דולר לסריקה: המהפיכה הרדיולוגית של חברת זברה מדיקל

31 אוקטובר, 2017

פלטפורמת הבינה המלאכותית של זברה משפיים תהיה זמינה בכל העולם תמורת דולר אחד לכל סריקה. הפלטפורמה משפרת דרמטית את הניתוח של קבצי דימות דוגמת רנטגן ו-MRI, באמצעות בסיס נתונים עצום ומערכת לימוד עומק

Zebra Medical

חברת זברה (Zebra Medical) משפיים הכריזה השבוע שהיא פותחת את חבילת הבינה המלאכותית שלה, AI1, עם כל האלגוריתמים והפתרונות המשובלים בה, לספקי שירותי בריאות תמורת דולר אחד לכל סריקה. מדובר בהצעה יוצאת דופן המאפשר גישה בהיקף גדול מאוד ליכולות מיוחדות בתחום הרדיולוגיה. עד היום הותקן מנוע האנליטיקס של החברה בכ-50 בתי חולים בעולם וביצע יותר ממיליון סריקות של חולים. מנכ"ל החברה אלעד בנימין אמר שהמודל העסקי החדש עשוי להאיץ את האימוץ הגלובלי של הטכנולוגיה ולספק ניתוח רדיולוגי באיכות גבוהה במדינות שבהם יש גישה מוגבלת למשאבי רדיולוגיה. "אנחנו מתחייבים לספק את כל הכלים הקיימים והכלים העתידיים שלנו במחיר של דולר אחד בלבד לכל סריקה.

זברה מדיקל הוקמה בשנת 2014 על-ידי אייל טולדנו, אייל גורה והמנכ"ל אלעד בנימין. בחודש אפריל השנה הודיעה Nvidia תשקיע בזברה באמצעות קרן GPU Ventures ותספק לחברה ייעוץ טכנולוגי וליווי עסקי. היקף ההשקעה נאמד בכמה מיליוני דולרים. החברה פיתחה פלטפורמה פתוחה המסייעת לרופאים ולחוקרים לפתח במהירות אלגוריתמים חדשים ואבחנות לצילומי הדמאה רפואית תוך שימוש בבסיס נתונים גדול מאוד ובעוצמת מיחשוב זמינה. המערכת מתבססת על למידה עמוקה, ומאפשרת לרופאים ולחוקרים לבצע אבחנות רפואיות על סמך מאגר גדול של צילומי דימות כגון רנטגן, CT ו-MRI. האלגוריתמים שפותחו עד כה באמצעות הפלטפורמה של זברה התמקדו בתחום מערכת הלב, כלי הדם, בריאות העצם ומערכות הכבד והריאות.

האלגוריתמים שפיתחה החברה מתבססים על למידה עמוקה של מאגרי דימות עצומים של בתי חולים, והם מאפשרים למערכת לזהות באופן אוטומטי שורה של סיכונים בריאותיים כגון דלדול העצם, הצטברות סידן בעורקים הכליליים, נפחת בריאות (אמפזימה) ורקמות שומן בכבד, דימום תוך גולגולתי, כמו גם מחלות כגון סרטן השד. הפתרונות שלה מיושמים במרכזים רפואיים ובתי חולים בארצות הברית ובאירופה. הפלטפורמה של זברה מספקת סביבת פיתוח מבוססת ענן הכוללת גישה אל בסיס נתונים גדול מאוד של הדמאות רפואיות, כלי פיתוח אלגוריתמים וכוח מיחשוב המבוסס על מעבדי GPU (של אנבידיה). הפלטפורמה מאפשרת גם מחקר ופיתוח שיתופיים בין חוקרים. החברה מנתחת מיליוני מחקרים בתחום ההדמאה הרפואית, כולל המידע הגולמי והמידע הרפואי הקשור אליהם, כדי לייצר בסיס נתונים מקיף המאפשר לשפר את הפיענוח של צילומי דימות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , מכשור רפואי