סיוה: המנהלים מתלהבים יותר מהמשקיעים

1 נובמבר, 2017

סיוה דיווחה על מכירות שיא ברבעון השלישי, ותחזית שיא של 87 מיליון דולר ב-2017. אולם הדו"ח התקבל בקרירות והמנייה צנחה בכ-11%. אולי בגלל תחזית פושרת של הרבעון האחרון. מנועי הצמיחה החדשים: הדור החמישי ושירותי IoT

CEVA

המכירות של חברת סיוה (CEVA) מהרצליה צמחו ברבעון השלישי ב-35% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והגיעו לשיא של 24 מיליון דולר. מבחינת האנליסטים זו היתה הפתעה, שכן התחזית הממוצעת בוול-סטריט היתה להכנסות של 21.6 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-88% לעומת הרבעון המקביל והגיעו לשיא של 14 מיליון דולר, שהם כ-58% מהמחזור. ההכנסות מתמלוגים ירדו ב-4% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-10 מיליון דולר.

סיוה מספקת קניין רוחני (IP) למעבדי DSP וטכנולוגיות עיבוד וקישוריות. הרווח הגולמי ברבעון השלישי צמח באחוד אחד ל-93% מהמחזור. ראוי לציין שחברות קניין רוחני נהנות מרווח גולמי גבוה בהשוואה לחברות אחרות. בקופת החברה הצטברו 178 מיליון דולר בסוף הרבעון. סיוה צופה שההכנסות ברבעון הרביעי עשויות להיות נמוכות במקצת מהרבעון המקביל אשתקד ולהסתכם ב-20.5-21.5 מיליון דולר. הדבר יביא את סיוה למכירות שיא שנתיות של כ-87 מיליון דולר.

שנה של עליות, ויום של ירידות

אולי התחזית של הרבעון האחרון היא זו שגרמה לכך הסיבה לכך שהדו"ח החיובי קיבל בנסד"ק קבלת פנים קרירה מאוד, והמנייה ירדה בכמעט 11%. ראוי לציין שזו הירידה המשמעותית ביותר לאחר שנה שבה עלתה המנייה בעקביות בעקבות התלהבות המשקיעים מהתחומים החדשים של החברה, כמו עיבוד קולי, עיבוד תמונה ורכיבים המיישמים רשתות לימוד עומק במערכות בינה מלאכותית. בדיוק לפני שנה המנייה נסחרה במחיר של כ-30 דולרים. ביום שלפני פירסום הדו"ח האחרון, היא נסחרה במחיר של יותר מ-48 דולר. למרות זאת, גם לאחר הירידה החדשה, מחיר המנייה עדיין גבוה מאוד בהשוואה לשנה שעברה: 43.3 דולרים.

מניית סיוה בנסד"ק בשבוע האחרון
מניית סיוה בנסד"ק בשבוע האחרון

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שהכנסות השיא ברבעון השלישי הן תוצאה של הצלחה יוצאת דופן בתחום הסכמי הרישוי וביקוש חסר תקדים לטכנולוגיות של החברה. "הלקוחות מיישמים את הטכנולוגיות שלנו לפיתוח מוצרי הדור ה-5, בינה מלאכותית ותקשורת אלחוטית קצרת טווח. הסכמי הרישוי שלנו גם מהווים בסיס להכנסות עתידיות מתמלוגים שיבואו מהגל הבא של מכשירים חכמים ומקושרים". במהלך הרבעון השלישי חתמה סיוה על 8 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. שניים מההסכמים לטכנולוגיות עיבוד אותות בתחנות בסיס סלולריות מהדור ה-5 ויישומי בינה מלאכותית בסמארטפונים, ושישה הסכמים לטכנולוגיות קישוריות עבור מוצרי IoT. מתוך שמונת ההסכמים שנחתמו, שלושה היו עם לקוחות חדשים.

מנועי הצמיחה של סיוה: הדור החמישי ו-IoT 

בשיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום התוצאות הכספיות, אמר ורטהייזר שמוצרי הדור החמישי הם אחד ממנועי הצמיחה של החברה בשנים הקרובות. "רשתות הדור ה-5 יאפשרו להרחיב משמעותית אספקת יישומים כמו תכני וידאו באיכות גבוהה יותר, מציאות מדומה, מציאות רבודה, נהיגה אוטונומית, וכן יישומי בינה מלאכותית באמצעות שירותי ענן". סיוה מסרה שמעבד האותות החדש XC12 כבר סופק לשלושה מתוך חמשת יצרני תחנות הבסיס הגדולים המפתחים כרגע שבבי דור 5.

מנוע צמיחה אחר הוא הגידול בשירותי IoT ברשתות סלולריות, כמו מוני חשמל ומים חכמים, ערים חכמות, השכרת אופניים, יישומים חקלאיים ועוד. סין מובילה כיום בהחדרת מוצרים אלה, וחברת השבבים הסינית Sanechips (לשעבר ZTE Microelectronics) כבר השיקה שבב ראשון המבוסס על מעבד CEVA-X1, המיועד לשוק גדול זה. סיוה צפויה ליהנות מתמלוגים משבב זה בתחילת 2018.

להערכת סמנכ"ל הכספים יניב אריאלי, ההכנסות מהסכמי רישוי ב-2017 יהיו גבוהות מהתחזית הקודמת ולהגיע לשיא של כ-43 מיליון דולר (גידול של כ-35% לעומת השנה שעברה). זו הפעם השלישית מתחילת השנה שסיוה מעלה את תחזית ההכנסות מהסכמי רישוי. בתחום התמלוגים, סיוה צופה צמיחה שנתית של כ-7% לשיא של יותר מ-43 מיליון דולר. בסך הכל, צפויה סיוה לסיים את 2017 עם צמיחה כוללת של כ-20% בהכנסות לשיא של 87 מיליון דולר.

למידע נוסף:  www.ceva-dsp.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני