציאות מדומה).

לדברי טאואר-ג'אז, בעקבות שיתוף הפעולה טאואר-ג'אז תהפוך להיות קבלנית ייצור השבבים (foundry) הראשונה אשר תספק שירותי ייצור המבוססים על פלטפורמת BSI לחיישני תמונה גדולים ומורכבים. בטאואר-ג'אז מציינים כי טכנולוגיה זו תהווה יתרון יוצא דופן ויספק אופק טכנולוגי הכרחי בשווקים המתקדמים.

ד"ר דאבינג לי, מנכ"ל YCM, ציין כי "שיתוף הפעולה עם טאואר-ג'אז מאפשר לנו לספק לשוק טכנולוגיה ייחודית וחשובה במהירות ובהיקף גדול, תוך התמקדות בשוק הסיני המקומי המתפתח אשר בו טאואר-ג'אז הינה כבר בעלת תפקיד בולט כיצרנית שבבים".

"אני מרוצה מאוד מהיכולות הטכנולוגיות המתקדמות אותן פיתחנו עבור חברת YCM, המעידות על היותנו חברה מובילה עבור מגוון רחב של שווקי קצה גדלים. בנוסף, שיתוף הפעולה הפורה עם YCM מאפשר לנו להמשיך ולחדור לשווקים מתקדמים ייחודיים הגדלים במהירות בתחום המצלמות בסין", אמר ד"ר אבי שטרום, סגן נשיא בכיר ומנהל החטיבה העסקית של CMOS Image Sensors בטאואר-ג'אז. "יש לי אמון מלא ביכולות הטכנולוגיות של שיתוף פעולה זה".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , ייצור וקבלנות משנה , רכיבים