רפאל מקימה חברה בת באוסטרליה לקראת מכרזי רכש גדולים

5 נובמבר, 2017

צבא אוסטרליה עומד לקראת תהליך התחמשות גדול בתחומי הים והיבשה. רפאל חתמה על הסכם להקמת קו לייצור טילי גיל באוסטרליה, בשיתוף עם חברת וארלי המקומית

Rafael Spike Missile

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות (Rafael) מרחיבה את פעילותה באוסטרליה ומקימה חברה מקומית שתפעל בעיר מלבורן ותנוהל על-ידי צוות ישראלי ומקומי. המלך נעשה במסגרת היערכות רפאל להתמודדות על מכרזים הצפויים להתפרסם לקראת תוכניות התחמשות משמעותיות של צבא אוסטרליה בתחומי היבשה והים. בנוסף, החברה תעסוק בהעמקת הקשר הבין-תעשייתי בין רפאל לבין חברות אוסטרליות ליצירת שיתופי פעולה, וייצור ושיווק משותף של מערכות. מספר מערכות רפאל כבר נמצאות זה שנים בשימוש הצבא האוסטרלי, ביניהן עמדות נשק נשלטות מרחוק, מערכות ימיות, מערכות להנחיית תקיפות אוויריות ועוד.

סמנכ"ל בכיר לשיווק ולפיתוח עסקי ברפאל, גיורא כץ, אמר כי פתיחת החברה באוסטרליה היא חלק מאסטרטגיה גלובלית של רפאל ליצירת שיתופי פעולה מקומיים עם חברות במדינות שונות, זאת כדי לתת מענה לדרישה הגוברת במדינות רבות לבצע חלק מתכולות העבודה על-ידי חברות מקומיות. "לרפאל יש כבר יותר מ-100 שיתופי פעולה ברחבי העולם, לרבות מפעל ייצור טילים חדש בהודו. לאחרונה חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ביסאלוי (Bisalloy) האוסטרלית לאספקת מתכות לייצור מערכות צבאיות, ועל הסכם עם חברת וארלי (Varley) ליצירת שיתוף פעולה ולהקמת תשתית ייצור משותפת  לטילי גיל של רפאל באוסטרליה".

הטיל גיל (בתמונה למעלה) הוא כינוי קוד של אחד מהדגמים של משפחת טילי Spike של רפאל. מדובר בטילים נגד טנקים המופעלים על-ידי חיליים רגלים או מתוך רכב. אלה הם טילים המאפשרים מתאר פעולה של "שגר ושכח", או מתאר פעולה של "שגר צפה ועדכן". במתאר הזה, המפעיל צופה בתמונה אותה הטיל "רואה", ויכול לשנות את המטרה ברגע האחרון.

חברת רפאל מעסיקה כיום כ-7,500 עובדים, כאשר כ-65% מהם הנם בעלי תארים אקדמאיים במקצועות המדעים וההנדסה. מתוך נתון זה, כ-300 הם בעלי תוארי PhD. החברה נמצאת בתהליכי גיוס נרחבים בתחומים הטכנולוגיים ולאחרונה פתחה שלוחות פיתוח נוספות ברחבי הארץ. בשבוע שעבר הונחה אבן הפינה למרכז מו"פ של רפאל בהר חוצביחם בירושלים בהשקעה של כ-220 מיליון דקל. המרכז צפוןי להעסיק כ-350 אנשי מחקר ופיתוח, במיוחד בתחומי ראיית המכונה ועיבוד תמונה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון